Nakano met Aprilia naar het WK Superbike 09
NAKANO MET APRILIA NAAR HET WK SUPERBIKE IN 2009
Publicatie: 10-31-2008 - 09:29
Shinya Nakano krijgt het tweede zitje in het WK Superbike team van Aprilia. De Japanse rijder zal samen met Max Biaggi de nieuwe Aprilia RSV4 in het WK Superbike kampioenschap van 2009 bemannen.
Nakano heeft een contract getekend voor 1 jaar met een optie voor het seizoen van 2010. De 31 jarige coureur brengt veel ervaring met zich mee waaronder 7 MotoGP seizoenen.
Na zijn handtekening verklaarde Nakano: “Ik ben heel erg blij met deze kans. Het is een eer om in de familie van Aprilia te komen. Aprilia heeft een grote historie in het racen de 33 wereldtitels tot nu toe zijn een erkenning van het feit dat zij ook zeer competitief zijn. Ik wil al mijn ervaring gebruiken om de RSV4 verder te ontwikkelen. Het RSV4 project is zeer ambitieus en dit is ook mogelijk met een competitieve motorfiets, twee ervaren rijders en een team wat rijk is aan ervaring en succes.
Het is ook een eer om samen met Max Biaggi te rijden, hij was mijn inspiratie toen ik net begon met racen. Ik ben er van overtuigd dat wij samen zullen slagen in de ontwikkeling van de Aprilia RSV4 en dat wij goede resultaten zullen behalen in het WK Superbike kampioenschap van 2009”.
Link Aprilia RSV4 commercial (onwijs!):
Klik hierLink officiële RSV4 site (gaaf!):
Klik hierGeschiedenis Shinya Nakano:
Klik hierGeschiedenis Max Biaggi:
Klik hierEdit op 10-11-08: Max Biaggi tests the Aprilia RSV4 at Portimao
http://www.youtube.com/watch?v=5IGAUBognTkBron: Aprilia.nl