|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 3 berichten ] |
|
Auteur |
Bericht |
Deforest
ApriliaForum Member
|
 2003 Aprillia RS
Goedemiddag,
Zelf heb ik op dit moment een Tomos snor brommer uit 2010. Hij loopt ongeveer 37 km/h. Voor mijn werk moet ik nu 10 km verderop zijn. Dus ik wil graag een andere brommer, waarmee ik iets rapper thuis ben. Mijn tomos wil ik verkopen voor +- €500.
Nu heeft de vriend van een naaste collega een Aprillia RS in de schuur staan, uit 2003. Hij heeft ongeveer 18000 km gereden. Hij loopt tegen de 90 km/h aan, en hij vraagt er €450 voor.
Wat kan een schakelbrommer aan? Gaat hij met gemak nog 18.000 km mee of valt dit tegen? Wat zijn de te verwachten onderhouds kwesties, en wat ben ik hiervoor kwijt bij een bromfietshandel?
Alvast bedankt! :-)
Stefan
|
di sep 17, 2013 12:44 pm |
|
 |
rs_maniac666
Moderator
Geregistreerd: ma feb 15, 2010 2:33 pm Berichten: 4746 Woonplaats: Klazienaveen
|
 Re: 2003 Aprillia RS
Kan je helemaal niks van zeggen, ligt er aan hoe de vorige eigenaar/ eigenaren er mee om zijn gegaan. Ze zullen zeggen goed, maar daar moet je niet van uit gaan. Als er fatsoenlijk mee om is gegaan en altijd goed onderhouden kan een am6 blok wel 30k hebben, maar in het andere geval kan hij nu al aan revisie toe zijn.
tja en onderhoudskosten kan je zelf wel een beetje uitzoeken, remblokjes ketting en tandwielen enz.
_________________ Aprilia RS NM RossiFummi & Aprilia RS NM Poggiali White.
|
di sep 17, 2013 1:14 pm |
|
 |
Aprilia RX 50 2003
Administrator
Geregistreerd: di mei 10, 2011 5:05 pm Berichten: 5939 Afbeeldingen: 0 Woonplaats: Lemelerveld
|
 Re: 2003 Aprillia RS
Een am6 blok kan indien enkel ontgrensd, goed warm gereden, netjes geschakeld makkelijk 25/30K aan. 1 maal meegemaakt dat een blok bij 40K pas voor het eerst open ging om de lagers te vervangen.
Een revisie ben je bij een brommerzaak gou 500/600 euro kwijt. Bij verschillende klussers als mij rond de 160/220 voor hetzelfde.
Remblokken, ketting en tandwielen zijn typische slijtage delen die je zeker zelf kunt doen. Remblokjes kosten voor en achter samen een keer 20 a 25 euro. ketting/tanwielset zijn er vanaf ca 30 euro. Wiellagers willen ook nog wel eens voor komen. Goed zelf te doen. Zeg maar 30 euro heb je rondom nieuwe lagers.
Je kunt t zo gek maken als je zelf wilt. Maar die motorblokken kunnen genoeg hebben.
wo sep 18, 2013 9:41 pm |
Persoonlijk album
|
 |
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 3 berichten ] |
|