HomeForum indexHelpGalerijZoekenInloggen
Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu do apr 17, 2025 7:56 am

Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 
 Start problemen RS50 
Auteur Bericht
Eric Poppe
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Bericht Start problemen RS50
Hallo,

M'n RS50 stopte er vorige week woensdag spontaan mee. Na wat sleutelen bleek er een soldeerverbindinkje in de ontsteking los te zijn. Deze heb ik gerepareerd en ik heb er een nieuwe bougie ingezet. Er zat een NGK BR8ES bougie in en ik heb er nu een nieuwe B8ES ingedaan. Hij vonkt gewoon goed, toch loopt ie niet lekker. Eerst begon hij te haperen wanneer ik bij veel toeren volgas gaf, gas ietsje dicht en hij loopt weer normaal. Toen heb ik de 2 uiteinden van de bougie iets naar elkaar toe geslagen, nu stotterde hij alleen bij lage toeren :S: . Na wat proberen de 'ideale' afstand gevonden waarbij hij gewoon goed loopt. Het probleem is echter dat hij slecht start. Ik start hem altijd door aan te duwen, dat gaat al een jaar goed, starten binnen een meter. Nu moet ik bijna 20 meter duwen voordat ie aanslaat, ondertussen slaat hij af en toe aan en weer uit. Als hij eenmaal aan is loopt hij goed, niets aan de hand.

Kortom, nadat m'n brommer is gerepareerd is start hij slecht. Tijdens het duwen slaat hij af en toe aan waarna hij weer uitvalt. Bougie afstand is om de een of andere reden erg kritisch. Na het starten loopt ie gewoon goed. Wat kan het probleem zijn???

gr.

Eric

do nov 22, 2007 11:20 pm
Profiel
Royal Club
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Bericht 
ik zou een nieuwe bougie halen en voortaan van die elektrode afstand afblijven met je voorhamer.

en weer een BR8es halen ipv een b8es

vr nov 23, 2007 12:13 am
Profiel
cebess
Administrator

Afbeeldingen: 33
Antwoord met een citaat
Bericht 
die soldeerverbinding netjes gemaakt en goed geisoleerd?
Timing van de ontsteking wellicht aangepast?
Niks beschadigd met monteren?
Bougieafstand zou iets van 0,5mm moeten zijn.

vr nov 23, 2007 4:02 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk album
Eric Poppe
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Bericht 
Soldeerverbindingen zijn goed en geïsoleerd.
Hoe zou ik de timing van m'n ontsteking kunnen aanpassen en hoe hoort dat te staan?
Voor zover ik het zien kan heb ik niets beschadigd.

Ondertussen heb ik m'n voorhamer in de kast gelegd en een BR8ES bougie gehaald, tenminste dat dacht ik te halen. De verkoper heeft me per ongeluk een BPR8ES meegegeven, en ik heb niet opgelet wat ik mee kreeg. Wat is het verschil en is dit nadelig? Wat is overigens het verschil tussen BR8ES en B8ES?

Ondertussen is het probleem verergerd. Vanmorgen reed hij erg slecht, als ik bij 8000 toeren volgas gaf begon hij te stotteren/haperen/kraken. Vanmiddag wil ik wegrijden op school, doet hij helemaal niets meer...
Nu blijkt dat ik geen vonk meer heb, dat wordt dus weer ff zoeken. Misschien moet ik systematisch onderdelen gaan vervangen, bougiekabel, bobine en daarna misschien de ontsteking. Ik ga nu eerst het probleem proberen te vinden.

gr.

Eric

vr nov 23, 2007 7:40 pm
Profiel
BuxirS
ApriliaForum Member

Afbeeldingen: 9
Antwoord met een citaat
Bericht 
R op de bougie is voor ontstoord.
Maakt verder niet uit.

vr nov 23, 2007 7:50 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk albumWWW
Eriko de Angelis
ApriliaForum Member

Afbeeldingen: 4
Antwoord met een citaat
Bericht 
ik heb volgens mij BR9ES ;) ik wil je niet aan het consumeren slaan.. maar ik heb er nog geen problems mee gehad.. (ja heel ff, maar toen was het accu vervangen en klaar) :D:

vr nov 23, 2007 7:53 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk album
BuxirS
ApriliaForum Member

Afbeeldingen: 9
Antwoord met een citaat
Bericht 
Standaard zitten er idd toch 9's in de minarelli's? Derbi doet het met 8.

vr nov 23, 2007 7:54 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk albumWWW
Eric Poppe
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Bericht 
Ok, bougie zal ik later naar kijken. Momenteel vonkt er helemaal niets. Ik ben nu bezig m'n bobine door te meten. Weet iemand welke waardes daar uit horen te komen?

M'n ontsteking geeft over het groene en witte draadje meer dan 10V wanneer ik hem aanduw. Over het rode en witte draadje geeft hij ongeveer 3V. Weet iemand precies welke signalen er van de ontsteking moeten komen? Lijkt me dat deze uitkomsten gewoon goed zijn.

Ben dus benieuwd of er ergens waardes te vinden zijn van de weerstand over de verschillende uitgangen van de bobine, en of er waardes bekent zijn van de voltages die van de ontsteking moeten komen.

vr nov 23, 2007 9:56 pm
Profiel
mean red rs
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Bericht 
hey ik heb zo´n br9 enz. en dan race uitvoering die krengen kosten 15 euro bij josdijkman :0o: whoot. maar me brommer liep hier echt bagger op de bouchie altijd klets nat. heb er nu een champion bouchie loopt veel beter :^^:

zo nov 25, 2007 2:45 pm
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 9 berichten ]