HomeForum indexHelpGalerijZoekenInloggen
Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu wo apr 16, 2025 1:44 am




Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 
 Vraagstuk 
Auteur Bericht
Ionbrave
ApriliaForum Member

Geregistreerd: vr jul 27, 2007 10:37 pm
Berichten: 55
Antwoord met een citaat
Bericht Vraagstuk
Ik heb wel eens in wat losse bereichten het probleem gepost ma zet het nu eens bij mekaar.

Ik heb een aprilia AF1, het probleem is dat hij niet onder de 4000 toeren kan komen omdat hij dan afslaat, ook als je het gas plotseling los laat valt hij helemaal weg, door die 4000 heb je niets aan de stationair schroef want daar reageert ie niet op. Ik heb de afstelling in orde, de bougie kleur is goed, cilinder en zuiger horen in orde te zijn.

Setup:
50cc Gilardoni
K&N Luchtfilter
Uitlaat met prop

Hij haalt max 9500 toeren, dat is toch goed genoeg. Maar weet dus iemand wat er aan de hand is? Want 4000 toeren stationair kan niet dat is veelste veel en om in de 3de versnelling te komen moet ie een vlak stuk zonder weerstand hebben anders komt ie er neit in, en de 4de versnelling pakt hij zowiezo niet, zelfs bergaf niet, hij begint dan direct met langzaam terug te vallen in toeren.

Vriend van me zei dat het misschien de ontstekingstiming is die fout staat.
Weet iemand hier soms wat het probleem is en hoe je het kunt verhelpen?


wo jan 30, 2008 10:38 am
Profiel
*Thomas*
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do sep 22, 2005 9:34 pm
Berichten: 5743
Afbeeldingen: 32
Antwoord met een citaat
Bericht 
klinkt eerder als valse lucht

_________________
Afbeelding


wo jan 30, 2008 10:59 am
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk album
Ionbrave
ApriliaForum Member

Geregistreerd: vr jul 27, 2007 10:37 pm
Berichten: 55
Antwoord met een citaat
Bericht 
thomasrs50 schreef:
klinkt eerder als valse lucht


Waar kan hij dat dan aanzuigen?
Carburateur lekt niet
Sluit goed aan op spruitstuk
Zie nergens dampen uitkomen

en hij geeft ook neit plotseling gas ofzo


wo jan 30, 2008 5:19 pm
Profiel
Matthijn
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma okt 31, 2005 10:02 pm
Berichten: 8434
Afbeeldingen: 6
Woonplaats: Marknesse
Antwoord met een citaat
Bericht 
spuit er eens deo op.. als hij in toeren veranderd heb je valse lucht

_________________
[s]Aprilia RS50 NM Identikit 2002[/s] SOLD [s]Aprilia RS50 NM Black [/s] SOLD
[s]Aprilia RS50 NM Xerox Replica[/s] SOLD [s]Aprilia RS50 MY07 White[/s] SOLD
[s]Aprilia RS125 NM Grey Dust[/s] SOLD Aprilia RS50 MY07 Alitalia Replica


wo jan 30, 2008 5:25 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk album
Ionbrave
ApriliaForum Member

Geregistreerd: vr jul 27, 2007 10:37 pm
Berichten: 55
Antwoord met een citaat
Bericht 
Matthijn schreef:
spuit er eens deo op.. als hij in toeren veranderd heb je valse lucht


Gedaan, geen verschil


wo jan 30, 2008 6:01 pm
Profiel
Cypher
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo mei 27, 2007 5:46 pm
Berichten: 1534
Afbeeldingen: 11
Woonplaats: Winterswijk
Antwoord met een citaat
Bericht 
ik had zo'n vergelijkbaar probleem, plat stuk nodig om in 3e veel toeren te maken, en 4e trok ie niet.
ik heb een top performances bobine er opgezet, probleem weg. had ineens ook veeeeel meer kracht..

misschien dat je bobine dus gaar is..

_________________
Afbeelding


wo jan 30, 2008 7:12 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk albumWWW
Ionbrave
ApriliaForum Member

Geregistreerd: vr jul 27, 2007 10:37 pm
Berichten: 55
Antwoord met een citaat
Bericht 
D-Cypher schreef:
ik had zo'n vergelijkbaar probleem, plat stuk nodig om in 3e veel toeren te maken, en 4e trok ie niet.
ik heb een top performances bobine er opgezet, probleem weg. had ineens ook veeeeel meer kracht..

misschien dat je bobine dus gaar is..


Dat zal ik eens voor kijken, maar wat ik dus ook gevonden heb is dat mijn tandwiel verhouding op het moment 12 : 38 is, Zou dit voor 50 cc begrensd niet iets teveel van het goede kunnen zijn? aangezien er standaard 10 : 42 op een af1 zit?

Edit:
Heb nog eens nagedacht over de bobine, start pas bij 4000 toeren maar hij doet tijdens het rijden verder niets raars, geen plotselings gas en nix blijft hange dus zoals het hoort, heb gisteren nog met stationair schroef geknutseld en nu valt hij niet meer uti bij direct gas los laten en wil um soms ook al stationair laten lopen op 4000 maar dat is teveel, het verband met de bobine zou dan kunnen zijn dat hij daaronder gewoon niet genoeg stroom geeft of niet goed genoeg doorgeeft? aangezien er dus ook krachtverlies is met rijden. Want het starten met gas open of dicht maakt geen verschil hij heeft echt die toeren nodig


wo jan 30, 2008 7:17 pm
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 7 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar: