HomeForum indexHelpGalerijZoekenInloggen
Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu zo apr 06, 2025 1:19 am

Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 
 brommerkuren - rare tik in het blok 
Auteur Bericht
WaPs
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Bericht brommerkuren - rare tik in het blok
twee weken geleden nog een lekke band gehad en nu is het dan alweer zover. Als ik met mn brom rij hoor ik een raar geluidje uit mn blok komen. Alsof er water stroomt zo klinkt dat (kan het niet anders omschrijven). Als ik een tijdje heb gereden ruik ik ook een vreemde geur. Alsof er iets verbrand is ofzo. De brom rijdt voor de rest prima. Ik zat te denken dat het misschien de startmotor kon zijn, of zuigerveertje of iets in de koppeling. Heeft iemand een idee of afvies?

danke

ps. als mn brom uitstaat en rij hem een stukje dan hoor je zon heel klein tikje. des te harder ik hem rij des te sneller je dat tikje hoort.

wo apr 11, 2007 12:59 pm
Profiel
Tjerk
Administrator

Antwoord met een citaat
Bericht 
Over het tikje als je hem rolt, staat je ketting niet toevallig bijzonder slap? dan krijg je een knap/tik geluid

wo apr 11, 2007 3:29 pm
Profiel WWW
WaPs
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Bericht 
dat is nou juist het grappige...gisteravond had ik mn ketting gespannen...en vanmorgen krijg ik het....daarvoor had ik al een rare lucht rond mn brom hangen als ik een tijdje had gereden...in eerste instantie dacht ik dat dat kwam doordat ik er net een nieuwe band om heb zitten...en die miss een gekke geur afgeeft...sinds die band is vervangen en ik mn ketting heb gespannen is het gekomen....het rare is dat het tikje en het geluid wel uit mn blok...of van mn startmotor afkomt

wo apr 11, 2007 3:32 pm
Profiel
BuxirS
ApriliaForum Member

Afbeeldingen: 9
Antwoord met een citaat
Bericht 
Tjerk schreef:
Over het tikje als je hem rolt, staat je ketting niet toevallig bijzonder slap? dan krijg je een knap/tik geluid

Te strak geeft ook een ratelend geluid, tijdens het rijden kan het als ie erg strak staat ook tikken. Heb ik ook eens gehad.

wo apr 11, 2007 3:45 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk albumWWW
Tjerk
Administrator

Antwoord met een citaat
Bericht 
Je ketting toevallig niet te strak gespannen? ( je moet nog wel speling hebben ).

wo apr 11, 2007 3:45 pm
Profiel WWW
WaPs
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Bericht 
kzal het nog even proberen en nalopen...jullie horen van me

wo apr 11, 2007 4:00 pm
Profiel
WaPs
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Bericht 
ketting nog even nagelopen....en als het goed is heb ik het probleem gevonden...ketting is waarschijnlijk te sterk...waardoor die zon tikkend geluidje maakte en bij hoge toeren en ander geluid begon te maken....plus de geur komt waarschijnlijk doordat de ketting niet helemaal goed in de olie stond....dus ook ff de ketting geolied...en volgens mij is zo het probleem verholpen....

wo apr 11, 2007 8:07 pm
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 7 berichten ]