Auteur |
Bericht |
melvin_rs
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di feb 20, 2007 5:26 pm Berichten: 1793 Woonplaats: Winterswijk
|
 stralen en coaten van velgen.
ben net naar paar bedrijven geweest die konde strale en coate en andere alleen coate.
bij de een zou het strale met coate 50 euro per velg gaan koste  .
bij 2de ging alleen het coaten alleen al 50 euro per velg gaan kosten.  .
nu is dus me vraag wat hebben jullie betaald voor het laten stralen en coaten van 2 velgen. want ik vond dit nogal erg duur of is er nog een andere manier om me velgen nog een redelijk mooi te laten lijken.
en trouwens als ik ze laat stralen zijn ze toch helamaal kaal dus mat/blank...
|
wo okt 10, 2007 2:47 pm |
|
 |
Matthijn
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma okt 31, 2005 10:02 pm Berichten: 8434 Afbeeldingen: 6 Woonplaats: Marknesse
|
stralen + coaten voor €50 euro per velg is volgens mij wel een redelijke prijs toch?
_________________ [s]Aprilia RS50 NM Identikit 2002[/s] SOLD [s]Aprilia RS50 NM Black [/s] SOLD [s]Aprilia RS50 NM Xerox Replica[/s] SOLD [s]Aprilia RS50 MY07 White[/s] SOLD [s]Aprilia RS125 NM Grey Dust[/s] SOLD Aprilia RS50 MY07 Alitalia Replica
|
wo okt 10, 2007 2:53 pm |
Persoonlijk album
|
 |
Doni
ApriliaForum Member
|
2 velgen laten stralen voor een pakkie shag (5 euro) en laten poedercoaten voor 10 eu de velg. was 25 euro kwijt totaal.
Kan je het niet via via via regelen? zo heb ik het wel gedaan.. scheelt een hoop poen. wat ook kan helpen: als het geen haast heeft, vragen of het goedkoper kan. Dan kan de coater je velgen misschien bij een ander "product" doen, die dezelfde kleur heeft.
Stel dat jij witte velgen hebt.. dan doet de coater je velgen gewoon als hij bijvoorbeeld een framepje krijgt die ook wit moet. Scheelt hem moeite/tijd.
|
wo okt 10, 2007 2:56 pm |
|
 |
*Thomas*
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do sep 22, 2005 9:34 pm Berichten: 5743 Afbeeldingen: 32
|
25/velg stralen en coaten
wo okt 10, 2007 3:00 pm |
Persoonlijk album
|
 |
melvin_rs
ApriliaForum Member
|
jah ik zie al dat jullie behoorlijk andere prijzen hebben  .
ben namelijk door me geld heen van de verzekering want alle kappe late spuite kwam ik uit op 450 euro ..metallic lak dus nu de velgen nog even.
naja als jullie 25 per velg doen ongeveer moet ik dat toch ook goedkoper in omstreke kunnen krijgen. 
|
wo okt 10, 2007 3:04 pm |
|
 |
peteRS
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo feb 02, 2005 6:22 pm Berichten: 1760 Afbeeldingen: 95 Woonplaats: Zeewolde (FL)
|
25 euro stralen coaten per velg.
Niet via via via, gewoon bij een poedercoatbedrijf in Nijkerk. Gerritsen coatings zo uit me hoofd.
Ik zie best vaak belachelijke prijzen langskomen dus raad ik dit bedrijf bij deze aan
Ik heb daar ook frame + achterbrug + clipons + vorkpoten + voorframe + passagiersstepjes + kroonnplaten laten doen voor 160 euro.
|
wo okt 10, 2007 4:01 pm |
Persoonlijk album
|
 |
melvin_rs
ApriliaForum Member
|
dat hoor ik nouw graag  .
en die prijs voor spuiten metallic lak is dat redelijk? 450?
|
wo okt 10, 2007 4:24 pm |
|
 |
peteRS
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo feb 02, 2005 6:22 pm Berichten: 1760 Afbeeldingen: 95 Woonplaats: Zeewolde (FL)
|
Ja voor zover ik weet wel. Ik heb destijds bij verschillende spuiters gevraagd en die kwamen ook op zo'n bedrag uit. Als je geen metallic neemt scheelt het trouwens best veel geld.
|
wo okt 10, 2007 6:29 pm |
Persoonlijk album
|
 |
ScareMercy
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do maart 01, 2007 9:32 am Berichten: 258 Woonplaats: Siebengewald
|
metalic spuiten is een "kunst" gewone uni lak niet... daarom scheelt dat een hoop 
|
wo okt 10, 2007 9:07 pm |
|
 |
melvin_rs
ApriliaForum Member
|
nouw ben vanaaf nog met m'n pa naar zon beunhaas kerel geweest die wel kon stralen alleen hij gaf aan dat het te veel tijd ging koste en dus voor mij te duur zou worden. omdat de velgen al gecoat waren is dit er moeilijk af te krijgen zei hij. dan lijkt het mij dat hij niet grof genoeg doet. want hij zou er 2 uur ong of meer per velg mee bezig zijn en kost 20 euro per uur  . (man alles in omstreke is hier duur  ) dat vond ik en hijzelf dus gewoon te duur voor 2 velgen.
dus gelijk maar ff vraagje erbij toen jullie het lieten stralen en coaten waren het toen al gecoate velgen (neem haast aan van wel). en trouwens ik wil gewoon hooglans lak geen metallic . 
|
wo okt 10, 2007 10:34 pm |
|
 |
melvin_rs
ApriliaForum Member
|
miss weet iemand iets goeds/goedkoop in de omgeving gelderland  .
(had niet verwacht dat sommige stralen en coaten zo duur aanboden  )
|
wo okt 10, 2007 10:51 pm |
|
 |
peteRS
ApriliaForum Member
|
Een coat bedrijf heeft een zuurbak staan. Met dat zuur is de coating er zo vanaf. Dan stralen ze het nog even een klein beetje.
Dus breng die velgen nou maar gewoon naar een poedercoat bedrijf toe 
|
wo okt 10, 2007 10:59 pm |
Persoonlijk album
|
 |
melvin_rs
ApriliaForum Member
|
peteRS schreef: Een coat bedrijf heeft een zuurbak staan. Met dat zuur is de coating er zo vanaf. Dan stralen ze het nog even een klein beetje. Dus breng die velgen nou maar gewoon naar een poedercoat bedrijf toe 
jah alleen moet ik er dan eerst 1 vinden die een zuurbak heeft en die voor die prijs kan coate.
die ene die 50 euro strale en coate wou doen zei ook jah is wel dikke laag dat moet lang gestraald worden,, das dus onnodig geld uitgeven als het ook goedkoper kan.
dus nu nog ff opzoek naar het ideale bedrijf 
|
wo okt 10, 2007 11:01 pm |
|
 |
|