HomeForum indexHelpGalerijZoekenInloggen
Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu di jan 07, 2025 10:10 am




Antwoord op onderwerp  [ 405 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16 ... 27  Volgende
 2011 Aprilia RS4 125cc - 4 takt + 50cc 2 takt 
Auteur Bericht
RS 746
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jul 16, 2007 8:29 pm
Berichten: 1650
Afbeeldingen: 0
Woonplaats: Zuid-Limburg
Antwoord met een citaat
Bericht Re: 2011 Aprilia RS4 125cc - 4 takt + 50cc 2 takt
@Diverence:

Ja dat is mij inderdaad ook bekend. :^^:
Vond dat hele ding al niets. Een racer met spaakwielen.
En het huidige Aprilia is allang niet meer het Aprilia wat ik ooit zo vet vond.
Dus je begrijpt m'n twijfels of ik ooit nog wel een Appie zou halen.
En als er ooit nog een Appie komt, dan een 1994-1998 RS125/250 van het oude skool Aprilia.. :{-):


Bijlagen:
Rs_125(1993).JPG
Rs_125(1993).JPG [ 60.09 KiB | 2841 keer bekeken ]

_________________
Racekees schreef:
forum statistics,
user RS 746, since 2007;
Waarschuwingen: 0 Forum bans: 0 [ Bekijk gebruikersnotities] | [Waarschuw gebruiker]


Laatst bijgewerkt door RS 746 op za nov 20, 2010 7:48 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

vr nov 12, 2010 6:18 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk albumWWW
kleine_duivel
ApriliaForum Member

Geregistreerd: za feb 02, 2008 7:36 pm
Berichten: 152
Antwoord met een citaat
Bericht Re: 2011 Aprilia RS4 125cc - 4 takt + 50cc 2 takt
mark RS95 schreef:
Ach, ik ben ervan overtuigd dat tweetakt binnen aanzienlijke tijd een gigantische comeback zal maken. Als jij kijkt naar de prestaties van moderne tweetakters, zeg bijvoorbeeld KTM's, TM, Ski-doo, en talloze interessante projecten kan het haast niet anders dat er toch iemand zal zijn die veel geld heeft en dat op wil pakken.

lijkt me zeer onwaarscheinlijk.
met de racerij word 2takt uitgebannen wegens te hoge kosten en op straat is het steeds moeilijker met allemaal normen.
een goed 4takt blok zal ook veel langer mee gaan dan een 2takt blok (pak een honda xr-100 blok als voorbeeld, ik zie een am6 blok geen 100.000 km draaien met 1 en dezelfde cilinder zonder nieuwe nicasil-wanden etc !)

en de keuze voor zo'n lichte 4takt motor in die rs4-125 lijkt me duidelijk : in veel landen mag je zo'n motor net besturen als je een autorijbewijs hebt, met andere woorden :
dit is een motor die gewoon niks is voor NL !!
op zowel topsnelheid als @ acceleratie zal deze "motor" er namelijk worden uitgereden door 70cc 2takt brommers.

oftewel : hopelijk komen ze met een 25KW versie,want dit ding hebben we in nederland niks aan.

_________________
aprilia rs 50 bouwjaar 2003 !


za nov 20, 2010 7:22 pm
Profiel
Itakura
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do okt 04, 2007 11:08 pm
Berichten: 6447
Afbeeldingen: 19
Woonplaats: Raalte
Antwoord met een citaat
Bericht Re: 2011 Aprilia RS4 125cc - 4 takt + 50cc 2 takt
ik ben het met beide deels eens, maar wat je zegt over 2-takt klopt niet helemaal
een am6 blok is gemaakt om te presteren, niet om lang mee te gaan. evenals de rotax blokken onder 125's, puur veel vermogen, veel slijtage.

als je kijkt naar laagtoerige 2-takt motoren als bijvoorbeeld Jawa, MZ, MuZ, etc... gaan die minstens net zo lang mee als die xr100 die je net noemt.
Ik heb een MZ etz 250 fanaat in de familie zitten die destijds een nieuw exemplaar had gekocht, bij 95.000km werd de eerste originele zuiger vervangen. de zuiger zag er gewoon zuiver uit zonder strepen oid, nooit warmgelopen, nooit gedetoneerd, etc..


Ik zie over 10 a 15 jaar 2takt motorfietsen alleen nog in de handen van de liefhebbers.

_________________
Afbeelding


za nov 20, 2010 8:59 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk albumWWW
RS 746
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jul 16, 2007 8:29 pm
Berichten: 1650
Afbeeldingen: 0
Woonplaats: Zuid-Limburg
Antwoord met een citaat
Bericht Re: 2011 Aprilia RS4 125cc - 4 takt + 50cc 2 takt
In de (professionele) racerij is er maar 1 reden waarom ze niet eerlijk tegen 4takten mogen strijden. Als de hele wereld ziet, dat simpele 2takten races winnen, kopen niet meer zoveel mensen die duurdere en ingewikkelde 4takten! EN ZO ZIT DAT!!! ;) All about the money & politics!! :XX:
Denk jij dat Yamaha, Suzuki, Kawasaki en Honda het graag hebben dat veel mensen een simpele goedkope 2takt kopen, en die ook nog zelf kunnen repareren?!
Nee, zij zien veel leiver dat je een ingewikkeld voertuig koopt, die je bij voorbaat wegbrengt voor reparatie, duurder in onderdelen en duurder is bij aanschaf..!
Gelukkig winne de 2takten in de amateur klasses wél nog vaak genoeg!
Maar daar komt geen groot publiek die de grote merken als doelgroep hebben..
KTM zegt toch dat ze ook met hun huidige onaangepaste 2t blokken ook de euro5 met gemak kunnen halen. Zonder de geplande injectie. Dan worde het weer te gemakkelijk voor de 2t. :P
Buitenboord 2t motoren met het nieuwe e-tec systeem. TM, GasGas en Husqvarna testen met Directe injectie. Krachtiger, schoner , en even zuinig en soms zelfd nog zuinger dan 4t. Raar he?
En die XR100 die in dat voorbeeld word gegeven is een zogenaamde fun bike.
Maar toch ken ik meerdere funbikes, ook met nog minder dan 100cc, die je MEER dan 10 keer zoveel FUN bezorgen dan een XR100, en ja dat zijn 2takten! :^^:
Over laagtoerige 2takten gesproken, ik ken iemand die nu al 4 jaar lang dezelfde zuiger in zijn CR500 heeft. Hij rijd alleen sporadisch in de zomertijden, maar compressie is nog hetzelfde.
Wat die RS4t-125 betreft: Dat is idd gemakkelijk om meer en meer 16jarige mede-europeanen en automobilisten zo'n ding aan te smeren. All about money and sales! Fun can go to hell!?
En wat betreft 2t vs 4t, neem ik altijd de motorcross als voorbeeld.
Moderne hoogtoerige 4takt competitie blokken moeten vaak olie en oliefilter wissel krijgen.
Komen die kosten overeen met een fles goede 2t olie?
En wat gebeurt als je zo'n 4takt onverhoopt over zijn toeren laat vastdraaien?
Is die 4takt vastloper dan goedkoper dan totaalschade bij een 2t blok?
Met kleppen, nokkenassen etc die niet op 2t zitten, en dus ook niet kunnen sneuvelen en/of slijten. 4Takt heeft nogsteeds niet bewezen dat het op elk gebied beter is dan 2takt.
Qua prijs is de 2t ook goedkoper in aanschaf, dus beter toegankelijk voor het meer gewone volk, i.p.v. de rijksten. Nieuwe RM125 = 5490EUR. Nieuwe RM-Z250 is 7290EUR.
Prijsverschil van 1800EUR bij aanschaf. Voor dat bedrag ben je met je 2t al 2 a 3 jaar verder, en verbeterd in je mooie hoby! 1800EUR koop je flink wat olie en zuigertjes voor. En voor een hobbyrijder die slechts af en toe gaat rijdenen, en dus niet wekelijks meestrijd voor belangrijke prijzen/punten, is 2t vooralsnog de betere optie. Niet iedereen heeft sponsoren die je financieel helpen als er iets kapot gaat. Prijzen van 2t en 4t uitlaten en andere onderdelen weleens vergeleken? En de gewone hobbyrijder moet als het erop aankomt, zelf alles betalen en repareren want hij heeft geen team van monteurs. Wederom een winst voor de simpele 2t op dit gebied.
Ik zal maar niet gaan praten over de benodigde lap-tops en electronische efi-tuning tools die voor de nieuwste 4takten nodig zijn, want van die kosten daar ga je van :XX: :XX: :XX:
Afijn, ik voel mij persoonlijk weer opgelucht van een paar scheten die mij dwarszaten... :{-):

p.s. Ten faveure voor alle 4takt fans en profeten die hierop gaan happen;
Het is mij inderdaad ook bekend dat een 4takt die NIET is gemaakt als COMPETITIE voertuig,
maar als dagelijks (straat)voertuig, niet altijd veel slijt en soms zelfs best degelijk kan zijn! :^^:

_________________
Racekees schreef:
forum statistics,
user RS 746, since 2007;
Waarschuwingen: 0 Forum bans: 0 [ Bekijk gebruikersnotities] | [Waarschuw gebruiker]


za nov 20, 2010 10:12 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk albumWWW
kleine_duivel
ApriliaForum Member

Geregistreerd: za feb 02, 2008 7:36 pm
Berichten: 152
Antwoord met een citaat
Bericht Re: 2011 Aprilia RS4 125cc - 4 takt + 50cc 2 takt
edit, laatmaar...je neemt me duidelijk niet serieus

_________________
aprilia rs 50 bouwjaar 2003 !


Laatst bijgewerkt door kleine_duivel op zo nov 21, 2010 6:34 pm, in totaal 2 keer bewerkt.



zo nov 21, 2010 5:56 pm
Profiel
RS 746
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jul 16, 2007 8:29 pm
Berichten: 1650
Afbeeldingen: 0
Woonplaats: Zuid-Limburg
Antwoord met een citaat
Bericht Re: 2011 Aprilia RS4 125cc - 4 takt + 50cc 2 takt
Cheers, proost! :thumright: :thumleft:

_________________
Racekees schreef:
forum statistics,
user RS 746, since 2007;
Waarschuwingen: 0 Forum bans: 0 [ Bekijk gebruikersnotities] | [Waarschuw gebruiker]


zo nov 21, 2010 6:05 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk albumWWW
kleine_duivel
ApriliaForum Member

Geregistreerd: za feb 02, 2008 7:36 pm
Berichten: 152
Antwoord met een citaat
Bericht Re: 2011 Aprilia RS4 125cc - 4 takt + 50cc 2 takt
edit : uitgebreide motorinfo al gevonden =)
en ,
RS 746, je neemt me duidelijk niet erg serieus, bij deze de uitnodiging om met eigen ogen een leuk evenement mee te maken waarin ik je zal laten zien waarom 4takt de toekomst heeft.

een 24 uurs race op juvaincourt, georganiseerd door 2race, zegmaar de belgische sobw/sbo variant. er zullen ook scooters mee doen, die gasten maken speciale constructies om tijdens de 24u nog hun blok snel te wisselen ! (want met 1 blok trekken ze 't niet)

ik doe ook mee uiteraard :^^: (minirr klasse , soort nsf100's maar dan sneller)

_________________
aprilia rs 50 bouwjaar 2003 !


zo nov 21, 2010 6:08 pm
Profiel
RS 746
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jul 16, 2007 8:29 pm
Berichten: 1650
Afbeeldingen: 0
Woonplaats: Zuid-Limburg
Antwoord met een citaat
Bericht Re: 2011 Aprilia RS4 125cc - 4 takt + 50cc 2 takt
Ik heb geen buikpijn meer. :OO:
Voel je als 4takt man a.u.b. niet op je tenen getrapt! ;)
Ik ben geen 2e kamerlid, noch lid van de Bilderberg Group, noch zit ik in de top van de F.I.M.
En omdat wij helaas geen regeltjes kunnen maken, zijn we genoodzaakt deze te volgen. Dus: ik ben het eens met Itakura als hij zegt dat de 2takten over een paar jaar alleen nog maar worden gebouwd en bereden door liefhebbers.
Ik ben zeer duidelijk een van die liefhebbers. :Y:
Ik heb ook jarenlang aan hobbycrossen gedaan. En ik heb gemerkt dat door de
(her)introductie van de 4takt crossers heel veel circuits zijn gesloten door geluidsoverlast. Omdat 4takt geluidsgolven veel verder reiken.
Ik heb ook gezien dat vrienden een compleet maandsalaris kwijt waren om een 4t op te bouwen na totaalschade. Maargoed, we gaan het wel zien...
En veel van mijn kennissen en bekenden hebben eerlijk toegegeven dat ze op hun 4t niet zoveel plezier en fun hebben dan met hun voorgaande 2takten. Maar: ik reed hobby, zij voor punten!
Ze werden er simpelweg toe gedwongen om modern en competitief te blijven.
Ik zei ook al dat ik ook de voordelen van 4takt wel inzie. Maar zolang et niet even simpel en gemakkelijk in aanschaf is, zullen mijn hobby spullen voorlopig 2t blijven, totdat er is gebleken dat het op elk gebied beter/makkelijker/goedkoper is. Ik neem mijn dochter niet mee naar wegraces, omdat ik haar dan moet uitleggen dat haar ouders dat nooit zullen kunnen betalen. Offroad komt dan voor mij beter in de buurt, zowel als gezamelijke familie hobby, als financieel. Die oorlog van 2t/4t is trouwens in de kart en motorcross wereld nogsteeds gaande. CFR150 is inmiddels al verbannen uit het KNMV amateur programma.
Maar ik ben gaarne bereid om op jou uitnodiging in te gaan! :D :OO:
Ik ben 35minuten van Zolder en op 50 minuten van Francorchamps.
Genk ben ik ook binnen een half uurtje. Woon in (nederlands Limurg... :<>: O:-)
Dus laat mij maar weten wanneer je eens hier in de buurt een evenement op je agenda hebt! :^^: :thumright: Dat praat altijd veel gemakkelijker dan op een forum. En je krijgt een beter beeld van de persoon waarmee je discussieert.
Want je weet zelf: Op een forum ben je only as good as your last post.
Want je ziet slechts een schermafbeelding, zonder te weten wie daar achter zit.
Afijn, het lijkt mij wel wat. Ik hoor het wel van je! Veel duidelijker zo.
En ik ben idd bekend met je klasse. Molenaar racers en dergelijke.
Heb jarenlang de Belgische FEMS races gevolgd. Ook hier in de buurt in de straten van Remersdael (Voerstreek/Fouron, hier om de hoek).
Afijn, we hebben het er nog wel over! Bedankt, cheers! :thumleft: :thumright:

_________________
Racekees schreef:
forum statistics,
user RS 746, since 2007;
Waarschuwingen: 0 Forum bans: 0 [ Bekijk gebruikersnotities] | [Waarschuw gebruiker]


zo nov 21, 2010 6:47 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk albumWWW
kleine_duivel
ApriliaForum Member

Geregistreerd: za feb 02, 2008 7:36 pm
Berichten: 152
Antwoord met een citaat
Bericht Re: 2011 Aprilia RS4 125cc - 4 takt + 50cc 2 takt
je verhaal over de motorcross zit een enorme kern van waarheid in !
het verhaal over bijv. de geluidsproblematiek komt mij ook zeer bekend voor ! is met de kleinschalige wegrace niet anders. wil er nog wel effe over doorpraten, misschien vind je het leuk om msn adressen uit te wisselen ? :D

en francorchamps ben ik in 2011 zeker een stuk of 5 keer te vinden dus zodra de kalender voor 2011 bekend is , prik maar een datum :^^:

_________________
aprilia rs 50 bouwjaar 2003 !


zo nov 21, 2010 7:04 pm
Profiel
RS 746
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jul 16, 2007 8:29 pm
Berichten: 1650
Afbeeldingen: 0
Woonplaats: Zuid-Limburg
Antwoord met een citaat
Bericht Re: 2011 Aprilia RS4 125cc - 4 takt + 50cc 2 takt
Oudere mensen hebben vaak moeite met veranderingen accepteren. :devil:

Kijk effe in het MSN adressen topic voor mijn msn. (staat bij actieve onderwerpen)
Word idd tijd dat ik ook modern ga doen. :D :D: :D: :D:

:DD: Maar m'n 2takt liefde zal blijven.
Die Castrol A747 ruikt verdomme beter dan elke dames parfum :L: :((
P.s. van goede esther/castor competitie 2takt olie, kun je heerlijke geurkaarsen maken voor in huis! :thumright: :thumleft:

_________________
Racekees schreef:
forum statistics,
user RS 746, since 2007;
Waarschuwingen: 0 Forum bans: 0 [ Bekijk gebruikersnotities] | [Waarschuw gebruiker]


zo nov 21, 2010 7:12 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk albumWWW
BBQdog
Lame member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr nov 26, 2010 7:54 pm
Berichten: 0
Woonplaats: Land van Ooit
Antwoord met een citaat
Bericht Re: 2011 Aprilia RS4 125cc - 4 takt + 50cc 2 takt
Citaat:
Aprilia heeft in 2003 zelf beslist om de RS250 te cancellen...
Zou volgens hun te duur worden om zo'n puristenmotor voor klein publiek te blijven modificeren om steeds weer de strengere normen en keuring te passeren.


Meen dat het was omdat Suzuki stopte met de bouw van het 250 blok.


vr nov 26, 2010 7:55 pm
Profiel
robinjohnson95
ApriliaForum Member

Geregistreerd: vr aug 06, 2010 6:50 pm
Berichten: 46
Woonplaats: ..........
Antwoord met een citaat
Bericht Re: 2011 Aprilia RS4 125cc - 4 takt + 50cc 2 takt
Hij is wel vet maar ik vind de MY serie mooier!!! die ga ik waarschijnlijk ook koopen :D

_________________
-


vr nov 26, 2010 10:05 pm
Profiel
jsk
ApriliaForum Member

Geregistreerd: di jun 29, 2010 5:38 pm
Berichten: 746
Woonplaats: Ottoland(zuid-holland)
Antwoord met een citaat
Bericht Re: 2011 Aprilia RS4 125cc - 4 takt + 50cc 2 takt
Hmm, Ik vind die 50cc simpelweg niet af (voorkant enzo),

Geef mij dan maar liever een my,


vr nov 26, 2010 10:10 pm
Profiel WWW
Thomas..
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr jan 23, 2009 3:44 pm
Berichten: 981
Woonplaats: Nederhemert
Antwoord met een citaat
Bericht Re: 2011 Aprilia RS4 125cc - 4 takt + 50cc 2 takt
Die 125 4 takt is gewoon troep, naar mijn zin word een 4 takt pas leuk bij 5 à 600 cc

_________________
Aprilia RS 125: viewtopic.php?f=37&t=16363
Yamaha TZR: http://www.apriliaforum.nl/viewtopic.ph ... 30#p467730


za nov 27, 2010 1:43 am
Profiel
BBQdog
Lame member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr nov 26, 2010 7:54 pm
Berichten: 0
Woonplaats: Land van Ooit
Antwoord met een citaat
Bericht Re: 2011 Aprilia RS4 125cc - 4 takt + 50cc 2 takt
Is net waar je rijdt. Ik rijd alleen op hele kleine binnenwegen,
provinciale wegen kom ik bijna nooit. Heb genoeg aan een
fiets tussen de 105-125 kilo en iets van 30 pk aan het
achterwiel met een 6 bak. Stille hoop dat er voor de aziatische
markt een 250cc versie komt want binnen de ESEAN (aziatische
variant van de EU) is 250cc (heel wijs) viertakt de instapklasse.


zo nov 28, 2010 12:40 pm
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 405 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16 ... 27  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron