Aprilia RX 50 - ONDERDELENVERKOOP - SLOTJE
Hallo,
nu mijn rs projecten op een laag pitje lopen en ik eens wat anders wilde hebben om mee te rijden was ik in maart opzoek gegaan naar een leuke Tuareg, tevergeefs ...
Paar weekjes terug was ik met Mister D aan de praat geraakt en hij had nog een iets leuks voor me staan, een aprilia rx 50 uit 1989 (vermoed ik), welliswaar zonder blok. Maar ik mocht hem voor een erg leuke 'prijs' komen ophalen, dus dan doen we dat toch lekker...
Spijtige was dat zowel hij als ik midden in de examens zitten en dus zou ik de RX pas na de 25ste juni ophalen, echter begon het deze week te kriebelen ... Na even met Mister D overlegd te hebben, kon ik hem gisteren (zaterdag 16 juli 07) gaan ophalen. Nog even aan mijn moeder gevraagd of ze even tot daar kon rijden, en weg waren we .
Rond 7u vertrokken naar het verre Oetingen in de Vlaamse Ardennen.
Even moeten zoeken en rond 7u45 stond ik voor de voordeur. Even gezellig praatje gemaakt, een korte, maar bondige uitleg gekregen bij elke brommer die er stond (en geloof me, dat zijn er veel), wat zitten leuteren over (toekomstige) projecten en dan op naar de RX.
1 probleem:
RX is groot
Auto van me moeder (Citroen Xsara Break) iets minder
, en de RX moest in de koffer.
Dus, dan maar gezellig beginnen sleutelen met Mister D onder toeziend oog van Sampers, Stratobender en ons Moeder
Kortom, Daan, Sammy en hun vader zijn echt super sympa kerels, hebben toffe projecten en respect voor al hetgeen ze zelfstandig doen. Zo zijn er hier denk ik nog niet veel op het forum.
Na het sleutelen pitstop genomen, nog wat zitten gezellig zitten kletsen en dan weer op naar Vilvoorde. Tegen 11u waren we dan toch thuis, mocht ik nog eens met de hond gaan wandelen en dan de RX uitladen.
Vanmorgen dan weer beginnen sleutelen en wat verdere plannen zitten maken.
Maargoed, genoeg geleutert, tijd voor wat meer actie. De bedoeling is dus deze RX samen met mijn vriendin (Lizped @ forum) weer helemaal op te knappen en wat te moderniseren.
- het kapwerk blijft geheel origineel
- frame wordt grijs gepoederlakt, de achterbrug en cockpitframe zwart
- en verder zien jullie het wel
dat er geen blok bijzat geeft helemaal niet, ik heb het ee beetje gehad met rv blokjes, dus komt hier een mooie am6 onder dat eerste volledig wordt gereviseerd. Over de setup ben ik nog niet helemaal uit, denk niet te extreem, het blijft een leuke tourmotor ...
Foto's van vandaag:
meer updates volgen over een weekje
beetje aan de rx gewerkt samen met Fré, de broer van Hendrik
bijna volledig gestript, het frame nummer gezocht en gevonden en daarna met de karcher (= hogedrukreiniger voor moesten de noorderburen dat niet begrijpen
) gereinigd, klaar voor de coater die over 2 weken uit vakantie terugkomt
Vandaag hulp gehad van Hendrik, de RX eerst op pootjes gezet, dan 3km mee gewandeld naar mijn grootouders en beginnen slijpen en lassen.
Alle ophangpunten voor het am5 blok hangen er onder, morgen mooi afwerken en de lasnaden nog eens nagaan.