HomeForum indexHelpGalerijZoekenInloggen
Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu do apr 10, 2025 12:16 am

Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 
 Probleem Vacuum-brandstofpomp 
Auteur Bericht
snellegast
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Bericht Probleem Vacuum-brandstofpomp
Hallo,

Ik heb een Gilera DNA. Motorisch is er niks aan de hand, wanneer ik het vlotterbakje vul rijdt hij goed.

Nu het probleem:
Er komt geen benzine uit mijn brandstofslang.
Er zit dus een Vacuumsysteem op, maar het werkt niet goed genoeg.
Er komt wel wat benzine uit de slang die op de carb zit, maar niet verder dan halverwege de slang.
Zelf denk ik dat de "pomp" niet sterk genoeg is de benzine omhoog te pompen, mijn carb zit immers 20 cm hoger dan de onderkant van mijn benzinetank..

Wanneer ik dus de vacuumslang aansluit (deze komt op de carb naast het spruitstuk), komt er dus benzine uit de benzinekraan (deze zit bij mij direct onder de tank) Hierna gaat deze benzine in een metalen doosje met een membraan erin.
Een andere slang, (deze komt vanuit mijn motorblok en hier staat druk op) zit ook op dit metalen kastje aangesloten.

Wanneer de motor loopt zou de brandstof dus door het metalen doosje met het membraan, en daarna door de brandstofslang naar de carb moeten worden "gepompt"...

Ik heb alles eraf gehaald, slangen zaten niet verstopt, ook geen vuiltjes o.i.d

Heeft iemand nog een flauw idee wat ik kan proberen?

Het metalen kastje met het membraan erin heb ik open gemaakt, maar ik begrijp niet helemaal hoe dit werkt. Kan het dat dit toch op 1 of andere manier ergens lekt of zo?

Bij voorbaat dank voor jullie hulp :^^: !!

ma apr 30, 2007 5:26 pm
Profiel
Nightmare5
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Bericht 
klinkt alsof je brandstof filter verstopt zit ...
hoe weet je trouwens dat hij maar halverwege komt ? neem aan dat je geen doorzichtigge slangen erop heb :P
Voor de rest tja ehm ik snap niet waarom dat doosje daar doet ... een membraan gaat open als er een bepaalde hoeveelheid druk aangezogen wordt ... als die plaatje's dus te dik zijn (of te stijf) dan krijgt hij hem niet open ... en in je vlotter kamer van je carb onstaat weinig tot geen druk dus mischien dat kastje er tussen uit halen ?
ik voor de rest niet veel verstand van DNA's maar dat klinkt het meest logische ...

- Team H-p-c.nl -

ma apr 30, 2007 7:45 pm
Profiel WWW
snellegast
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Bericht 
Bedankt voor je reactie! maar ik merk idd dat je zelf geen DNA hebt. ;)

Ik heb geen brandstoffilter, dus dat kan het niet zijn.
Mijn brandstofslang is wel doorzichtig, dus vandaar dat ik weet dat de benzine tot halverwege meestal blijft hangen, en niet verder komt.

Misschien heb ik je verward met het woord membraan, maar volgens mij wordt het zo genoemd. Ik kan hem nog wel een keer uit elkaar halen en fotos maken, maar misschien heeft iemand die zelf een DNA heeft er ervaring mee..

Die slang, die er ook op aangesloten is, en vanaf het blok komt, zit NIET op de carburateur, maar ergens op het carter, en ik weet 100% zeker dat hier flink lucht uit word gepompt, ik denk door de krukas ofzo, als de motor loopt en je hebt die slang eraf dan voel je het goed.

Ik heb dus mijn twijfels over het "metalen kastje" waarin alle slangen gaan, en waardoor de benzine omhoog word gepompt..

ma apr 30, 2007 8:57 pm
Profiel
Matthijn
ApriliaForum Member

Afbeeldingen: 6
Antwoord met een citaat
Bericht 
beter vraag je het even op scooterfreaks.. daar zitten meer mensen die verstand hebben van zulke apparaten

ma apr 30, 2007 9:00 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk album
snellegast
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Bericht 
ja heb ik al gedaan, thnx anyway voor de hulp :^^: !

di mei 01, 2007 1:29 pm
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 5 berichten ]