Hallo iedereen,
M'n naam is Rutger ik kom uit midden nederland en ben 22 jaar. Ik heb een tijdje terug een AF1 futura met AM5 blok gekocht waar al het een en ander aan gedaan was maar er zat geen kenteken bij. Ik kan pas in september bij de RDW terecht (wachttijd van 3,5 maand
) dus heb ik nog genoeg tijd de brommer origineel te maken.
Ik ga hem in hoofdzaak gebruiken als dagelijks vervoer maar als ik eens wat tijd over heb kom ik nog wel eens koekeloeren op meetings e.d.
Ik ben van plan 2 setups voor het blokkie te maken, 1 snelle en een standaard setup. Ik heb inmiddels al aardig wat spullen verzameld.
Het AM5 blok is voorzien van een Doppler volle wangen krukas door de vorige eigenaar evenals nieuwe lagers en keerringen. Er zat toen ook een 21mm Delorto carb op met passend spruitstuk, een Metrakit pro race uitlaat en een Gilardoni 74cc cylinder. Dit is alleen niet helemaal goed gegaan....
De cylinder liep vast niet lang nadat ik hem gekocht had, met een dik gat in de zuiger. De oorzaak was snel gevonden en ook de reden voor de waardeloze power band, de cylinder pastte helemaal niet op de carters. De 2 kleine poortjes tegenover de uitlaat waren voor 75% bedekt door het carter en de poorten aan de zijkant sloten ook niet goed aan. Doordat er slijpsel vd zuiger bij de krukas was gekomen besloot ik het blok te splitsen en de carters te bewerken en schoon te maken. Dit was niet erg makkelijk aangezien ik nergens een werkplaatshandboek heb kunnen vinden
Uiteindelijk toch gelukt...
Ik weet nog niet precies wat voor snelle setup ik wil gaan maken. Ik vond een Pro race cylinder nieuw voor 230 euro maar dat is wel gelijk een erg snelle, maar wel goed passend bij de uitlaat. Indien ik die ga halen wil ik ook een grotere carb en spruitstuk erop zetten.
Voor de standaard setup heb ik alleen nog een carb-veertje nodig en een originele uitlaat en spruitstuk, zodat ie ook weer begrensd kan worden.
Verder heeft de brommer nog wat aandacht nodig, de lak is bagger zo met de spuitbus door de vorige eigenaar erop gespoten
Het donkerdere rood bevalt me wel dus wordt het waarschijnlijk een grijs gecoate frame/wielen met rode kappen.
Ik zal zo af en toe laten weten hoe het gaat en ik heb nog een hoop vragen maar daarvoor zal ik eerst de zoekfunctie eens goed gebruiken
Groeten, Rutger