Apriliaforum.nl https://apriliaforum.nl/ |
|
Corné's Polini sprint RS https://apriliaforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=4757 |
Pagina 1 van 5 |
Auteur: | Furia Master [ ma okt 16, 2006 10:59 pm ] |
Berichttitel: | Corné's Polini sprint RS |
16-10-2006 Na een hele tijdop een furia rond gereden te hebben wilde ik toch eigenlijk wel eens iets anders, een racer wel te verstaan. Dat werd dus op den duur deze RS die ik afgelopen zaterdag opgehaald heb: Met deze RS heb ik grote plannen : Eerst ga ik de brommer zelf helemaal opknappen en het straatblokje in orde maken; Qua uiterlijk word het een Capirossi replica . Eerst word het complete frame, achterbrug, velgen en voorpoten gepoedercoat in glanszwart, alle lagers en keeringen worden vervangen (echt allemaal!) De kappen worden hoogglans rood gepoten en vervolgens worden er stickers speciaal op maat gemaakt met een dubbele set voor de voorkap en de achterkant; Een dichte en een gewone voorkap, een mono en een duoseat. De dichte voorkap en de monoseat voor de sprints en de normale kappen voor straatgebruik e als ik nog ergens een compleet frame op de kop kan tikken worden het op den duur misschien wel 2 verschillende brommers Hier nog een paar foto's van hoe de brommer moet gaan worden: Het blokje wat er momenteel onder zit word compleet gereviceerd en weer opgebouwd met o.a. - Doppler competition krukas - TP schakelwals - Een nog onbekende ontsteking (polini, HPI of MVT ivm verlichting) - Een nieuwe versie Roze top (losse binnenkop dus) - 28mm PWK (imitatie) - MRD spruitstukje - Yasuni HMR/2. Ik ben ondertussen druk op zoek naar een 2e blok en reeds met diverse mensen aan het onderhandelen. Daar heb ik nog grotere plannen mee : - Polini 80cc alu - Polini krukas - Polini ontsteking - Uitlaat ga ik tzt testen welke het beste doet op deze setup - Keihin 28mm PWK (als ik die op tijd te pakken krijg en anders tijdelijk de imitatie) - MRD spruitstuk - Polini membraan - TP schakelwals - 5 plaats koppeling En als ik nog op tijd ben en het geld ervoor heb een MK primaire vertanding Beide blokken zullen bewerkt gaan worden maar ik ben er nog niet over uit door wie en of ik de cilinder uberhaupt wel laat tunen.....MHR team is tenslotte untuned ook sneller als tuned heb ik gehoord, maar over die polini is verder nog bijna nix bekend qua tuning ik zal trouwens mijn best doen om zoveel mogelijk how-to's te maken, o.a. van het reviceren van het blok maar dan MET foto's! Als er als dank daarvoor iemand is die mij zou kunnen helpen met shoppen ben ik dik tevreden --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- 21-10-2006 Vandaag weer even verder gesleutelt aan dit ding Ik was er van overtuigd dat het valse lucht was waardoor hij niet goed wou lopen maar nadat ik mijn eigen carb en spruitstuk heb over gezet had ik nog steeds hetzelfde probleem Toen cilinder er maar eens af geropt...en jawel hoor....de Athena is overleden - Zat maar aan 1 kant van de zuiger een circlip in - Van de 12 pennen in het naadlager zitten er nu nog maar 6 in Zuiger is gaar, cilinder is gaar (stuk uit 2 van de poorten), kop is gaar....krukas niet maar dat maakt nu ook niet meer uit want het blokje gaat nu toch uit elkaar. Heb helaas nog geen foto's van de cilinder en naaldlager maar die komen zodra ik de mogelijkheid heb om foto's te maken Morgen ga ik het blok er dus maar van onder halen, morgen paar onderdelen en lagers bestellen en daarna monteer ik mijn Roze Top er maar op. Ben wel benieuwd hoe die het nu eigenlijk doet hoor...heb ik nooit echt uit kunnen proberen op de furia omdat de ontsteking er geen zin in had, en er 2 dagen later de brui aan gaf --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- 10-11-2006 Toen ik vanavond thuis kwam van mijn werk lag er een leuk pakketje voor me klaar; Mijn nieuwe digitale camera ik heb dus maar meteen een paar foto's gemaakt van het hele spulletje (op het blokje na dan ) Top Performance CDI Top Performance schakelwals Paar kleine vervangings- en reserve onderdeeltjes Nog een beetje pakkingen en keerringen Altijd handig zo'n onderdelenboek Malossi 28mm spruitstukje Ook wel een leuke bestelling Echt een heel mooi krukasje die duurdere Doppler We zullen de lagers ook maar meteen vervangen En almost last but definately nog least....de keihin PWK en de bullet afgewerkte Keihin PWK replica Allemaal nog even poseren voor de groepsfoto Morgen gaat het straatblokje uit elkaar en word het compleet gereviceerd. Het was alleen ook nog de bedoeling dat het straatblokje ook getuned zou worden maar het probleem is dat ik nu de rest van de maand even rustig aan moet doen met uitgeven Misschien dat het nog een andere keer gedaan gaat worden maar dit keer dus nog niet helaas. Wel maken we morgen de fotos voor de beloofde How-to blok reviceren met foto's Komende zondag heb ik waarschijnlijk weer wel een paar foto's |
Auteur: | Filipino [ ma okt 16, 2006 11:12 pm ] |
Berichttitel: | |
Netjes, ik ben benieuwd! |
Auteur: | peteRS [ ma okt 16, 2006 11:24 pm ] |
Berichttitel: | |
Ja mooie plannen Ik heb nog wel een am6 blok liggen die ik wel wil verkopen... |
Auteur: | Furia Master [ ma okt 16, 2006 11:30 pm ] |
Berichttitel: | |
je hebt PB |
Auteur: | HexSpammer [ ma okt 16, 2006 11:39 pm ] |
Berichttitel: | |
Kijk jongens zo hoort een projectpagina te beginnen, super zo'n nette startpost...! Ben wel benieuwd naar hoe het uiteindelijk gaat worden |
Auteur: | Marcel Westerbeek [ di okt 17, 2006 6:42 pm ] |
Berichttitel: | |
Idd netjes..! Het word vast wel een heel gaaf ding..! |
Auteur: | Furia Master [ di okt 17, 2006 11:18 pm ] |
Berichttitel: | |
HexSpammer schreef: Kijk jongens zo hoort een projectpagina te beginnen, super zo'n nette startpost...! Ik heb vandaag een leuke bestelling voor het straatblokje in elkaar gedraaid...nu nog even wachten op mijn loon dan kan de eerste bestelling de deur uit Tevens een blokje op de kop getikt van PeteRS |
Auteur: | FleXer [ wo okt 18, 2006 11:31 am ] |
Berichttitel: | |
Vet hoor....Capirossi replica goedde keuze :) sowieso de gruwlijkste motor! Zou trouwens vet zijn als je die achterkant van die duc zou namaken die vind ik echt goddelijk. succes iig! |
Auteur: | StReS KiP [ wo okt 18, 2006 7:34 pm ] |
Berichttitel: | |
Gaaf project, deze ga ik zeker volgen. En wat FleXer zei, misschien leuk idee om je uitlaten onder je seat te doen, maar het is een sprintblokje dus misschien niet handig.. Succes! |
Auteur: | MAD L [ wo okt 18, 2006 8:56 pm ] |
Berichttitel: | |
plaats er gewoon 2 loze dempers anders zoals bij de duc... mooi uiterlijk niks te doen met prestaties;) zeer mooi project maar dat had ik al gezegt he;) |
Auteur: | stratobender [ wo okt 18, 2006 11:16 pm ] |
Berichttitel: | |
die ducati is zeker prima keuze ik ben echt benieuwd en volg graag dit veelbelovend project |
Auteur: | Filipino [ wo okt 18, 2006 11:54 pm ] |
Berichttitel: | |
MAD L schreef: plaats er gewoon 2 loze dempers anders zoals bij de duc... mooi uiterlijk niks te doen met prestaties;) zeer mooi project maar dat had ik al gezegt he;) Waar wil je de 3e (echte) demper laten dan? En seatpipe hoeft volgens mij niet echt prestatie verlies te betekenen, zie nieuwe RS50 en GPR maar...alleen word het dan een stukkie duurder volgens mij, om die zelfde prestatie's eruit te krijgen... |
Auteur: | Furia Master [ do okt 19, 2006 12:26 am ] |
Berichttitel: | |
Filipino schreef: MAD L schreef: plaats er gewoon 2 loze dempers anders zoals bij de duc... mooi uiterlijk niks te doen met prestaties;) zeer mooi project maar dat had ik al gezegt he;) Waar wil je de 3e (echte) demper laten dan? En seatpipe hoeft volgens mij niet echt prestatie verlies te betekenen, zie nieuwe RS50 en GPR maar...alleen word het dan een stukkie duurder volgens mij, om die zelfde prestatie's eruit te krijgen... Ik wil voorlopig in ieder geval een tijdje rondrijden met een fabrieksuitlaat (nog onbekend welke...eerst testen ) dus ik vind het zowieso geen optie om echte seatpipe's te laten maken...gaat waarschijnlijk toch teveel ten koste van de prestatie's. Maar het zou best wel eens kunnen dat ik gewoon 2 loze demper eronder maak....ga ik nog eens even over nadenken. Het enige waar ik mijn twijfels bij zet is of zo'n type kontje wel staat bij de rest van de kappen....steekt misschien teveel af, zelfde als wanneer je R1 achterkap op een rs zet...dat zijn heel andere hoekingen. RS is meer rond en R1 is meer hoekig en aggressiefer ogend Jullie horen het nog wel |
Auteur: | mblover [ do okt 19, 2006 1:16 am ] |
Berichttitel: | |
Furia Master schreef: Filipino schreef: MAD L schreef: plaats er gewoon 2 loze dempers anders zoals bij de duc... mooi uiterlijk niks te doen met prestaties;) zeer mooi project maar dat had ik al gezegt he;) Waar wil je de 3e (echte) demper laten dan? En seatpipe hoeft volgens mij niet echt prestatie verlies te betekenen, zie nieuwe RS50 en GPR maar...alleen word het dan een stukkie duurder volgens mij, om die zelfde prestatie's eruit te krijgen... Ik wil voorlopig in ieder geval een tijdje rondrijden met een fabrieksuitlaat (nog onbekend welke...eerst testen ) dus ik vind het zowieso geen optie om echte seatpipe's te laten maken...gaat waarschijnlijk toch teveel ten koste van de prestatie's. Maar het zou best wel eens kunnen dat ik gewoon 2 loze demper eronder maak....ga ik nog eens even over nadenken. Het enige waar ik mijn twijfels bij zet is of zo'n type kontje wel staat bij de rest van de kappen....steekt misschien teveel af, zelfde als wanneer je R1 achterkap op een rs zet...dat zijn heel andere hoekingen. RS is meer rond en R1 is meer hoekig en aggressiefer ogend Jullie horen het nog wel Denk idd dat een spitse kont like tzr er niet uit ziet op een rs50 eerlijk gezegd. Verder leuk project :) maar maak geen 2 losse dempers, ziet er zo dom uit als je er 2 onder het zadel hebt en een echte aan de zeikant. Bouw dan voor het straatblok onder je zadel, en haal dat eraf als je gaat sprinten en gebruik voor het sprinten gewoon een onderlangse. Owja, is 28pwk niet een beetje overkill op een roze top en straatsetup? En zuipt dat dalijk niet als een idioot? Of is je "straatsetup" ook alleen maar voor meetings en voor de lol, maar niet om mee naar school/werk te rijden enzo? Ziet er verder leuk uit :) veel succes ermee :) En ben benieuwd wat je van de roze top vind straks :) |
Auteur: | Fast-Rider [ do okt 19, 2006 10:12 am ] |
Berichttitel: | |
mblover schreef: Furia Master schreef: Filipino schreef: MAD L schreef: plaats er gewoon 2 loze dempers anders zoals bij de duc... mooi uiterlijk niks te doen met prestaties;) zeer mooi project maar dat had ik al gezegt he;) Waar wil je de 3e (echte) demper laten dan? En seatpipe hoeft volgens mij niet echt prestatie verlies te betekenen, zie nieuwe RS50 en GPR maar...alleen word het dan een stukkie duurder volgens mij, om die zelfde prestatie's eruit te krijgen... Ik wil voorlopig in ieder geval een tijdje rondrijden met een fabrieksuitlaat (nog onbekend welke...eerst testen ) dus ik vind het zowieso geen optie om echte seatpipe's te laten maken...gaat waarschijnlijk toch teveel ten koste van de prestatie's. Maar het zou best wel eens kunnen dat ik gewoon 2 loze demper eronder maak....ga ik nog eens even over nadenken. Het enige waar ik mijn twijfels bij zet is of zo'n type kontje wel staat bij de rest van de kappen....steekt misschien teveel af, zelfde als wanneer je R1 achterkap op een rs zet...dat zijn heel andere hoekingen. RS is meer rond en R1 is meer hoekig en aggressiefer ogend Jullie horen het nog wel Denk idd dat een spitse kont like tzr er niet uit ziet op een rs50 eerlijk gezegd. Verder leuk project :) maar maak geen 2 losse dempers, ziet er zo dom uit als je er 2 onder het zadel hebt en een echte aan de zeikant. Bouw dan voor het straatblok onder je zadel, en haal dat eraf als je gaat sprinten en gebruik voor het sprinten gewoon een onderlangse. Owja, is 28pwk niet een beetje overkill op een roze top en straatsetup? En zuipt dat dalijk niet als een idioot? Of is je "straatsetup" ook alleen maar voor meetings en voor de lol, maar niet om mee naar school/werk te rijden enzo? Ziet er verder leuk uit :) veel succes ermee :) En ben benieuwd wat je van de roze top vind straks :) Seatpipe geeft prestatie verlies. Of je moet hem binnelangs netjes laten berekenen zoals iemand anders van het forum eens heeft laten doen (ghost-rider meen ik). Spitse kont staat de Rs zeker wel. Heb ik er ooit eens opgehad seatpipe goede manier http://www.aprilia2000.nl/forum/attachment.php?s=&postid=32892 http://www.aprilia2000.nl/forum/attachment.php?s=&postid=34371 De andere manier van de tail ombuigen is niet alleen lelijk maar ook absoluut niet bevordelijk http://www.aprilia2000.nl/forum/attachment.php?s=&postid=23083 |
Pagina 1 van 5 | Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |