HomeForum indexHelpGalerijZoekenInloggen
Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu zo apr 06, 2025 4:00 pm

Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 
 slag in achterwiel?? 
Auteur Bericht
Aprilia ErEs
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Bericht slag in achterwiel??
Als ik onder het rijden naar mijn achterwiel kijk dan beweegt deze nogal ten opzichte van de achterbrug. Nu dacht ik dus dat er een slag in het achterwiel zit. Maar als ik stil sta kan ik mijn achterwiel ook aardig bewegen best veel speling. Kan dit ook aan de lagers liggen?? of moet ik aan een nieuw achterwiel gaan denken :_: bvd.

ma jul 30, 2007 1:33 pm
Profiel
melvin_rs
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Bericht 
hmm denk haast niet dat je slag hebt. ;) of ben je misschien keertje tege stoeprand ofzo geknalt maarja mij lijkt dat zon velg wel wat kan houde een nieuw achterwiel is hoop ik voor je beetje ver gezocht O:-) miss iets met lagers ;)

ma jul 30, 2007 1:37 pm
Profiel
Aprilia ErEs
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Bericht 
ben nergens tegen op geknald, daarom vond ik het ook al vreemd, Ik zal het wiel er vanmiddag wel ff onderweghalen en bekijken.

Edit: net wiel eraf gehaald en bleek dat het lager aan de kettingkant helemaal verrot was. azaten bijna geen balletje meer in en ring lag eraf, wordt dus een nieuw lager. bedankt voor de reactie :^^:

ma jul 30, 2007 1:41 pm
Profiel
Aprilia ErEs
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Bericht 
Nou ben dus gister een nieuwe lager wezen halen en heb die er daar maar meteen in laten zetten. mja nu kwam ik er thuis achter dat het lager niet draait. Ik heb er al kruipolie overheen gespoten en op de lager rand een paar tikjes gegeven met een Dop maar het lager wil dus niet draaien. Ik wil het lager er dus weer uit halen en er dan zelf een ander in zetten, maar hoe krijg ik dit lager er makkelijk uit? , en kan ik het nieuwe lager in de vriezer leggen??

di jul 31, 2007 11:30 am
Profiel
cebess
Administrator

Afbeeldingen: 33
Antwoord met een citaat
Bericht 
door vanaf de andere kant het lager eruit te tikken (lager is daarna wel onbruikbaar). Je kan waarschijnlijk de bus die tussen de lagers zit wat naar 1 kant bewegen zodat je een rand krijgt waar je tegenaan kan meppen. Zet er overigens direct 2 nieuwe in ipv 1, en gebruik dichte lagers. Nieuwe lager kan inderdaad gewoon in de vriezer als je wil, is wel makkelijker monteren. Met het monteren uiteraard alleen op de buitenste rand tikken met een passende dop oid. maar dat wist je vast al.

di jul 31, 2007 2:18 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk album
Aprilia ErEs
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Bericht 
oke bedankt, het is gelukt :D

di jul 31, 2007 7:11 pm
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 6 berichten ]