Auteur |
Bericht |
No fear
ApriliaForum Member
Geregistreerd: vr feb 02, 2007 10:45 pm Berichten: 2269 Woonplaats: China
|
Oplichting gaande via Marktplaats,Speuders,2ehands etc etc
Beste mensen, Graag wil ik jullie even op het volgende bericht wijzen! Citaat: Graag wil ik jullie even waarschuwen voor Auto en motor inkoop punt. Ik heb mijn Suzuki GS500e niet alleen via Motor-Forum te koop staan, maar ook via Marktplaats. Afgelopen weekend kreeg ik onderstaande mail via marktplaats: quote: Hallo, Ik zag uw motor op marktplaats.nl staan. Is uw motor nog te koop?.. Ik ben bereid om met u te praten over de verkoopprijs. Met vriendelijke groet Fred Deze reactie is afkomstig van; Naam: Fred Tel: 030-7 440541 E-mailadres: crist@sylconiamail.nl" onclick="window.open(this.href);return false; Waarop ik netjes antwoord gegeven heb dat de motor nog steeds te koop staat, dat hij netjes loopt en de rest van het bekende verhaal. Vervolgens hoor ik het hele weekend niks, maar vanmorgen dan eindelijk mail. quote: Geachte heer/mevrouw, Volgens de BOVAG-koerslijst is uw Motor zijn geld wel waard. De echte prijs is natuurlijk afhankelijk van de staat waarin uw Motor zich bevindt, maar ik denk dat we het over de prijs van uw motor wel eens kunnen worden. Indien mogelijk wil ik zo spoedig mogelijk met u tot zaken komen. Bel.: 030-7440541 Verneem graag van u. Met vriendelijke groet Motor en AutoInkoop Punt NB: Na aanmelding en verkoop ontvangt u RDW vrijwaring en contant geld. Ze willen dus alleen maar dat ik hun bel. Inmiddels had ik deze toko al gegoogeld en erachter gekomen dat ze op dat 030 nummer (maar ze hebben "vestigingen" in het hele land, dus er zijn ook andere nummers) een ingesproken bandje hebben waarop ze vertellen dat ik een 0900nummer moet bellen (€0.80 per minuut) om daar mijn motor aan te melden, dit duurt 6 minuten. Vervolgens beweren ze dat ze een verkoper(Dealer, opkoper oid) voor mijn motorfiets gaan zoeken. Wel zeggen ze dat je die telefoonkosten na verkoop weer terug krijgt. Maar wie geeft mij de garantie dat ze een verkoper gaan zoeken? Misschien is het zel alleen maar te doen om die €4,80 van dat 0900 nummer. Sowieso snap ik niet dat ze al weten dat we het over de prijs eens gaan worden als ze de motorfiets nog niet eens gezien hebben. Mijn motorfiets krijgen ze in ieder geval niet, ik verkoop hem liever aan iemand die gewoon serieuze interesse in mijn motorfiets heeft en niet aan een duister zaakje die op één of andere manier geld wil verdienen. Ik ga ze sowieso bij Marktplaats aangeven en ik hoop dat jullie ook gewaarschuwd zijn. Overigens doen ze dit niet alleen bij motoren maar ook bij auto's en ook via andere sites zoals speurders en auto/motortrader. Hier nog wat linkjes met mensen die over ze klagen: http://forum.speurders.nl/showthread.ph ... #post90540http://www.volksforum.com...3779&page=6&pp=40Dit is dus ook op het moment bij brommers gaande! Hou dus rekening met oplichting en dergelijke. Wees op je hoede! Mvg, Het apriliaforum moderator en admin team.
_________________ Power is useless without control!
|
wo maart 31, 2010 1:22 pm |
|
|
bartp
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo maart 04, 2009 8:51 pm Berichten: 3034 Woonplaats: Mooiste stad achter de duinen
|
Re: Oplichting gaande via Marktplaats,Speuders,2ehands etc etc
Ik heb ook contact met hem gehad, en ik kan dit verhaal bevestigen. Bij mij ging het niet veel anders, met de sx.
aprilius schreef: beter noem je niemand hier een voetveeg, als je zelf nieteens een leven hebt buiten dit forum, en geen haar beter bent dan die drol die ik net nog doorspoelde viewtopic.php?f=10&t=17600 RENESSE BAZENMEETING!!! NEEM OP Z'N MINST EEN KIJKJE!!!!
|
wo maart 31, 2010 1:29 pm |
|
|
Lucas
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za dec 11, 2004 1:59 pm Berichten: 1467 Afbeeldingen: 1 Woonplaats: 's-Graveland
|
ik kreeg toevallig vanmorgen precies dezelfde mail via speurders.
_________________ Peter ze R6 is hip! 50cc Schakel record;....Reactie.......Top Snelheid....Eindtijd ................................................................. 0.03............93.0.................8.459
|
wo maart 31, 2010 1:30 pm |
|
|
Gpr Nude
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do okt 08, 2009 8:29 pm Berichten: 35 Woonplaats: Alphen a/d Rijn
|
Zelfde bij mij, Kreeg vanmorgen precies zo een mail van hem voor mijn Kawasaki ZX9R
|
wo maart 31, 2010 2:45 pm |
|
|
Raphaël
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo jun 06, 2007 6:28 pm Berichten: 1972 Woonplaats: Amsterdam
|
Ach, niks nieuws zulke dingen.
Bij elektronica gebeurt dat al jaren. Nigeriaanse bendes zijn dat geloof ik. Die mailen dan dat ze je bankrekening enzo willen om het geld over te maken. Maar et valt toch altijd op dat het niet goed is.
wo maart 31, 2010 4:48 pm |
|
|
dx11
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma maart 24, 2008 8:22 pm Berichten: 2316 Afbeeldingen: 4 Woonplaats: Marum
|
motoren zonder kenteken hoeven ze zeker niet? ik heb nog niest gehoord! Maar mooi dat je dit met ons deelt en ons er op deze manier op atendeerd!
_________________ Rieju Rr, Rieju mMrx, Rieju Spike, Gilera Gsm, Derbi Senda 98, Derbi Senda R, Derbi Drd, SpaaiTomos, Puch, Honda Cr500, Ktm Gs500, Honda Cr500
|
wo maart 31, 2010 5:21 pm |
Persoonlijk album
|
|
No fear
ApriliaForum Member
|
dx11 schreef: motoren zonder kenteken hoeven ze zeker niet? ik heb nog niest gehoord! Maar mooi dat je dit met ons deelt en ons er op deze manier op atendeerd! Ach ja beter 1x te veel dan 1x te weinig.
|
wo maart 31, 2010 7:45 pm |
|
|
slammers
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do jul 24, 2008 5:25 pm Berichten: 3012 Woonplaats: Wijk & Aalburg
|
Geachte heer/mevrouw, Volgens de koerslijst is uw bromfiets/scooter wel wat wel wat waard. De echte prijs is natuurlijk afhankelijk van de staat waarin uw bromfiets/scooter zich bevindt, maar ik denk dat we het over de prijs van uw bromfiets/scooter wel eens kunnen worden. Indien mogelijk wil ik zo spoedig mogelijk met u tot zaken komen. Bel: 030-7440541 Verneem graag van u. Met vriendelijke groet Bromfiets en AutoInkoop Punt NB: Na aanmelding en verkoop ontvangt u direct contant geld.. Heb er ook 1 gehad
wo maart 31, 2010 8:13 pm |
|
|
chingboi
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo apr 06, 2008 11:54 pm Berichten: 1098 Woonplaats: lelystad
|
slammers schreef: Geachte heer/mevrouw, Volgens de koerslijst is uw bromfiets/scooter wel wat wel wat waard. De echte prijs is natuurlijk afhankelijk van de staat waarin uw bromfiets/scooter zich bevindt, maar ik denk dat we het over de prijs van uw bromfiets/scooter wel eens kunnen worden. Indien mogelijk wil ik zo spoedig mogelijk met u tot zaken komen. Bel: 030-7440541 Verneem graag van u. Met vriendelijke groet Bromfiets en AutoInkoop Punt NB: Na aanmelding en verkoop ontvangt u direct contant geld.. Heb er ook 1 gehad gewoon terug mailen #@$#$!@@#@!#!@$!@$! efe kort gehouden anders wordt ik gebannned hehe
_________________ ok
wie wil mijn onderschrift vullen?
|
wo maart 31, 2010 9:09 pm |
|
|
slammers
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do jul 24, 2008 5:25 pm Berichten: 3012 Woonplaats: Wijk & Aalburg
|
Ook gedaan.
wo maart 31, 2010 9:10 pm |
|
|
chingboi
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo apr 06, 2008 11:54 pm Berichten: 1098 Woonplaats: lelystad
|
slammers schreef: Ook gedaan. aighhtt GANGSTAAAA
_________________ ok
wie wil mijn onderschrift vullen?
|
wo maart 31, 2010 9:12 pm |
|
|
Thomas..
ApriliaForum Member
Geregistreerd: vr jan 23, 2009 3:44 pm Berichten: 981 Woonplaats: Nederhemert
|
slammers schreef: Ook gedaan. Wat stond erin..?
_________________ Aprilia RS 125: viewtopic.php?f=37&t=16363 Yamaha TZR: http://www.apriliaforum.nl/viewtopic.ph ... 30#p467730
|
wo maart 31, 2010 10:43 pm |
|
|
No fear
ApriliaForum Member
|
Dan krijg je het 2e mailtje
|
do apr 01, 2010 8:38 am |
|
|
ThomaSBK
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma jan 19, 2009 9:44 pm Berichten: 4057 Afbeeldingen: 0 Woonplaats: Zutphen
|
Is dat Recrush zijn motort?
_________________ http://instantboss.org/
|
do apr 01, 2010 12:32 pm |
Persoonlijk album
|
|
JvS
ApriliaForum Member
|
Ja hoor, ik heb hem ook gekregen. Ik dacht dat ik me brommer kon verkopen, maar goed dat ik even gegoogled heb erover.
|
di apr 06, 2010 7:24 am |
|
|
|