HomeForum indexHelpGalerijZoekenInloggen
Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu vr apr 04, 2025 12:03 pm

Antwoord op onderwerp  [ 61 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
 Politie installeert pijlzenders in scooters 
Auteur Bericht
MG
ApriliaForum Member

Afbeeldingen: 3
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Politie installeert pijlzenders in scooters
haha super als ze het maar bij scooters laten :D dan is er meteen meer vraag naar schakelbrommertjes :^^:

wo okt 29, 2008 12:41 am
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk album
n-i-ckka
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
t heeft ze voordeel en naadeel als ze ook je max snelheid kunnen zien.. Voordeel: Geen rollerbanken meer en nooit meer gezeik met begrenzers!:D
Nadeel: Nu kunnen ze exact zonder rollerbank zien hoe hard hij kan..dus gegarandeerd een boete bij controle :HM: :@: dus laat die chip maar NIET komen ;) :^^:

do okt 30, 2008 3:52 pm
Profiel
Aprilia-Peter
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
ach ja, en dat koop je net een brommer zet je hem op een aanhanger en krijg je een boete omdat je 80 over een snel weg rijd :D: Ik denk niet dat ze mogen beboeten zo.. Omdat het dan niet 100% bewezen is dat je zo hard reed...

do okt 30, 2008 8:52 pm
Profiel WWW
Chrizu-kun
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Tja dit is helaas weer zo een tweezijdig verhaal. Het heeft zijn voordelen en nadelen. Voordeel is dat tuig makkelijker achterhaald en achterna gezeten kunnen worden. Diefstallen zullen hopelijk verminderen mits er geen ander product of service op de markt komt die de zenders verstoort of vervangt. Nadeel is dat mensen die vrijwel iets te hard rijden al zeer snel een boete zulle krijgen van triggerhappy politie agenten. Opvoeren zal een probleem worden als dus de chip alle service beurten en vervangingen registreert. Kunnen ze zo dus zien of je setup opgevoerd is.

Mijn mening? Handig voor tuig dat zeker en voor men die bang zijn om hun brommers/scooters kwijt te raken. Maar pas die chips dan alleen toe bij tuig en andere mensen die die chip daadwerkelijk erin willen hebben.

Mijn verwachtingen? Ik denk dat als deze chip op iedere scooter en brommer toegepast gaat worden, de markt hiervoor helemaal in elkaar zal zakken. Waarom? Heel veel mensen (bijna iedereen als je niet in de stad woont tenminste) voert zijn scooter/brommer op om beter te kunnen optrekken en iets harder rijden wat onder controle te houden is zodat reistijd en reisgemak versneld woord. En tja tis veel leuker. Zodra dit niet meer mogelijk is gaan mensen wachten tot hun 18de om een motor of auto te kopen die toch al harder gaat als een opgevoerde scooter/brommer. Politie zal hierdoor dus minder boetes kunnen uitdelen waardoor ze moeilijker aan hun kerstpakketen e.d. kunnen komen. Of dit chip gedoe gaat hierdoor niet door, of beste mensen, auto's en motoren krijgen NOG meer en hogere boetes. Oleeeee

vr okt 31, 2008 1:47 pm
Profiel
floRiS50
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
[quote]
Opvoeren zal een probleem worden [/quote]

hoe kan een chip het nou doorhebben dat ik er een andere uitlaat onder leg.. not :^^:

verder vind ik die chip grote bullshit, kan wel zo zijn dat ze makkelijker te achterhalen zijn nadat ze gestolen zijn.. maar laat dan gewoon elke nieuwe brommer standaard met Datatag geleverd worden? Dat helpt ook al een boel de percentages diefstal naar beneden te snokke

vr okt 31, 2008 3:37 pm
Profiel
mickellangeveld
Lame member

Antwoord met een citaat
En als je het bericht:

http://mickellangeveld.wordpress.com/2008/10/27/alle-scooters-uitrusten-met-chip-met-peilzender/

nu nog eens leest, maar dan daar waar "scooters" staat, het woord "mensen" leest? Zou je er dan nog hetzelfde over denken?

groet,
Mickel

vr okt 31, 2008 4:29 pm
Profiel
floRiS50
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
uhm wat doet dat er toe? niks, juist. we hebben het over brommers hier. waar jij op doelt is, los van het feit dat je het ook over chipjes heb dan, een geheel andere kwestie. kan je ook wel leuke discussie over hebben, valt ook heel wat over te zeggen, maar dan zit je toch op het verkeerde forum daarvoor.

vr okt 31, 2008 4:46 pm
Profiel
mickellangeveld
Lame member

Antwoord met een citaat
Ok, correct, maar ik heb in de start van deze thread niet mijzelf gequote, dat was iemand anders. Dat was Itakura, die het heeft over "goede argumenten" in mijn stukkie. Ik wilde toch even een aantal misverstanden die ik erover las, uit de weg werken. Overigens gaat mij mijn blog van gisteren over de Erockit. Past toch ook goed in jullie forum.

vr okt 31, 2008 4:56 pm
Profiel
floRiS50
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Er zitten idd ook goede argumenten in, daar over hoor je me niet. Ik ben er ook niet echt tegen als ze dat in zouden voeren, eerlijk gezegd maakt het me helemaal niks uit. Even voor de duidelijkheid ook nog, ik bedoelde met mijn vorige post niet dat jou blog hier niet hoort, maar ik had het over het voorstel van mensen ipv scooters/brommers.

vr okt 31, 2008 5:14 pm
Profiel
Chrizu-kun
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
"hoe kan een chip het nou doorhebben dat ik er een andere uitlaat onder leg.. not :^^: "

Dat valt te registreren door de chip als hij merkt dat je harder gaat als je originele setup. Ik vraag me ook eerlijk af hoe ze dat precies willen opnemen in de chip dat hij weet welke uitlaat of cilinder e.d. eronder pleur, maar wat mij een logischer manier lijkt is dat hij dus dan zowiezo een signaal uitgeeft dat de desbetreffende brommer opgevoerd is omdat die boven de toegestane constructie snelheid kan rijden. Tja en als brommerboeren wettelijk verplicht gaan worden door het in de chip te gaan voeren met bijvoorbeeld een USB link naar de computer of een ander registreer middel, dan zal het dus in de chip staan wat er aan de setup veranderd is. Natuurlijk ga je denken, na dan zeg ik dat ik dat zelf heb gedaan en niet de brommerboer, maar dan gaat de politie zeker zeggen dat je dan weer wettelijk in overtreding bent met het niet registreren in de chip (wat alleen brommerboeren zullen mogen en kunnen) wat er allemaal veranderd is aan de brommer.

za nov 01, 2008 1:49 pm
Profiel
n-i-ckka
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
maar er zal dan heus ook wel zoiets komen wat je ergens illegaal kan kopen.. dat je zelf de info in dat chippie kunt veranderen

za nov 01, 2008 3:02 pm
Profiel
Chrizu-kun
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Wil de boete daarvoor nog ff niet voorstellen als ze erachter komen :(( Bovendien, weten ze dat meteen als ze merken dat je harder rijd dan constructie snelheid en je chip dat niet meld.

za nov 01, 2008 3:17 pm
Profiel
n-i-ckka
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
neej ik denk dat het juist wel mee zal vallen... want volgens mij word je dan aangehouden, ze kijke je chip na, en je mag weer weg

ik denk niet dat ze EN die chip doen EN een roller zullen doewn..(hoop ik :Y: )

za nov 01, 2008 3:22 pm
Profiel
Chrizu-kun
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Oh neej zo bedoel ik dat ook niet. Ik bedoel dat ze je bijvoorbeeld vanuit de auto harder zien rijden dan mag en de chip meld dat niet. Een rollerbank erbij zou wel heel erg overdreven zijn ja.

za nov 01, 2008 3:34 pm
Profiel
n-i-ckka
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
neej daar heb je gelijk in.. maja je weet et nooit heah? qua overdrijven met de Dienst Corvee van de KLPD

za nov 01, 2008 3:42 pm
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 61 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende