Hoi allemaal zoals de meest wel zullen weten heb ik sins kort een
Aprilia Tuareg Wind heb, deze ziet en nog redelijk uit, de plannen blijven
voor als nog orgineel. Zover dat nog mogelijk is.
De Brommer heeft als setup:
Cilinder: Gilardoni 1.
Caberateur: Arbeo Bilao Espana SHA 15.15
Sproeier: niet naar gekeken sorry
Tandwiel verhouding: VTW = 12er, ATW = 48er.
Luchtfilter: Powerfilter, die vervangen is door de orginele.
Uitlaat Simonini, met Gianelli demper.
Wat ga ik er nog aan doen?!
1. Mijn bijna nieuwe chromen velgen monteren, die achterse is te redden,
maar gaat veel tijd in zitten.
2. Voor en Achterrem nakijken, en nieuwe remvloeistof, er in doen.
3. Oliepomp aan sluiten.
4. Zadel opnieuw laten bekleden.
5. Een andere kickstarter, aan deze hou ik altijd een blauwe plek aan
over als ik die gebruik heb
6. Motorblok laten reviseren.
7. Kabelboom gedeeltelijk repareren.
8. Achterlicht vervangen.
9. De hele brommer ombouwen op NL/EU freem!
Wat heb ik tot nu toe al gedaan?!
1. Kappenset verwijderd.
2. Nieuwe Gel Accu geplaats.
3. 2de handse gereviseerde contacktslot bevestigt.
4. Gereviseerde dahsboard bevestigt.
5. Tank schoon gemaakt.
6. Caberateur schoon gemaakt.
7. Orginele luchtfilter geplaatst, met nieuwe filter! Bij mijn op mijn werk
hebben we produckten die verpakt worden in zo'n zelfde soort schuim,
Dus heb ik de ori filter mee naar het werk genomen, en een copy er
van gemaakt, en gelijk er nog 6 extra bij gemaakt, je weet maar nooit!!
8. Alle Inbus/Schroeven/Bouten worden vervangen, door nieuwe, voor
sommige onderdelen heb ik een grote partij RVS Schroeven/Bouten
"geleend" van mijn werk
, wat ik al met een paar onderdelen
gedaan heb...
9. Zodra ik het Freem heb begin ik met de complete ombouw,
hoe die er dan gaat uitzien, weet ik nog niet. Meschien orgineel, of iets
totaal anders, maar dat weet ik nog niet...
Ik heb deze brommer gekocht vanwege dat zijn ras "Wind" heel erg
zeldzaam geworden is. En ik dit net als de Tuareg Parijs Dakar, erg
mooi vind.
Toen ik hem net had, heb ik meer dan 50 foto's genomen, zodat ik wist
waar alles thuis hoorde, daarna ben ik begonnen om de rotte delen er
vanaf te demonteren, en vast te leggen via de foto's! Totaal heb ik nu
aan foto's zo'n +/- 150 stuks!!!
Hier onder komen er een klein aantal te staan, zodat jullie/ik een beter
overzicht krijgen.