D-Cypher schreef:
ik had zo'n vergelijkbaar probleem, plat stuk nodig om in 3e veel toeren te maken, en 4e trok ie niet.
ik heb een top performances bobine er opgezet, probleem weg. had ineens ook veeeeel meer kracht..
misschien dat je bobine dus gaar is..
Dat zal ik eens voor kijken, maar wat ik dus ook gevonden heb is dat mijn tandwiel verhouding op het moment 12 : 38 is, Zou dit voor 50 cc begrensd niet iets teveel van het goede kunnen zijn? aangezien er standaard 10 : 42 op een af1 zit?
Edit:
Heb nog eens nagedacht over de bobine, start pas bij 4000 toeren maar hij doet tijdens het rijden verder niets raars, geen plotselings gas en nix blijft hange dus zoals het hoort, heb gisteren nog met stationair schroef geknutseld en nu valt hij niet meer uti bij direct gas los laten en wil um soms ook al stationair laten lopen op 4000 maar dat is teveel, het verband met de bobine zou dan kunnen zijn dat hij daaronder gewoon niet genoeg stroom geeft of niet goed genoeg doorgeeft? aangezien er dus ook krachtverlies is met rijden. Want het starten met gas open of dicht maakt geen verschil hij heeft echt die toeren nodig