Hallo,
M'n RS50 stopte er vorige week woensdag spontaan mee. Na wat sleutelen bleek er een soldeerverbindinkje in de ontsteking los te zijn. Deze heb ik gerepareerd en ik heb er een nieuwe bougie ingezet. Er zat een NGK BR8ES bougie in en ik heb er nu een nieuwe B8ES ingedaan. Hij vonkt gewoon goed, toch loopt ie niet lekker. Eerst begon hij te haperen wanneer ik bij veel toeren volgas gaf, gas ietsje dicht en hij loopt weer normaal. Toen heb ik de 2 uiteinden van de bougie iets naar elkaar toe geslagen, nu stotterde hij alleen bij lage toeren

. Na wat proberen de 'ideale' afstand gevonden waarbij hij gewoon goed loopt. Het probleem is echter dat hij slecht start. Ik start hem altijd door aan te duwen, dat gaat al een jaar goed, starten binnen een meter. Nu moet ik bijna 20 meter duwen voordat ie aanslaat, ondertussen slaat hij af en toe aan en weer uit. Als hij eenmaal aan is loopt hij goed, niets aan de hand.
Kortom, nadat m'n brommer is gerepareerd is start hij slecht. Tijdens het duwen slaat hij af en toe aan waarna hij weer uitvalt. Bougie afstand is om de een of andere reden erg kritisch. Na het starten loopt ie gewoon goed. Wat kan het probleem zijn???
gr.
Eric