HomeForum indexHelpGalerijZoekenInloggen
Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu do maart 28, 2024 5:32 pm




Antwoord op onderwerp  [ 31 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
 Twee jaar achter elkaar hogere boetes 
Auteur Bericht
Tom Sluiters
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr aug 14, 2009 6:46 pm
Berichten: 1495
Woonplaats: Barendrecht
Antwoord met een citaat
Bericht Twee jaar achter elkaar hogere boetes
Twee jaar achter elkaar hogere boetes


DEN HAAG - De boetes gaan de komende jaren omhoog. Werd eerder al bekend dat de tarieven volgend jaar met 15 procent omhoog gaan, in 2012 komt daar nog eens 20 procent overheen. Dat staat in de begroting van het ministerie van Justitie die dinsdag bekend is geworden.

Mensen die te lang wachten met betaling van hun boete, moeten daar meer voor betalen. De opslagen bij een eerste en tweede aanmaning gaan in 2012 omhoog.

Minister Ernst Hirsch Ballin (Justitie) gaat ervan uit dat hogere boetes de veiligheid in het verkeer ten goede komen, maar heeft de inkomsten ook nodig omdat de opbrengsten van boetes en transacties tegenvallen.

De rechtspraak krijgt er komend jaar 12,5 miljoen euro bij omdat er vooral meer zaken zijn voor de kantonrechter en in de bestuursrechtspraak. Die stijging komt door de economische crisis en een hogere werkloosheid. Voor de kantonrechter dienen dan meer incasso- en familiezaken, de bestuursrechters krijgen meer zaken in de sociale zekerheid op hun bordje.

Door meer faillissementen en arbeidsconflicten zullen ook meer mensen een beroep doen op rechtsbijstand. Dit jaar was daar al 22 miljoen extra voor begroot, volgend jaar stijgt dit naar 28 miljoen extra.

Bron: http://www.telegraaf.nl/binnenland/7715 ... tml?p=23,3

_________________
FireStar schreef:
vetcool, mannen met lang blond haar :)
Yamaha YZF 600R Thundercat


wo sep 22, 2010 1:33 am
Profiel WWW
frishh
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jun 13, 2010 11:06 am
Berichten: 3714
Woonplaats: Delft
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Twee jaar achter elkaar hogere boetes
ohja want wij gaan geen MHR 80 monteren omdat de boetes 15% hoger uitvallen :HM:
geldklopperij is het :DD: pomp al dat geld dan ook godverdomme niet in het EU lidmaatschap. in Zwitserland is het wel goed geregeld.

_________________
marien schreef:
Henri hoeft geen spiegels, hij heeft schijt aan de overheid jwz, maar wel een uitkering.

Le stickerslet: viewtopic.php?f=14&t=17280


wo sep 22, 2010 2:03 am
Profiel
bartp
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo maart 04, 2009 8:51 pm
Berichten: 3034
Woonplaats: Mooiste stad achter de duinen
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Twee jaar achter elkaar hogere boetes
Ik ga verhuizen naar Zwitserland.

_________________
aprilius schreef:
beter noem je niemand hier een voetveeg, als je zelf nieteens een leven hebt buiten dit forum, en geen haar beter bent dan die drol die ik net nog doorspoelde

viewtopic.php?f=10&t=17600 RENESSE BAZENMEETING!!! NEEM OP Z'N MINST EEN KIJKJE!!!!


wo sep 22, 2010 8:58 am
Profiel
Schoutenrs
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo okt 14, 2007 6:24 pm
Berichten: 1876
Woonplaats: Hoek van Holland
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Twee jaar achter elkaar hogere boetes
ik weet eigenlijk niet wat ik er van moet zeggen :_:

je wordt in dit land toch elk jaar meer genaaid, en ik ben het eigenlijk een beetje zat :D:

_________________
(\___/)
( ='.'= )
(")__(")


wo sep 22, 2010 8:59 am
Profiel
MartinW0527
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo dec 30, 2009 10:42 pm
Berichten: 10527
Woonplaats: 0527
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Twee jaar achter elkaar hogere boetes
bartp schreef:
Ik ga verhuizen naar Zwitserland.

ajo

_________________
Afbeelding
af1rs schreef:
ik heb een kromme lul hij loopt heel iets scheef naar links, een beetje raar gezicht maar hij functioneert verder prima.


Laatst bijgewerkt door MartinW0527 op wo sep 22, 2010 9:05 am, in totaal 1 keer bewerkt.



wo sep 22, 2010 8:59 am
Profiel WWW
Monterderb
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo apr 18, 2010 5:46 pm
Berichten: 669
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Twee jaar achter elkaar hogere boetes
kut land, je kan beter verhuizen nu je nog geld heb :@:


wo sep 22, 2010 9:01 am
Profiel
Steffmeisterx
ApriliaForum Member

Geregistreerd: zo mei 03, 2009 3:13 pm
Berichten: 1190
Woonplaats: Amsterdam
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Twee jaar achter elkaar hogere boetes
je bent zelf toch echt de gene die de overtreding maakt? dus je bent je er ook van bewust dat als ze je pakken je moet betalen? dus of je maakt die overtreding niet of je doet t wel en je weet dat er een prijskaartje aan hangt, mssn zal je t nu minder doen want gaan de prijzen omhoog

_________________
mario andretti schreef:
“If everything seems under control, you're just not going fast enough.”


wo sep 22, 2010 11:24 am
Profiel WWW
SakerTje
ApriliaForum Member

Geregistreerd: zo jun 28, 2009 8:04 pm
Berichten: 2258
Woonplaats: sintjuttemis
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Twee jaar achter elkaar hogere boetes
daar gaat het niet om, het heeft hetzelfde effect als de boetes minder hoog zijn.
ik vind het vooral dom om te zeggen dat ze een paar miljoen mis gelopen zijn, en dat er zo maar bij zien te halen, het ligt hem altijd aan veiligheid in het verkeer, en iedereen is een zogenaamd gevaar op de weg.
maar dit is niet het enigste, er zijn nog veel dingen waar gewoon teveel op bezuinigd word, daarom reageren alle mensen zo, inclusief ik.
ze proberen je aan alle kanten te naaien, aangezien mijn neef ook bijv. een pgb heeft, en daar ook lekker op word gekort, zodat we niks meer kunnen. je had mijn oom en tante moeten zien. daar word je echt niet blij van.
ze moeten eerst alles maar op een rijtje zien te krijgen, en dan pas over zulke dingen gaan denken, want in mijn ogen is dit compleet nutteloos.


wo sep 22, 2010 11:43 am
Profiel
Steffmeisterx
ApriliaForum Member

Geregistreerd: zo mei 03, 2009 3:13 pm
Berichten: 1190
Woonplaats: Amsterdam
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Twee jaar achter elkaar hogere boetes
aan alle kanten te naaien? jij bent toch zelf degene die de overtreding maakt en de andere weggebruikers zogenaamd in gevaar brengt volgens huh.. af en toe is t idd onzin mr bijv een rood stoplicht blijft een rood stoplicht. Ik heb daar ook maling aan en rij ook bekeuringen mr ik ga niet als een agent me aanhoudt zeggen dat t onzin is want ik heb zelf die overtreding begaan

dus als je niets te maken wil hebben met die hogere boetes dan moet je je maar aan de regels houden en doe je t niet loop je een kans op een boete die je maar voor lief dient te nemen

edit: je moet me niet verkeerd begrijpen eh, tuurlijk is t kut dat die boetes hoger worden.. maar t is gewoon je eigen fout als je een overtreding begaat en de kans is er dat je gepakt wordt lage of hoge boete dat maakt niet uit.

_________________
mario andretti schreef:
“If everything seems under control, you're just not going fast enough.”


wo sep 22, 2010 11:51 am
Profiel WWW
SakerTje
ApriliaForum Member

Geregistreerd: zo jun 28, 2009 8:04 pm
Berichten: 2258
Woonplaats: sintjuttemis
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Twee jaar achter elkaar hogere boetes
door rood licht rijden is gewoon dom, dat snap ik ook wel.
maar om nou iemand nou een bekeuring te geven omdat ie 5km te hard reed :X:
er zijn idd dingen waar het terecht voor is, maar ik vind dat je een bepaalde grens moet trekken, en niet alles omhoog moet gooien


wo sep 22, 2010 11:58 am
Profiel
Steffmeisterx
ApriliaForum Member

Geregistreerd: zo mei 03, 2009 3:13 pm
Berichten: 1190
Woonplaats: Amsterdam
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Twee jaar achter elkaar hogere boetes
ja daar ben ik t wel met je mee eens, maar als ze 5 te hard reden, dan is de correctie van 5 er ook afgegaan dus dan reed jij eigelijk 10 te hard he :D: en als je iemand van 5 niet bekeurd zal iemand van 7 zeggen jah ik reed maar 2km harder dan hij daar.. en zal iemand die 10 te hard reed ook zeggen ja dit dat blabla dus dat gaat niet werken. maar als ze gewoon een duidelijke grens trekken zoals ze in de grachten met de boot doen.. je mag 7,5 en vanaf 11 schrijven ze een bekeuring uit, tussen de 7,5-11 en ze lazeren je wordt je wel aangehouden maar krijg je alleen een waarschuwing en noteren ze t nr vn de boot en als je dan vaker zo'n overtreding begaat dan maken ze er wel werk van.

en niet elke agent naait, zijn genoeg agenten die je altijd wel met iets matsen ;)

_________________
mario andretti schreef:
“If everything seems under control, you're just not going fast enough.”


wo sep 22, 2010 12:05 pm
Profiel WWW
SakerTje
ApriliaForum Member

Geregistreerd: zo jun 28, 2009 8:04 pm
Berichten: 2258
Woonplaats: sintjuttemis
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Twee jaar achter elkaar hogere boetes
en daar ben ik het helemaal mee eens
ik ben vaak genoeg gematst :Y: maar er zijn ook bij die om het kleinste een bonnetje uitschrijven. Het is maar net hoe de situatie is natuurlijk.
er zijn mensen bij die meteen tegen de agent beginnen te zeiken, ja, dan doe je het zelf.
ligt hem gewoon aan de situatie en persoon, maar zoals met die boten zouden ze het op de weg ook moeten doen, lijkt mij een beter systeem.


wo sep 22, 2010 12:14 pm
Profiel
frishh
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jun 13, 2010 11:06 am
Berichten: 3714
Woonplaats: Delft
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Twee jaar achter elkaar hogere boetes
de politie in Nederland handelt gewoon op een manier dat ze al haar respect verloren heeft. moet je eens in Duitsland kijken, daar is iedereen nog bang voor politie.
wat mij kwaad maakt, is dat ze een belastingsmaatregel brengen alsof het voor de verkeersveiligheid bedoeld is. als je een beetje nadenkt voor je een begroting maakt, hoef je die belastingmaatregelen helemaal niet te nemen.
toch heb ik liever dat ze het uit de boetes halen dan bijvoorbeeld korten op de zorg of het onderwijs.

_________________
marien schreef:
Henri hoeft geen spiegels, hij heeft schijt aan de overheid jwz, maar wel een uitkering.

Le stickerslet: viewtopic.php?f=14&t=17280


wo sep 22, 2010 2:54 pm
Profiel
slammers
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jul 24, 2008 5:25 pm
Berichten: 3012
Woonplaats: Wijk & Aalburg
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Twee jaar achter elkaar hogere boetes
Steffmeisterx schreef:
je bent zelf toch echt de gene die de overtreding maakt? dus je bent je er ook van bewust dat als ze je pakken je moet betalen? dus of je maakt die overtreding niet of je doet t wel en je weet dat er een prijskaartje aan hangt, mssn zal je t nu minder doen want gaan de prijzen omhoog


Als niemand overtredingen maakt, komt er niets binnen dus pakken ze je wel weer ergens anders mee. Het gaat er dus om, wat al gezegd is, dat de boetes niets met veiligheid te maken hebben.

_________________
Afbeelding


wo sep 22, 2010 3:04 pm
Profiel
RS 746
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jul 16, 2007 8:29 pm
Berichten: 1650
Afbeeldingen: 0
Woonplaats: Zuid-Limburg
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Twee jaar achter elkaar hogere boetes
In 2012 vergaat de aarde toch?
Met al dat nieuws de laatste tijd al al die doomsday scenario's...
Ook de troonrede was niet bepaald positief te noemen.
Vanaf volgend jaar weer 100euro per maand meer betalen aan ziektekosten polis... Ik begin wel te geloven dat de Apocalypse nabij is...
En met netjes naar de stembus te gaan, dat werkt ook al niet meer!
De veruit meest favoriete politieke partij (pvv) mag niet eens normaal meepraten in het kabinet, terwijl het volk toch echt wel z'n stem heeft laten horen en gelden...
De moderne mens is te lui geworden om nog in massa-opstand te komen.
De laatste grote revolutie door opstand van het burgervolk is alweer een paar honderd jaar geleden! Klagen met je mond werkt hier niet echt...

_________________
Racekees schreef:
forum statistics,
user RS 746, since 2007;
Waarschuwingen: 0 Forum bans: 0 [ Bekijk gebruikersnotities] | [Waarschuw gebruiker]


wo sep 22, 2010 3:10 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk albumWWW
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 31 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 17 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar: