Auteur |
Bericht |
bommus
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo jul 11, 2007 8:53 pm Berichten: 4 Woonplaats: Maurik
|
 blijft hangen bij 7000 toeren
Hallo, ik heb van de vakantie aan mijn brommer, red rose gewerkt(gespoten en wat nieuwe onderdelen erop). toen had ik het motorblok van het frame gehaald zodat ik het frame goed schoon kon maken en de motor aan de buitenkant goed schoon gemaakt. ik heb de motor verder niet open gemaakt
toen ik dit weekend alles weer in elkaar had gezet en wilden gaan proefrijden bleef hij in elke versnelling rond de 7000 toeren hangen. toen ik weer thuis kwam zag ik opeens dat ik vergete was om het olie slangetje op de carburateur aan te sluiten, dat heb ik toen gelijk gedaan maar hij blijft nog steeds hangen bij de 7000 toeren.
ik heb hooguit 1km gereden voordat ik het olie slangetje aansloot. kan iemand mij vertelle wat dit kan zijn?
|
di sep 04, 2007 8:05 am |
|
 |
Trinity
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za jun 02, 2007 3:46 pm Berichten: 193 Woonplaats: Castricum
|
begrensde onderdelen?
_________________ De mensen die zeggen hun brommer 100% onder controle te hebben, dat zijn van die sukkels die niet hard genoeg rijden.
|
di sep 04, 2007 11:23 am |
|
 |
bommus
ApriliaForum Member
|
hij reed 85 a 90 km/uur voor de zomer vakantie, dus zover ik weet niet echt begrensd
|
di sep 04, 2007 4:34 pm |
|
 |
Trinity
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za jun 02, 2007 3:46 pm Berichten: 193 Woonplaats: Castricum
|
Ja oke, maar omdat je zei dat je nieuwe onderdelen eronder gezet had? Ik weet niet wat voor onderdelen dat waren?
_________________ De mensen die zeggen hun brommer 100% onder controle te hebben, dat zijn van die sukkels die niet hard genoeg rijden.
|
di sep 04, 2007 5:14 pm |
|
 |
sbk replica
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za maart 10, 2007 2:04 pm Berichten: 2602 Afbeeldingen: 9 Woonplaats: schagen
|
 Re: blijft hangen bij 7000 toeren
bommus schreef: Hallo, ik heb van de vakantie aan mijn brommer, red rose gewerkt(gespoten en wat nieuwe onderdelen erop). toen had ik het motorblok van het frame gehaald zodat ik het frame goed schoon kon maken en de motor aan de buitenkant goed schoon gemaakt. ik heb de motor verder niet open gemaakt toen ik dit weekend alles weer in elkaar had gezet en wilden gaan proefrijden bleef hij in elke versnelling rond de 7000 toeren hangen. toen ik weer thuis kwam zag ik opeens dat ik vergete was om het olie slangetje op de carburateur aan te sluiten, dat heb ik toen gelijk gedaan maar hij blijft nog steeds hangen bij de 7000 toeren. ik heb hooguit 1km gereden voordat ik het olie slangetje aansloot. kan iemand mij vertelle wat dit kan zijn?
wat doet ie bij 7000 toeren ? alles GOED aangesloten ? geen valselucht ergens ? ff goed zoeken!
is vaak iets simpels waar je overheen gekeken hebt.
en de olie.. ik weet niet of dat het probleem is.. dan zul je het ff open moeten maken!
Gr
|
di sep 04, 2007 5:38 pm |
Persoonlijk album
|
 |
mblover
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di sep 19, 2006 12:18 am Berichten: 222 Woonplaats: vlakbij Nijmegen, en Almaty
|
Heb je na het aansluiten van dat slangetje dat probleem nog?
Anders had je gewoon valse lucht omdat je hem niet aangesloten had.....
Gooi eens wat mengsmering in de tank (klein beetje, rest van de gewone benzine ff eruit halen). En dan haal je het olieslangetje los, en zet je even iets over die aansluiting heen tegen valse lucht (stukje slang met aan de andere kant een schroef erin gedraaid ofzo) en dan start je je brommer. Trek handmatig even aan de gaskabel van de oliepomp zodat de oliepomp "volgas" gaat (brommer zelf stationair houden) en dan kijk je of er olie uit de slang gedruppelt komt.
Als het er nog is,
Start de brommer en spuit met deo bij de verbinding carb-spruitstuk spruitstuk-blok en de voetpakking. Als hij anders gaat klinken als je spuit dan heb je op die plek valse lucht en moet je die pakking ff vervangen.
Voetpakking zal het wel niet zijn, maar bij het spruitstuk ofzo misschien?
_________________ BLAAT
|
di sep 04, 2007 5:44 pm |
|
 |
aprilia sx50
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za jun 09, 2007 5:44 pm Berichten: 44 Woonplaats: roelofarendsveen
|
klinkt wel als valse lucht ja. khad tzelfde en het spruitstuk zat er niet goed op.
alleen k durfde der toen niet op te rijde  koppeling in en dat ding begint meteen onwijze toeren te maken 
|
di sep 04, 2007 9:53 pm |
|
 |
Dr.2Takt
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma feb 07, 2005 8:38 pm Berichten: 1559 Afbeeldingen: 2 Woonplaats: winterswijk
|
aprilia sx50 schreef: klinkt wel als valse lucht ja. khad tzelfde en het spruitstuk zat er niet goed op. alleen k durfde der toen niet op te rijde  koppeling in en dat ding begint meteen onwijze toeren te maken 
 in de 1 trappen en koppeling loslaten haha  en gaan met ut ding
_________________ De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen de meeste weerstand bieden....
|
di sep 04, 2007 10:05 pm |
Persoonlijk album
|
 |
bommus
ApriliaForum Member
|
op volgorde:
-de nieuwe onderdelen die ik erop heb gezet zijn allemaal uiterlijk zoals spiegels en nieuwe handvaten enzo.
-bij de 7000 toeren trekt die niet meer verder op en en begint hij een beete te stotteren.
-ik heb goed gezogt en heb egt nix kunnen vinden wat niet goed aangesloten was of iets dergelijke.
-ik heb geprobeert met deo uit te vinden of die ergens valse lucht trok maar heb nix kunnen vinden.
ik zal vanmiddag toch nog eens goed zoeken, je weet maar nooit. in ieder geval erg bedankt voor de reacties tot nu toe.
|
wo sep 05, 2007 1:36 pm |
|
 |
Jobra
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za jun 02, 2007 10:19 am Berichten: 335 Woonplaats: Hoorn NH
|
als ie in ze vrij opeens hoge toere enzo gaat make, kan het zijn dat je je kabel/gas naald verkeerd heb gedaan, of dat die verkeerd is gaan zitte.. had ik ook toen ik me rs weer in elkaar zette, ging opeens gek doen en in ze vrij en 1 met koppeling opeens 4/6 toere draaien,.. weer ff je carb uit elkara en in elkaar zette, en dan kijke of je het nog heb 
_________________ Cops Don't Stop Me From Racing
Mijn 1e "ex" RS'je > http://www.apriliaforum.nl/viewtopic.php?t=6785
|
wo sep 05, 2007 2:26 pm |
|
 |
bommus
ApriliaForum Member
|
neej in zijn vrij doet hij hetzelfde als in een versnelling,
maar tog bedankt voor de reactie
|
wo sep 05, 2007 3:06 pm |
|
 |
aprilia sx50
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za jun 09, 2007 5:44 pm Berichten: 44 Woonplaats: roelofarendsveen
|
zeker weten valse lucht. bij mij was het het spruitstuk dat er niet goed op zat.
|
do sep 06, 2007 1:11 pm |
|
 |
|