Re: Mannen toch gearresteerd na overmeesteren motordief
Bericht 1:Overvaller te grazen genomenIJMUIDEN - Bij een overval op een Harley Davidsonshop Heavy Duty Bikes in IJmuiden is vanmorgen de overvaller zwaar gewond geraakt. De man drong omstreeks kwart over tien het pand binnen waar hij twee medewerkers tegen het lijf liep. Die aarzelden geen moment en namen de indringer hardhandig te grazen.
De overvaller is volgens de politie met forse verwondingen overgebracht naar het ziekenhuis, nadat hij ter plaatse door een traumateam was behandeld. In IJmuiden gaat het verhaal dat het slachtoffer van Engelse afkomst is. "Het is geen lieverdje," aldus een bekende die het niet al te slim noemt dat de man uitgerekend de Harley Davidsonshop wilde overvallen.
De medewerkers van de shop worden op dit moment verhoord. "We willen eerst in kaart brengen wat er precies is gebeurd," aldus een zegsvrouw van de politie.
Bron: http://www.telegraaf.nl/binnenland/8385 ... men__.html------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Bericht 2:Mannen toch gearresteerd na overmeesteren motordiefTwee medewerkers van een Harley Davidson-winkel in IJmuiden zijn gearresteerd nadat ze woensdag op hardhandige wijze een overvaller hadden overmeesterd.
De crimineel liep daarbij verwondingen op en moest naar het ziekenhuis worden gebracht.
Overval
De politie maakte de aanhouding van de winkelmedewerkers bekend. Het gaat om twee mannen van 46 en 36 jaar. De arrestatie is opmerkelijk, aangezien premier Mark Rutte (VVD) bij de presentatie van zijn kabinet heeft beloofd dat dit niet meer zou gebeuren.
De overval had woensdag plaats bij de motorwinkel Heavy Duty Bikes aan de Reaumurstraat. Nadat de twee mannen de overvaller, een bekende in het criminele circuit, hadden aangehouden, belden zij zelf met de politie.
RechercheMaar in plaats van te worden beloond voor hun optreden, moesten de winkelmedewerkers mee naar het bureau voor verhoor. Daarna zijn ze aangehouden.
De overvaller ligt volgens de politie nog 'in zorgwekkende toestand' in het ziekenhuis. De recherche heeft de zaak in onderzoek.
Bron: http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Neder ... ordief.htm------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Bericht 3:Dode Haarlemmer was Hells AngelHAARLEM - In Haarlem is vrijdag op klaarlichte dag een lid van de motorclub Hells Angels doodgeschoten. Ooggetuigen zeggen een man met een geweer met afgezaagde loop te hebben gezien. De schutter zou er met drie anderen in een auto vandoor zijn gegaan.
Op de Hells Angel zijn vier of vijf schoten afgevuurd, melden verschillende buurtbewoners. Het slachtoffer zakte na de schietpartij rond drie uur vrijdagmiddag zwaargewond ineen. Te hulp geroepen ambulancepersoneel probeerde de man ter plekke te reanimeren, maar kon niet voorkomen dat hij aan zijn verwondingen bezweek.
De aanslag volgde op een geweldsuitbarsting in een door Hells Angels gefrequenteerde motorwinkel en werkplaats in het naburige IJmuiden, een dag eerder. Daar drong donderdag een gewapende man motorzaak Heavy Duty Machinery aan de Reamurstraat binnen. De indringer, een 47-jarige IJmuidenaar, werd hardhandig overmeesterd door twee medewerkers van de zaak en zeer zwaar toegetakeld.
De indringer ligt in het ziekenhuis en verkeerde volgens de politie gisteren nog in levensgevaar. De politie onderzoekt of er een verband bestaat tussen de twee voorvallen. In de straat van de schietpartij, de Dr. Schaepmanstraat, liepen donderdag Hells Angels rond, stelt een buurtbewoonster. "Ik zag er drie. Ze stonden 's middags bij het rolluik van een opslagruimte hier in de straat. Ik vond dat zij zich onrustig gedroegen."De schietpartij zorgde uiteraard voor consternatie in de wijk in Haarlem-Oost. "Ik hoorde vijf knallen," zegt een andere buurtbewoonster. "Ik dacht aan vuurwerk. Toen er even later een ambulance aan kwam, liep ik naar buiten. Ik zag die man liggen. Er stroomde bloed uit zijn benen." Een andere getuige zegt het embleem van de Hells Angels op de kleding van de neergeschoten man te hebben gezien. Weer een andere buurtbewoner zag na de schoten twee leden van de motorclub langsrennen.
Tientallen politiemensen haastten zich naar de plaats van het delict. Ook een traumahelikopter rukte uit. Rechercheurs in witte pakken waren geruime tijd bezig de plek te fotograferen waar de Hells Angel ineen was gezakt. Dichtbij het stoffelijk overschot, dat later werd afgedekt met een laken, lagen patroonhulzen.
Bron: http://www.bndestem.nl/nieuws/algemeen/ ... -Angel.ece