HomeForum indexHelpGalerijZoekenInloggen
Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu zo jan 05, 2025 2:08 pm




Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 139 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 10  Volgende
 Aprilia AF1 europa met AM5 
Auteur Bericht
PulseDriver
ApriliaForum Member

Geregistreerd: za jul 22, 2006 2:40 pm
Berichten: 133
Woonplaats: zevenhuizen
Bericht Aprilia AF1 europa met AM5
Heey!

niet al te lange tijd geleden kwam ik deze advertentie tegen :

Afbeelding

drie weken lang heb ik geprobeerd deze jongen te bereiken maar wegen vakantie is me dat een lange tijd niet gelukt, tot ik afgelopen week een mailtje kreeg dat ik wel een keer langs kon komen.

Omdat ik vanuit groningen moest komen is dat nog niet zo een twee drie gedaan. Ik heb kunnen regelen dat ik in rotterdam kon overnachten en ben daar dit weekend dan ook met de trein heen gegaan. Met een maat van mij zijn wij vrijdag meteen na rotterdam naar maassluis gegaan waar deze brommer stond. Proefrit gereden, alles goed bekeken, wat van de prijs af gedaan en ik heb de sleutels dan ook die dag nog in men eigen zak kunnen steken.
Omdat een brommer niet met de trein mee mocht staat hij op het moment nog bij kennissen van mij daar in de buurt.

het is de een AF1 europa,
- waarschijnlijk ergens tussen 1990 en 1992 gemaakt.
- Er zit een nogal nieuw AM5 blok onder,
- 50cc snel cilinder,
- op het moment nog sproeier 75,
- voor is er een goede schijfrem op gezet.
- achter zaten er al schijfremmen
- 5 versnellingen
- er zit een orgineel teller unit op alleen werkt de toerenteller nog niet door een verkeerde kabelboom.
- er zit een streetfighterkapje op maar die wordt waarschijnlijk vervangen voor het orginele voorlicht, dit werkt ook nog niet door de kabelboom.
- er zit een aprilia uitlaat onder met carbon einddemper, of deze orgineel is weet ik niet, ik denk het zelf niet.
- achter heeft hij een zeer klein tandwiel zitten.
- de accu mist
- geen electrische start en de kickstarter mist ook nog maar die komt er ook nog op als het goed is.

Omdat er achter een heel klein tandwiel op zit trekt hij tot de 20kmph heel langzaam op (echt heel sloom) maar na de 20kmph krijgt hij de smaak te pakken en zit hij binnen notime op de 80kmhp (in zijn 3) daarna is het overschakelen naar zijn 4 en hiermee kan je makkelijk doorrijden tot de 100kmph. Ook omdat er een klein achtertandwiel opzit kan je hem wel doorschakelen naar zijn 5 maar dat trekt hij niet meer, waardoor zijn top dus op de 100 a 105 kmph ligt (+- 5kmph op auto teller).

Er gaat een hoop aan gebeuren:
- blok helemaal goed afstellen
- kickstarter er op
- verlichting er op
- accu er in
- voorrem afstellen
- kappen spuiten (en ik denk voorspatbord vervangen (zit een scheur in))
- nieuwe zadelovertrek
- frame stralen en (foute) lasnaden verbeteren.
- ik zou graag traanplaat tegen de onderkant van de kont aan hebben.
- nieuwe kroonplaat
- groter achtertandwiel zodat de top wat lager ligt en hij sneller op trekt (en de 5e versnelling nog haalt). De top moet zoiezo naar beneden, ik heb nog vrijweinig ervaring met rijden en schakelen, 70 is denk ik eerst wel snel genoeg, eventueel later wel weer goed omhoog gooien, maar eerst maar even ervaring op doen.
- en alle overige dingen die we tegen komen als hij uitelkaar gaat.

Als alles goed gaat wordt hij in het donkerblauw metalic gespoten, de 2 kleine hoek zijkappen worden wit, en de velgen ook, frame blijft de orginele kleur. Ik laat hem in andere kleuren spuiten omdat hij zoiezo de orginele kleur al niet meer heeft. De verf die er nu op zit is amateuristisch gedaan, begin dus ook al te bladeren en dat ziet er niet echt leuk uit ofzo :P

Heel verhaal, maar dat zijn de plannen dus :^^:

dit is zoals hij er nu bij staan:

Afbeelding

groeten,
Alexandre


ma aug 07, 2006 9:57 pm
Profiel
Röbke
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 03, 2004 8:39 pm
Berichten: 426
Afbeeldingen: 60
Woonplaats: Venlo
Bericht 
Tis een mooie brommer, veel sleutel plezier!

_________________
Aixam Crossline "Sound Bitch"
Sound Bitch
Moderator; http://www.45tuners.nl/
No Faster Then Life!!


di aug 08, 2006 2:34 am
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk albumWWW
cebess
Administrator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jan 13, 2003 7:17 pm
Berichten: 3209
Afbeeldingen: 33
Woonplaats: Uden
Bericht 
hmm am5 is opzich wel zeldzaam want normaal zit er een rv4 blok onder. En nee die blokken zijn niet zomaar uit te wisselen, dan moet je echt gaan slijpen en lassen. Maar misschien is die van jou destijds wel standaard geleverd met am5. Is het wel een nederlandse brommer?
Verder zit je toerenteller altijd met een kabel op je blok en dan bedoel ik een mechanische kabel dus niet elektrisch. Verder is die remschijf voor en achter gewoon standaard.
Succes verder met je brommer, de plannen klinken goed.


di aug 08, 2006 6:39 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk album
Psycho Rubberburner
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 02, 2005 10:43 pm
Berichten: 321
Woonplaats: Marum
Bericht 
Vulpes.. waar woon je in groningen dan ? :^^:

Ik in marum

_________________
Jahoor

VHSH power :)


di aug 08, 2006 9:57 pm
Profiel
Racekees
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 07, 2005 5:17 pm
Berichten: 6379
Afbeeldingen: 16
Woonplaats: Hoogkerk
Bericht 
tadaa af1 europa nummer 4 in groningen :^^:


Citaat:
hmm am5 is opzich wel zeldzaam want normaal zit er een rv4 blok onder. En nee die blokken zijn niet zomaar uit te wisselen, dan moet je echt gaan slijpen en lassen. Maar misschien is die van jou destijds wel standaard geleverd met am5. Is het wel een nederlandse brommer?
Verder zit je toerenteller altijd met een kabel op je blok en dan bedoel ik een mechanische kabel dus niet elektrisch. Verder is die remschijf voor en achter gewoon standaard.
Succes verder met je brommer, de plannen klinken goed.


af1 europa is nooit uitgevoerd met AM blokken, dit blok is er later dus ingezet.


hé zevenhuizen... best dichtbij :D


wo aug 09, 2006 2:27 am
Profiel
PulseDriver
ApriliaForum Member

Geregistreerd: za jul 22, 2006 2:40 pm
Berichten: 133
Woonplaats: zevenhuizen
Bericht 
@ cebess, het idd best kloppen dat er al standaart een schijfrem voor zat, maar die is dan waarschijnlijk gewoon met een remkabel geweest (overblijfselen er van zitten er nog) en er zit nu hydraulische op.

@ PR, zoals racekees idd al zei, ik woon in zevenhuizen, dat is ong. 15km van marum vandaan.

ik had idd al gezien dat er meerdere Af1 europa's in groningen waren toen ik hier het forum door keek...en dat is alleen maar beter want het zijn echt prachtige brommers. Ook leuk dat er mensen niet al te ver weg wonen. We zouden dan eigenlijk (als die van mij helemaal klaar is :P ) met zen vieren moeten gaan toeren he :P.

maargoed, verder nog even:

Weet iemand waar ik goede onderdelen kan kopen voor een AF1 europa en waar ik onderdelen kan kopen voor een AM5 blok.

Wat ik iig heel erg nodig heb is:
- een groter achter tandwiel.
- een K&N luchtfilter.
- accu

Minder belangrijk maar toch nodig:
- toertellerkabel
- orginele AF1 kabelboom
- kickstarter

wat mooi zou zijn:
- Orgineel voorlicht
- nieuw voorspatboord

iemand enig idee waar ik deze spullen kan halen (liefst nieuw, goed 2e hands mag ook)


wo aug 09, 2006 4:49 pm
Profiel
Racekees
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 07, 2005 5:17 pm
Berichten: 6379
Afbeeldingen: 16
Woonplaats: Hoogkerk
Bericht 
kabelboom moet je zelf gaan maken denk ik, moest ik ook.

-groter achtertandwiel is zelfde als RS OM kost je 21 eu op www.opvoeren.nl
-k&n filter.. gewoon bij reipma in roden gaan kijken.. die heeft genoeg ;)
-accu kun je wel bij brommerzaak vandaan hale :^^:


verdere onderdelen voor europa moet je denk ik bij robbie leerkes zijn
( www. aprilia-parts.nl )


en als ie af is.. gaan we wel keertje toeren :D
toerentellerkabel past gewoon van een rs dus die is ook wel verkrijgbaar bij aprilia dealer ( delbrugge in roden)


wo aug 09, 2006 5:32 pm
Profiel
cebess
Administrator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jan 13, 2003 7:17 pm
Berichten: 3209
Afbeeldingen: 33
Woonplaats: Uden
Bericht 
remkabel? nou ik denk het niet, is altijd nog hydraulisch geweest.

Maar is dat blok er nou later onder gemaakt?

En maak anders eens close-up foto's van het blok en de ophanging


wo aug 09, 2006 7:57 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk album
RS_70_power
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr maart 19, 2004 1:03 pm
Berichten: 431
Woonplaats: Wormerveer
Bericht 
je zegt dat er een AM5 onder hangt , op de foto zit er een RS vlok onder , en AM5 blokken heb je orgineel niet met kickstart , dat kan je alleen fixen met de carterdeksel van een AM6 blok van een crosser , Rieju of zo

_________________
www.club-racing.nl


wo aug 09, 2006 8:34 pm
Profiel YIM WWW
Röbke
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 03, 2004 8:39 pm
Berichten: 426
Afbeeldingen: 60
Woonplaats: Venlo
Bericht 
RS_70_power schreef:
je zegt dat er een AM5 onder hangt , op de foto zit er een RS vlok onder , en AM5 blokken heb je orgineel niet met kickstart , dat kan je alleen fixen met de carterdeksel van een AM6 blok van een crosser , Rieju of zo


Kut je hebt gelijk ik zie het nu ook het is inderdaad een RV blok,
hmmm, meschien heeft hij zich vergist?????? :00/:

_________________
Aixam Crossline "Sound Bitch"
Sound Bitch
Moderator; http://www.45tuners.nl/
No Faster Then Life!!


wo aug 09, 2006 8:45 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk albumWWW
PulseDriver
ApriliaForum Member

Geregistreerd: za jul 22, 2006 2:40 pm
Berichten: 133
Woonplaats: zevenhuizen
Bericht 
okee, dus ik zal eens gaan shoppen in roden :P

Ik heb de brommer nog niet thuis staan dus kan geen andere foto's maken.

er zit ook geen kickstart op, ik nam zelf aan dat dat wel moest kunnen, maar als jullie zeggen dat er op een AM5 blok normaal geen kickstart kan dan zal dat bij deze ook wel niet lukken, en zal hij er daarom ook wel niet opzitten.

haha :X:. Hoe kan je zien of het een rv of AM blok is?
De jongen die hem mij verkocht vertelde dat het een AM5 blok was, ik heb dit maar aangenomen omdat een RV blok (voor zo ver ik weet) maar 4 versnellingen heeft, en deze er 5 heeft.


wo aug 09, 2006 8:58 pm
Profiel
Racekees
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 07, 2005 5:17 pm
Berichten: 6379
Afbeeldingen: 16
Woonplaats: Hoogkerk
Bericht 
Grave Digger schreef:
RS_70_power schreef:
je zegt dat er een AM5 onder hangt , op de foto zit er een RS vlok onder , en AM5 blokken heb je orgineel niet met kickstart , dat kan je alleen fixen met de carterdeksel van een AM6 blok van een crosser , Rieju of zo


Kut je hebt gelijk ik zie het nu ook het is inderdaad een RV blok,
hmmm, meschien heeft hij zich vergist?????? :00/:


HET IS EEN AM BLOK kijk ff naar de stand van de cilinder en naar carters

vergelijk het anders ff met mijn brommer.


wo aug 09, 2006 9:17 pm
Profiel
Röbke
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 03, 2004 8:39 pm
Berichten: 426
Afbeeldingen: 60
Woonplaats: Venlo
Bericht 
Vergeleken, tja ik moet bekennen. Ik zat er naast!!! Ik zie het je hebt gelijk!!!
JA HET IS EEN AM BLOK!!! Sorry kwas fout. :_:

_________________
Aixam Crossline "Sound Bitch"
Sound Bitch
Moderator; http://www.45tuners.nl/
No Faster Then Life!!


wo aug 09, 2006 9:38 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk albumWWW
Racekees
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 07, 2005 5:17 pm
Berichten: 6379
Afbeeldingen: 16
Woonplaats: Hoogkerk
Bericht 
het is je vergeven :P


wo aug 09, 2006 11:16 pm
Profiel
PulseDriver
ApriliaForum Member

Geregistreerd: za jul 22, 2006 2:40 pm
Berichten: 133
Woonplaats: zevenhuizen
Bericht 
haha pfoe, ik schrok me al helemaal kapot, ik dacht dat ik opgelicht was.
Maar dat scheelt alweer.

Hoe zit het precies met die luchtfilter, is dat een standaart maat of ligt dat helemaal aan je carberateur? Want volgens de jongen waar ik hem van kocht paste een standaart luchtfilter niet want die was te klein, er moest een sport filter op, maar is dat dan een standaart maat?

En racekees, Uit welk jaar is die van jou, ik weet het zelf niet van die van mij maar jij hebt een ander tellerunit als ik, en beide zijn ze orgineel volgens mij. Ook jou kroonplaat is anders. Maar ik weet niet of die van jou nou ouder of jonger is als de mijne.

Edit, ik krijg net te horen dat men vader morgen wel even naar maassluis op en neer wil rijden :D :D :D , ben net even naar een maat van mij geweest die een speciale aanhanger heeft voor brommers. Morgen eerst even naar maassluis op en neer en daarna meteen naar ommen...Vakantie!!! :D


do aug 10, 2006 1:47 pm
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen   [ 139 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 10  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 14 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar: