Auteur |
Bericht |
amorscode
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo jan 13, 2013 11:58 am Berichten: 106 Afbeeldingen: 0 Woonplaats: Gieten
|
Re: Kymco K-PIPE
marien schreef: Kan er geen stroom overgebracht worden via de veren? Of geleidt dat materiaal niet genoeg? denk dat de slijtage/hitte dan te hoog wordt in de veer en het ligt er natuurlijk net aan welk materiaal je gebruikt
_________________
marien schreef: Gast, hij komt uit noord nederland, daar wonen maar drie negers.
|
ma jan 28, 2013 9:40 pm |
Persoonlijk album
|
|
Buschpresident
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo sep 11, 2011 10:06 pm Berichten: 1045
|
Re: Kymco K-PIPE
zo'n stroom zorgt niet voor extra slijtage hoor, hoogstens (verwaarloosbare) warmte ontwikkeling
_________________ Aprilia Rs 50 '06 Aprilia Rs 50 '07 Aprilia Rs 125 '11
|
ma jan 28, 2013 9:42 pm |
|
|
marien
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo aug 01, 2010 2:38 pm Berichten: 7666 Afbeeldingen: 0 Woonplaats: Delft
|
Re: Kymco K-PIPE
Maar kennelijk is het niet mogelijk, anders zou je geen koolborstels gaan klussen.
_________________
Maup schreef: Aan de andere kant zie ik JB ook nog niet echt afvallen
|
ma jan 28, 2013 9:45 pm |
Persoonlijk album
|
|
amorscode
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo jan 13, 2013 11:58 am Berichten: 106 Afbeeldingen: 0 Woonplaats: Gieten
|
Re: Kymco K-PIPE
dat bedoelde ik ook ik ben elektromonteur dus ik weet dat (in dit geval) de stroom niet voor extra slijtage zorgt maar ik zou eigenlijk ook verder dan niet weten waarom ze geen veer gebruiken zoals marien zegt
_________________
marien schreef: Gast, hij komt uit noord nederland, daar wonen maar drie negers.
|
ma jan 28, 2013 9:47 pm |
Persoonlijk album
|
|
marien
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo aug 01, 2010 2:38 pm Berichten: 7666 Afbeeldingen: 0 Woonplaats: Delft
|
Re: Kymco K-PIPE
Onvoldoende geleiding, vermoed ik.
_________________
Maup schreef: Aan de andere kant zie ik JB ook nog niet echt afvallen
|
ma jan 28, 2013 9:48 pm |
Persoonlijk album
|
|
amorscode
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo jan 13, 2013 11:58 am Berichten: 106 Afbeeldingen: 0 Woonplaats: Gieten
|
Re: Kymco K-PIPE
het grote voordeel van een koolborstel is denk ik dat ie zichzelf smeert (tenminste volgens wikipedia)
_________________
marien schreef: Gast, hij komt uit noord nederland, daar wonen maar drie negers.
|
ma jan 28, 2013 9:49 pm |
Persoonlijk album
|
|
MartinW0527
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo dec 30, 2009 10:42 pm Berichten: 10527 Woonplaats: 0527
|
Re: Kymco K-PIPE
amorscode schreef: het grote voordeel van een koolborstel is denk ik dat ie zichzelf smeert (tenminste volgens wikipedia) je bent elektromonteur en je moet voor je vakspecifieke kennis naar wikipedia verwijzen? :p
_________________
af1rs schreef: ik heb een kromme lul hij loopt heel iets scheef naar links, een beetje raar gezicht maar hij functioneert verder prima.
|
ma jan 28, 2013 9:51 pm |
|
|
amorscode
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo jan 13, 2013 11:58 am Berichten: 106 Afbeeldingen: 0 Woonplaats: Gieten
|
Re: Kymco K-PIPE
marien schreef: Onvoldoende geleiding, vermoed ik. zou ook kunnen maar dat licht net aan het materiaal dat je gebruikt als je bijvoorbeeld koper gebruikt dat geleid heel goed maar is zacht dus veel slijtage dan zou je dus een legering moeten gaan gebruiken maar dan is het 1 de zaak om de goeie legering te vinden en 2 om het goedkoop te houden en het probleem is dus vaak dat de goeie legering gemaakt is van grondstoffen die of duur of zeldzaam zijn dusja geen veer
_________________
marien schreef: Gast, hij komt uit noord nederland, daar wonen maar drie negers.
|
ma jan 28, 2013 9:53 pm |
Persoonlijk album
|
|
amorscode
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo jan 13, 2013 11:58 am Berichten: 106 Afbeeldingen: 0 Woonplaats: Gieten
|
Re: Kymco K-PIPE
MartinW0527 schreef: amorscode schreef: het grote voordeel van een koolborstel is denk ik dat ie zichzelf smeert (tenminste volgens wikipedia) je bent elektromonteur en je moet voor je vakspecifieke kennis naar wikipedia verwijzen? :p aangezien mn slimme opmerkingen aan het begin van het topic is het handiger dat ik dit een beetje onderbouw
_________________
marien schreef: Gast, hij komt uit noord nederland, daar wonen maar drie negers.
|
ma jan 28, 2013 9:54 pm |
Persoonlijk album
|
|
marien
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo aug 01, 2010 2:38 pm Berichten: 7666 Afbeeldingen: 0 Woonplaats: Delft
|
Re: Kymco K-PIPE
amorscode schreef: marien schreef: Onvoldoende geleiding, vermoed ik. zou ook kunnen maar dat licht net aan het materiaal dat je gebruikt als je bijvoorbeeld koper gebruikt dat geleid heel goed maar is zacht dus veel slijtage dan zou je dus een legering moeten gaan gebruiken maar dan is het 1 de zaak om de goeie legering te vinden en 2 om het goedkoop te houden en het probleem is dus vaak dat de goeie legering gemaakt is van grondstoffen die of duur of zeldzaam zijn dusja geen veer Zoiets zal het wel zijn ja.
_________________
Maup schreef: Aan de andere kant zie ik JB ook nog niet echt afvallen
|
ma jan 28, 2013 9:57 pm |
Persoonlijk album
|
|
RonnyRacingTeam
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma okt 26, 2009 10:19 pm Berichten: 1705 Woonplaats: Regio Antwerpen
|
Re: Kymco K-PIPE
marien schreef: Kan er geen stroom overgebracht worden via de veren? Of geleidt dat materiaal niet genoeg? En hoe wil je de massa isoleren van de veren en cilinder
_________________ Special thanx to: http://www.vanhovemotors.be Foto's: http://www.picasaweb.google.com/ronnyracingteam Faceboek groep: http://www.facebook.com/group.php?gid=115875105094188&ref=ts * * * De snelste manier om een bocht door te komen is geen schrik hebben om je zeer te doen. (joe bar) * * *
|
di jan 29, 2013 7:35 am |
|
|
RonnyRacingTeam
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma okt 26, 2009 10:19 pm Berichten: 1705 Woonplaats: Regio Antwerpen
|
Re: Kymco K-PIPE
amorscode schreef: okeoke maar on-topic het viel me net op deze foto op dat de bougie aan de zijkant zit dat ben ik nog niet eerder tegengekomen bij een brommer om eerlijk te zijn Vermits dit een klein compact brommerblok is ipv een groot motoblok zit de bougie daar omdat er te weinig plek is om hem centraal te zetten. Het blok dat je laat zien heeft ook een dubbele bovenliggende nokkenas. Dat brommerblok een enkele bovenliggende. Dus daar zit gewoon teveel in de weg. Maakt verder ook geen ruk uit waar die bougie nu juist staat. Het is geen competitieblok
_________________ Special thanx to: http://www.vanhovemotors.be Foto's: http://www.picasaweb.google.com/ronnyracingteam Faceboek groep: http://www.facebook.com/group.php?gid=115875105094188&ref=ts * * * De snelste manier om een bocht door te komen is geen schrik hebben om je zeer te doen. (joe bar) * * *
|
di jan 29, 2013 7:37 am |
|
|
MartinW0527
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo dec 30, 2009 10:42 pm Berichten: 10527 Woonplaats: 0527
|
Re: Kymco K-PIPE
Volgens mij is dit wel hetzelfde blok als de 50/125cc jinsheng blokjes. Dus ook met 1 nokkenas. Die ligt echter in het midden, vandaar dat de bougie aan de zijkant zit, wat ook zo is bij die blokjes.
_________________
af1rs schreef: ik heb een kromme lul hij loopt heel iets scheef naar links, een beetje raar gezicht maar hij functioneert verder prima.
|
di jan 29, 2013 11:22 am |
|
|
Maup
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do dec 31, 2009 4:06 pm Berichten: 1791 Woonplaats: Maasdijk
|
Re: Kymco K-PIPE
MartinW0527 schreef: Volgens mij is dit wel hetzelfde blok als de 50/125cc jinsheng blokjes. Dus ook met 1 nokkenas. Die ligt echter in het midden, vandaar dat de bougie aan de zijkant zit, wat ook zo is bij die blokjes. Klopt helemaal. Is gewoon een van de vele imitaties van het aloude bekende honda 4t blok. Niks mis mee want het zijn wereldwijd de meest geproduceerde motorblokken en half Azie rijd erop rond. Ik ook trouwens.
_________________ Vertrouwen is goed, controle is beter.
|
do jan 31, 2013 10:33 pm |
|
|
marien
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo aug 01, 2010 2:38 pm Berichten: 7666 Afbeeldingen: 0 Woonplaats: Delft
|
Re: Kymco K-PIPE
RonnyRacingTeam schreef: marien schreef: Kan er geen stroom overgebracht worden via de veren? Of geleidt dat materiaal niet genoeg? En hoe wil je de massa isoleren van de veren en cilinder Goeie vraag. Daarom dus.
_________________
Maup schreef: Aan de andere kant zie ik JB ook nog niet echt afvallen
|
vr feb 01, 2013 9:20 am |
Persoonlijk album
|
|
|