Nou ik zal ook maar eens mijn project posten.
Het begon allemaal met deze RS:
Dit ding gekocht voor 1000 euro. Had 44000 gereden en was dus helemaal op. Die heb ik in onderdelen verkocht. Van dat geld heb ik toen deze mooie RS gekocht:
Toen wilde ik toch een andere paint en is me project een beetje begonnen. Dit was begin van de zomer 2004. Om de kappen over te spuiten vond ik eigenlijk te zonde en gelukkig wilde Wiebe ze terug kopen. Ik heb ze toen verkocht en heeeeel veel schade kappen erbij gekregen van Wiebe. Deze hbe ik allemaal geschuurd en verkocht. Het was bijna 3 hele kappensets. ik heb er nu nog een extra voorkap en linkerzijkap aan over gehouden (zijn te koop!).
Updates komen snel :) , ik hoop hem in zijn geheel over 2 maanden af te hebben.
Toen had ik na de zomervakantie leuk bedrag over en daarvoor heb ik via Roy van het Derbiforum met een leuke korting het volgende gekocht:
80cc mhr team met losse binnenkop (eigenlijk 76,2 cc)
HPI binnerotor
Keihin 28mm carb
Voortandwiel 14
Toen alles naar Maarten (goot) gebracht. Die is alles aan het bewerken en tunen. Dat is bijna klaar. Met setup is/word:
76,2 MHR Team met losse binnenkop
HPI binnerotor
Keihin 28mm carb/ 32mm Mikuni carb (voor 5 euro gekocht)
5-plaats koppeling
K en N luchtfilter
DPR seatpipe
Dan alles door maarten getuned: Blokflowing, inlaat bewerkt, custom membraan, carb geflowed, cilinder bewerkt.
Miischien nog RAM-AIR of een leuke NOS-set....
Dat is is dus de setup, toen heb ik mijn frame zwart gespoten en onderste helft gepolijst:
Niet heel goed gelukt, dus toen maar alles eraf gehaald en begonnen met polijsten.
Polijsten zag er wel mooi uit, dus toen me voorwiel, achterbrug, stuurgewichten en kroonplaat gedaan.
Dit is allemaal voor niks geweest, want toen kwam er wat anders op mijn pad :p..... de volgende onderdelen in 2 maanden erbij gekocht:
RS125 voorvork, compleet met kroonplaten, as en voorspatbord
AF1 enkele achterbrug, compleet met as en remwerk
AF1 velgen van een 50cc AF1
AF1 125cc voorvelg is onderweg en hoop ik eind volgende week binnen te krijgen. Dit ivm met de vooras van me voorvork, die is een stuk dikker en zou dus niet zo stevig zijn om de dunne vooras van een RS50 te gebruiken.
De achterbrug is al pas gemaakt, de voorvork ben ik nog mee bezig.
Ik had al begin van de zomer het project van Daan da man gekocht, dus duovoorremschijven, Cagiva 125cc blok en uitlaatje erbij. Dit heb ik toen weer verkocht, behalve de voorremset. Deze ga ik dus ook pas maken op me RS.
In de tussen tijd reed me RS al een tijde niet meer en ik ben niet echt een fan van fietsen dus wat leuks aangeschaft.
Toen was ik ook wat vaker aan me RSje bezig en werkt nooit zo fijn, dus een boor, ketting en paar grote spijkers gepakt:
Het werkt perfect :rr en heeft me niks gekost....
Dat is een beetje het verhaal van het frame, dan nu de kappen maar....
Na al me schade kappen te hebben verkocht en me eigen te hebben gefixt (ik zal Wiebe nog ff vragen voor war foto`s van hoe ze waren als hij ze nog heeft) kwam ik op het idee om de volgende kappenset na te maken en beetje aan te passen.
Ik raad niemand het aan, want het is echt heeeeeeel veel werk, zeker als je net als mij met redelijk schade kappen begint, want eerst moest ik 4 lager kutverf eraf schuren. Je kan dit ook zien als een HOW-TO, maar ik denk niet dat iemand mij snel na zal doen. Verder had ik ook nog een paar dingen die ik wilde:
- Standaard moest er nog gewoon op kunnen blijven
- Alle gaten dicht, maar is logisch bij zo een set
- Gaten tussen het frame en de tank dicht (staat mooi, vind ik)
- Onderkant tot aan achterwiel dicht, want staat mooi en ik neem een seatpipe, dus er zit niets.
Om te beginnen de linkerzijkap.
Eerst maar eens geheel vlakgeschuurd en knipperlicht ga dicht.
Dan de verbindingen en verhogingen verwijderen, zodat het standaardkapje en de linkderzijkap zo aan elkaar konden worden gesmolten met de soldeerbout.
Toen aan de binnekant versterken met polyerster.
Daarna schuren en afwerken met plamuur.
De rechterzijkap
Niet heel veel, alleen dat rare gaatje bij de choke dicht plamuren en knipperlichtgat.
(Meer fotos volgen hier nog van)
Het onderkapje bij je uitlaat en radiateur
Alles dicht geplamuurd en aan de achterkant versterkt met polyester.
Dichte kap-stuk maken bij de uitlaat
Eerst de kappen aan elkaar geschroefd, op me RS gemonteerd die op ze kop ligt, kippengaas gemonteerd, matten neer gelegt en geharst.
Dan de verbindingsstukken van het tussenkapje verwijderen en de zijkappen en het tussenkapje aan elkaar smelten. Daarna het gepolyesterde kap-stuk er tussen leggen en aan de zijkappen polyesteren. Daarna de zijkappen op de goede plek zagen.
, met slijptolletje.
(Dit is het reslultaat, ik heb geen foto`s van de verdere tussenstappen)
Zo ziet het er nu uit:
Nu is alleen nog de basis gedaan en moet ik het nog afwerken met plamuur.
De voorkap
Dit was dus een schade kap en zaten 3 scheuren in, maar is nog prima te redden.
Eerst heb ik alles aan elkaar gesmolten, versterkt met polyester, toen de koplamp dicht gemaakt en zo is het nu.
Aam deze kap moeten dus nog de bovenkant van de afgezaagte zijkappen worden gesmloten en gepolyesterd.
Me tankkap was ook kapot, iemand heeft ze ballen er blauw op geslagen. Ophangpunt was weg en zat een scheur in. Ik heb twee van zulke tankkappen gemaakt.
Hoe? Heel simpel, je zaagt een rond houten dingetje iets korten als de punten van elkaar zitten. Je koopt twee rubbers. Je boort een gat in dat houten ding, je doet de bout met hout en rubber , die monteer. Je doet je tankkap erop. Je doet een polyeste mat erom heen en zorgt dat het goed droogt. Dan haal je het er vanaf en werk je het af. Het is bij mnu zo geworden. Natuurlijk ook de scheur aan elkaar gesmolten eerst.
Dat zijn dus me kappen. Ik ga nog een mono aanschaffen van VFracing.be en een undertail, die maak ik aan elkaar en zaag een gat voor de uitlaat eruit. Verder heb ik ook nog gewoon Y-kappen liggen en Duo, zodat er ook nog een een passagier mee zou kunnen.
Toen was ik gister redelijk nieuwsgierig hoe het nou een beetje zou worden, dus in elkaar gezet zonder blok. Laatste is een shop, is niet de kleur die ik wil, maar gewoon om de vorm van de kappen te zien.
Ik heb dus best wel een vette RS, maar alleen de paint weet ik nog niet, ik heb een paar shops, maar goede ideeen zijn welkom. Dit heb ik gemaakt/gezien:
Deze is eigenlijk groen met donkergroen.
Deze vond ik wel wat hebben.
Hier een paar shops die ik heb gemaakt:
Dan hier nog een paar pics van me spuitbussen collectie en de rotzooi in me kleine schuurtje en een zelfgemaakt mono die alweer verkocht is.
Handig handeltje wat je eropklikt.
En de collectie:
Me mono die ik nooit heb afgemaakt en waar een fortuin aan plamuuren polyester in zat, dus ook verlies op gemaakt.
Er zullen snel updates komen. Me blokje is bijna klaar, een en ander gelast en gedraait ook door iemand van forum :) . Ik hoop hem over 2 maanden af te hebben.
Update 25-03-2005
Hier maar eens een update. Me onderkap heb ik geplamuurd een paar keer en geschuurd en is klaar. Hier heb ik morgen of zondag foto`s van. Me voorvelg word nu afgedraait om me schijf passend te maken. Worden extra bussen geperst om de andere schijf er op te kunnen monteren. Heb ook al me voorkap extra zijstukken aan elkaar gesmolten en moeten nog versterkt worden met polyester.
Hier komen dus morgen of overmorgen allemaal foto`s van, maar ik weet nog steeds niet welke paint ik moet doen... dus hier maar weer eens een paar shops. Als iemand ideeen heeft? Of die van mij iets aangepast? Of zit al een mooie tussen? Graag commetaar!
Update 26-05-2005
Hier maar weer eens een update. Me kappenset is klaar, me voorkap ziet er nog niet zo mooi uit, maar die kan ik in de grondverf zetten, me onderste kap is ook helemaal klaar. Ik heb ook nog een Cagiva 125cc blok gekocht. Deze was in redelijke staat. Alleen de cilinder moest gemaakt worden, dit kost me 100 euro, deze is ook al onder me rs gelast. Me voorvork is ook al pas. Me duoschijven zijn ook al pas gemaakt op me voorvelg (Nog niet op de foto). Alleen me adapters voor me klauwen moeten nog ff gevreest worden en gelast. Ik heb ook een tijdelijke uitlaat gemaakt voor de 125cc, maar die is beter geschikt voor me gewone blok, de 76,4cc. Ik krijg van de week nog een nieuwe uitlaat binnen, een originele voor 125cc cagiva en deze word tussen de achterbrug omhoog gelast. Hier de pics:
Die 125cc komt binnekort te koop, compleet met uitlaat, duodemper, aangepast achterbrug en nieuwe cilinder. Ik ga er eerst zelf wat lol van beleven :p .
In de volgende update zal je waarschijnlijk mijn kappen bekleed zien in een of ander dier, want ik heb ff geen geld om het allemaal te laten spuiten. Me velgen worden opnieuw wit gecoat, klauwen erop, gouden voorpoten, foto met duoschijven en een duodemperseatpipe voor me 125cc zal klaar zijn.
Update 28-05-2005
Hier zoals belooft de update met me pantervellen RS. Jullie vinden het vast allemaal niet mooi, maar ik vind het wel grappig. De "mono" is gewoon kontkap, buddy en ykappen in 1 keer bekleed. Die uitlaat is dezelfde als op de foto`s hierboven, nu alleen stukje gedraaid. Deze presteert nu al best redelijk. Nu rijd me RS nog niet echt lekker, ik moet hem nog afstellen. De kappen zijn profesioneel aan de binnekant met ducktape bij elkaar gehouden.
Update 27-01-2006
Zo na een half jaar weer eens een kleine update, maar ben weer verder aan het gaan. Ik hoop dat hij vrij snel af is en dan verkoop ik hem ook. Het word waarschijnlijk een streetfighter.
De voorvork heeft Maarten 2 adapters voor gevrezen en zijn er al op gelast en het geheel heb ik gespoten in zwart en goud.
Als je goed kijkt zie je waar de adapters zijn opgelast en als je ff omhoog scrollt kan je zien hoe de vork eerst was.
Hier niet zoveel bijzonders. Me achterbrug en stepjes zwart gecoat. Velgen wit gecoat. Wat kappen die ik al in de grondverf heb gespoten, om mijn onderkap na, die moet ik nog doen. En je ziet me frame die aan het plafond hangt die in grondverf zit/staat in mijn "spuitcabine", dus opgehangen plastic wat wel goed werkt.
Voor de rest is in de tussentijd ook mijn voorvelg afgedraait om de schijven pas te maken en moet ik nog 1 ring laten draaien voor de schijf aan de andere kant. Dan is dat klaar. Volgende update zal denk ik niet zo lang meer duren, dan zal er een rollend frame te zien zijn met misschien enkele kappen.
Update 18-08-2006
Na lange tijd maar weer eens een update. Mijn frame is nu helemaal klaar. De kappen krijg ik nog binnen, dus gewone kappen, die raceset is te koop en is misschien al verkocht, maar komt er iig niet op. Hij is bijna klaar en komt te koop. Ik zal dan nog wel een verkooptopic openen voor de leifhebber.