Auteur |
Bericht |
Bram
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma mei 02, 2005 11:51 am Berichten: 133 Afbeeldingen: 1 Woonplaats: Wijchen
|
 koppeling gaat onmundig zwaar
hallo allemaal,
ik heb de laatste tijd erge last van een koppeling die ik bijna niet ingeknepen krijg, hij ontkoppelt ook niet helemaal. ook heb ik de koppeling laatst vervangen, die stelmoer in het midden heb ik aangedraait, en toen een halve slag terug gedraait. ik heb hier wel eens gelezen dat de ene koppelingsplaat op 12 uur moet, en de andere op half zes of zoiets, daar begrijp ik niks van, het gaat trouwens om een rv4 blok.
bedankt alvast.
|
ma apr 09, 2007 6:05 pm |
|
 |
Elmo ET50
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di jun 13, 2006 2:26 pm Berichten: 41 Afbeeldingen: 4 Woonplaats: amersfoort
|
kan komen door een verotte koppelingskabel, dat je hem ff moet doorolien of zo.
Anders kan je er ook nieuwe koppelingsplaten in zetten, moet sowieso om de zoveel tijd, dat heeft bij mij goed geholpen tegen die zware koppeling.
_________________ Aprilia ET fire 50 te koop
|
di apr 10, 2007 1:23 pm |
Persoonlijk album
|
 |
Bram
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma mei 02, 2005 11:51 am Berichten: 133 Afbeeldingen: 1 Woonplaats: Wijchen
|
kabel is ook nieuw  en de platen heb ik ook net nieuw erin gezet
|
di apr 10, 2007 5:19 pm |
|
 |
DennisRS
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo jul 03, 2005 11:08 pm Berichten: 1466 Afbeeldingen: 6 Woonplaats: Alem
|
Wel weer helemaal precies goed gemonteerd?
_________________ De NnisRs
|
di apr 10, 2007 5:33 pm |
Persoonlijk album
|
 |
Bram
ApriliaForum Member
|
ja zoals die uit de verpakking kwam, was een hele koppeling met tussen platen, maar die was uit elkaar gevallen in de verpakking, kan die op verschillende manieren gemonteerd worden dan?
|
di apr 10, 2007 5:36 pm |
|
 |
supervaags
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo sep 18, 2005 3:04 pm Berichten: 1389 Afbeeldingen: 2
|
jep dat heb ik ook gehad, gaat verschikkelijk zwaar zodat de kabel iedere week knapt en je kramp krijgt in je handen..
bij mij kwam dit doordat de vorige eigenaar de koppeiling verkeerd had gemonteerd, en ik heb hier altijd stom mee doorgereden..
bij mij was het koppelingshart verkeerd gemonteerd er zat speling op oid, igg kon ik het oplossen door de dikte van de plaatjes te veranderen
di apr 10, 2007 5:39 pm |
Persoonlijk album
|
 |
Nightmare5
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo apr 02, 2006 1:05 pm Berichten: 596 Woonplaats: Opmeer
|
Hmm al geprobeerd om je kabel te stellen bij je hevel ? ik bedoel die schroef helemaal terug draaien en dan totdat er net spanning op je kabel staat
Voor de rest tja.. ik heb plakkende platen gehad die gewoon niet uit elkaar wilden .. dat was een kwestie van even met slippende koppeling rijden maar binnen de 50km was hij gewoon weer soepel 
_________________ - HPC - Parts and Customising -
- Team H-p-c.nl -
|
di apr 10, 2007 10:31 pm |
|
 |
Bram
ApriliaForum Member
|
ja die kabel heb ik al wat afgegesteld  maar dat helpt niet, maar wat supervaags zegt, ik heb op het hart volgens mij best veel speling, bedoel je met de diktes van de plaatjes de shimringen, die opvulringen? en bij mij blijft die slippen, er is iets goed mis daaronder
|
do apr 12, 2007 1:26 pm |
|
 |
cittaghostracer
ApriliaForum Member
Geregistreerd: vr maart 31, 2006 6:28 pm Berichten: 273 Woonplaats: Gealemuun
|
als je kable nieuw is kan het daar dus ook aan liggen.
wie weet hoe lang dat ding al stil op een plank ligt.
olie dr in spuiten tot je de hele ozonlaag verrot hebt gespoten, dan moet hij wel soepeler gaan...
koppelings platen en tussen platen kun je opzich weinig verkeerd aan doen. hooguit wat on-balans, maar geloof niet dat hij daardoor zwaar moet aanvoelen...
vr apr 13, 2007 12:42 pm |
|
 |
Bram
ApriliaForum Member
|
ik heb net het hele blok uit elkaar gehad omdat ik vastloper had  , kwam doordat een zuigerpenveertje los was geschoten, die was in de krukas ruimte terecht gekomen. toen heb ik gelijk de koppeling nagekeken, en er zat idd veel speling op de koppelingstrommel, dit heb ik verholpen met shimringen, en nu doet hij het weer perfect, bedankt voor jullie hulp allemaal
|
vr apr 13, 2007 1:26 pm |
|
 |
Tjerk
Administrator
Geregistreerd: ma sep 18, 2006 5:50 pm Berichten: 886 Woonplaats: Hardegarijp
|
Dan kan deze dicht!
//close
|
vr apr 13, 2007 4:14 pm |