Apriliaforum.nl https://apriliaforum.nl/ |
|
AF1 Sintesi - Wutske https://apriliaforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=930 |
Pagina 1 van 20 |
Auteur: | wutske [ za feb 26, 2005 8:54 pm ] | ||||
Berichttitel: | AF1 Sintesi - Wutske | ||||
Wel, 'k ben nu al zo lang bezig met het in orde brengen (maar vooral, wachten ) van m'n AF1, dus maak ik er maar ineens een (eerste- projectje van. 't Is er misschien geen groot, maar dan heb ik ook ineens een topic om al m'n stomme kleine vragen in te stellen . Zo is ie nu: Malossi 50cc cilinder Dellorto SHA14 12B (op een ietwat te klein spruitstuk; 13,9mm) Sproeier: 68 (mot 'k nog es checke) Polini demper twv: 14/40 En voor de rest niet veel speciaals
|
Auteur: | wutske [ za feb 26, 2005 9:04 pm ] |
Berichttitel: | |
Welke probs ben ik al tegengekomen (hou u vast, 't zijn er nogal wat). -borgring van de rempen ontbrak -> remschoenen vielen eruit -> pistons beschadigt -ketting was niet genoeg gespannen -> ketting heeft 2 keer kennis gemaakt met de asfalt en 1 keer met het gras -uitlaat zat niet vast -> vingers verbrand (mja, wie wil er nu een hete uitlaat terug in de cil duwen met z'n vingers ) -zware schade onderaan de kappen -lekke voorvork + goede voorrem = platte ballen -rotte draadboom ... Plannen: -Volledig glanzend zwart spuiten -kroonplaat polijsten (als 'k tenminste zo'n grote imbus kan vinden) -achterkant dichtplamuren -w88 op een stom, onozel k*ttandwiel (da's wijt 3 maand al !!! ) -nieuwe olie inkappen (moet ook es gebeuren hé ) -demper polijsten -als het niet te moeilijk zou zijn, tellers een beetje bijwerken (en krachtigere, blauwe en UV leds in steken) -m'n poot een stukje laten lassen wat er zit een barstje in -contactslot fixen misschien -gaas achter de openingen steken -(zachte)rode ledjes in m'n brom steken (voor 't effect 's avonds) Plannen voor in de grote vakantie: -alles erafsmijten en frame polijsten -misschien blok uit elkaar smijten -nieuwe pakkingen steken van de voorvork -draadboom volledig vernieuwen --stom neutraallampje terug in orde krijgen (waarschijnlijk is het contactje afgebroken en moet 'k dus m'n blok daar voor opensmijten) Dat zou het zowat moeten zijn |
Auteur: | wutske [ za feb 26, 2005 9:10 pm ] |
Berichttitel: | |
En dan beginnen we ineens met wat stomme vraagjes -Met wat voor olie kan 'k m'n ketting allemaal smeren, want 'k moet nu al 3 soorten (2 takt, carter en luchtfilter) olie kopen, en zo'n groot budget heb 'k nu ook weer niet. -> en hier heb 'k ook nog een vraagje |
Auteur: | cebess [ za feb 26, 2005 9:23 pm ] |
Berichttitel: | |
Kettingsmeer, zit gewoon in van die spuitbussen en is eigenlijk het enige goede. Verder heb je nog genoeg werk te doen zie ik wel |
Auteur: | sintesi [ zo feb 27, 2005 2:54 pm ] |
Berichttitel: | |
Waarom haal je je achterkap er niet af als je gaat plamuren? Wat voor blok heb je eronder? Wel leuk ding voor de rest! Was hij duur? |
Auteur: | locowine [ zo feb 27, 2005 4:37 pm ] |
Berichttitel: | |
ik ben zelf ook bezig met project (toevallig ook metallic zwart en veel polijstwerk ), maar ik zal je waarschuwen voor het frame polijsten.....dit gaat er echt niet zo uitzien als je denkt, het word een heel stuk doffer, hoeveel je ook schuurt!!!! ben ik gister zelf achter gekomen , het is ijzer, geen alu. succes verder! |
Auteur: | wutske [ zo feb 27, 2005 4:54 pm ] | ||
Berichttitel: | |||
Goh, dat valt denk toch redelijk mee hoor. 'k Heb eens een klein stukje geprobeerd (60grit -> 150grit -> 600grit). Je kan er misschien geen mirrorfinish mee krijgen, maar 't is toch schoner dan de verf
|
Auteur: | wutske [ zo feb 27, 2005 8:26 pm ] |
Berichttitel: | |
Nog een vraagie. Luchtfilterolie, is dat nodig, want volgens mijn vader is dat pure zever (alé, het gebruiken, niet die olie ). Ondertussen ligt de (hopelijk) laatste laag plamuur erop, alleen jammer dat ons klein schuurmachien niet meer werkt, is best wel vermoeiend zo met de hand . M'n ketting is ook al bijna proper, alleen nog wat oppervlakkige roestplekjes wegwerken (iemand die daar een goed product voor kent, buiten carburateurreiniger ?) Ow, en tip voor iedereen, benzine irriteerd ferm (aargh, da jeukt en pikt tegelijk ) |
Auteur: | miprilia [ zo feb 27, 2005 9:47 pm ] |
Berichttitel: | |
als je goed kijkt zie ik toch nog krassies |
Auteur: | wutske [ zo feb 27, 2005 10:42 pm ] |
Berichttitel: | |
miprilia schreef: :<>: als je goed kijkt zie ik toch nog krassies 't is ook nog niet 100% afgewerkt |
Auteur: | cebess [ ma feb 28, 2005 1:12 am ] |
Berichttitel: | |
Citaat: Nog een vraagie. Luchtfilterolie, is dat nodig, want volgens mijn vader is dat pure zever (alé, het gebruiken, niet die olie ). luchtfilterolie is om ervoor te zorgen dat stof en zand beter blijft zitten in je filter en niet je carburateur in gaat. Op crossmotoren wordt dat daarom ook altijd gebruikt. Het nut van luchtfilterolie op een brommer zie ik niet en is ook niet echt nodig. Ondertussen ligt de (hopelijk) laatste laag plamuur erop, alleen jammer dat ons klein schuurmachien niet meer werkt, is best wel vermoeiend zo met de hand . M'n ketting is ook al bijna proper, alleen nog wat oppervlakkige roestplekjes wegwerken (iemand die daar een goed product voor kent, buiten carburateurreiniger ?) Inspuiten met wd40 of andere roestverwijderaar/kruipolie. Daarna gewoon goed invetten met kettingsmeer. Ow, en tip voor iedereen, benzine irriteerd ferm (aargh, da jeukt en pikt tegelijk ) |
Auteur: | wutske [ ma feb 28, 2005 8:32 am ] |
Berichttitel: | |
thanks |
Auteur: | locowine [ ma feb 28, 2005 8:55 am ] |
Berichttitel: | |
je zult zien dat als je je hele frame doet strax, dat je zwarte vlekjes van het staal blijft zien, deze zijn echt gewoon niet weg te schuren, ben er zelf ook Al uren mee bezig geweest :s |
Auteur: | rs-power [ ma feb 28, 2005 1:49 pm ] |
Berichttitel: | |
cebess schreef: Citaat: Nog een vraagie. Luchtfilterolie, is dat nodig, want volgens mijn vader is dat pure zever (alé, het gebruiken, niet die olie ). luchtfilterolie is om ervoor te zorgen dat stof en zand beter blijft zitten in je filter en niet je carburateur in gaat. Op crossmotoren wordt dat daarom ook altijd gebruikt. Het nut van luchtfilterolie op een brommer zie ik niet en is ook niet echt nodig. Ondertussen ligt de (hopelijk) laatste laag plamuur erop, alleen jammer dat ons klein schuurmachien niet meer werkt, is best wel vermoeiend zo met de hand . M'n ketting is ook al bijna proper, alleen nog wat oppervlakkige roestplekjes wegwerken (iemand die daar een goed product voor kent, buiten carburateurreiniger ?) Inspuiten met wd40 of andere roestverwijderaar/kruipolie. Daarna gewoon goed invetten met kettingsmeer. Ow, en tip voor iedereen, benzine irriteerd ferm (aargh, da jeukt en pikt tegelijk ) Ben het niet helemaal met je eens Cebess als jij emt een Twin Air filter rijdt zoals ik als je die in de lucht houd zie je dat hij super veel licht doorlaat nou denk dat je dan al kan bedenken wat er met vliegende deeltjes door de lucht gebeurt Dus daarom gebruik ik toch luchtfilter olie (Twin air olie) voor me Broem |
Auteur: | ClassicPielk [ ma feb 28, 2005 4:14 pm ] |
Berichttitel: | |
als je mirroreffect wil moet je verder met P1200 en evt. zelfs P2400. Dan wordt het echt mooi |
Pagina 1 van 20 | Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |