HomeForum indexHelpGalerijZoekenInloggen
Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu zo apr 06, 2025 5:16 pm

Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 
 Krijg de carterhelften niet van elkaar 
Auteur Bericht
ApriliaDiablo
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Bericht Krijg de carterhelften niet van elkaar
Ik zit met een probleem aangezien me blok behoorlijk hard trilde en niet meer gezond klonk wilde ik het blok weer eens gaan reviseren maar dit keer wilde ik het zelf doen maar ik zit met het probleem dat ik de 2 carterhelften niet van elkaar krijg wat ik ook doe, en natuurlijk zijn alle boutjes en moertjes los. Ze zeggen dat je die moer op je krukas moet draaien en dan op de krukas, schakelas en je uitgaande as voor het tandwiel moet tikken.
Maar hoeveel ik dit ook doe de carterhelften komen niet van elkaar af, maar een heel klein beetje maar absoluut niet ver genoeg voor los te krijgen.

Heeft iemand een idee wat ik zou kunnen proberen

Mvg

ma jun 25, 2007 12:20 pm
Profiel
petertzr
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Bericht 
je kan aan de voorkant van het blok, voor de cilinder daar in die opening een beetje gaan porren met schroeve draaiers om em wat verder open te krijgen. Verder doe ik meestal toch met schroevendraaiers ook aan de achterkant van het blok, maar dan niet lomp forceren, enkel wat bij duwen zonder het carter te deuken :^^:

ma jun 25, 2007 5:11 pm
Profiel
WillemB
ApriliaForum Member

Afbeeldingen: 1
Antwoord met een citaat
Bericht 
Paar keer op de grond smijten komt ie ook los :thumleft:

ma jun 25, 2007 6:12 pm
Profiel WWW
sybrand
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Bericht 
de busjes in je ophangpunten lijken verbogen. Heb ik al een beetje en dat maakte het weer in elkaar zetten best lastig. Als ie los moet kun je idd dat gaatje onder je cilinder proberen of met een houten hamer tikken gaan uitdelen aan de uitgaande versnellingsbak-as en aan je schakelpookje (vooral die laatste kan problemen geven en moet daarna mss vervangen worden)

suc6 :thumleft:

ma jun 25, 2007 8:02 pm
Profiel
sybrand
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Bericht 
de busjes in je ophangpunten lijken verbogen. Heb ik al een beetje en dat maakte het weer in elkaar zetten best lastig. Als ie los moet kun je idd dat gaatje onder je cilinder proberen of met een houten hamer tikken gaan uitdelen aan de uitgaande versnellingsbak-as en aan je schakelpookje (vooral die laatste kan problemen geven en moet daarna mss vervangen worden)

suc6 :thumleft:

ma jun 25, 2007 8:03 pm
Profiel
Neles
ApriliaForum Member

Afbeeldingen: 12
Antwoord met een citaat
Bericht 
Niet zomaar gaan poeren met die schroevendraaier, behalve onder dat ophangpunt, het klopt dat het niet wil de lagers om je krukas zitten zo strak in de carter helften en om de krukas dat ze niet zomaar los laten probeer aan de ontstekingskant mte bijv een verfbrander flink te stoken zodat de carter helft waar het lager zit dus waar de krukas bij ontstekingskant uitsteekt zodra het aardig warm is kan je aan de andere kant koppelingsdeel tikken zorg dat de bout erop zit en dan komt als het goed is de carter helften stuk makkelijker van elkaar en ook nog met de scroevendraaier tussen het gaatje bij de ophangpunt beter doe je dit met ze 2e dan wil dit lukken veel succes!

ma jun 25, 2007 8:13 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk album
Antwoord op onderwerp   [ 6 berichten ]