Re: MotoGP-coureur Marco Simoncelli is zondag overleden..
SM_Ritske schreef:
Verschrikkelijk, nu ik dat filmpje zie op p. 2 snap ik waarom hij zo aan zijn fiets hing. En van die helm, ik denk dat geen enkele helm daartegen bestand is als hij met zo'n gigantische klap van iemands hoofd af wordt gerukt.
RIP Super Sic.
Dat van die helm; Er gaan verhalen dat Simoncelli vanwege zijn uitbundige haardracht, grotere en ruimer zittende helmen droeg. Maar zijn team ontkent dit. De helm in kweste is waarschijnlijk afgerukt door een voetsteun van één van de andere heren. Maargoed, ik zeg dit enkel als kanttekening omdat ik het heb gelezen, dit komt dus niet van mij persoonlijk, dus is niet bedoeld om een discussie te starten ofzo... Aangezien het kwaad al is geschied. Blijft zeer spijtig. . . RIP!
Ja oke, ik doelde erop dat die helm af ging, niet op de doodsoorzaak of het fatale letsel. Maar ik geloof zelf ook die boze tongen niet, die beweren dat zijn helm te groot was, ik ga er toch wel vanuit dat de F.I.M. daar streng op toeziet. Zullen waarschijnlijk wel fabeltjes zijn van haters... Ik denk dat de rijder zelf ook niet met een onnodig grote helm zou gaan rijden met deze snelheden en rijwind etc etc.
Geregistreerd: di jan 15, 2008 10:56 pm Berichten: 5000 Woonplaats: Oegstgeest
Een beetje belachelijk verhaal vind ik, je gaat niet in topsport veiligheidskleding dragen in zo'n maat dat het niet meer veilig is. Dat is gewoon onzin.
_________________ Four wheels move the body Two wheels move the soul Te koop: 20 PK 70cc Pro Race AM6 cilinder, PB met een goed bod!
nieuwste nieuwtje gehoord?
ze hebben hem ook van de brancard laten vallen toen ze hem van de baan af droegen... Wel beweert de vader van simoncelli blijkbaar, te zien aan de teksten er onder bij youtube zelf (mits dit niet vervalst is), dat hij al dood was.
dat dacht me vader ook gelijk per direct al van waarom moet ie over de vangrail heen.. in zijn tijd op Assen met Kevin Schwantz etc. (praten we alweer over dik 20 jaar terug.) was het zelfs nog beter geregeld als op Sepang hedendaags.. met ambulance op de baan..
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum