Apriliaforum.nl https://apriliaforum.nl/ |
|
Aprilia Tuareg Wind restoreren en ori maken. https://apriliaforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=4485 |
Pagina 1 van 1 |
Auteur: | Röbke [ za sep 16, 2006 11:28 pm ] | |||||||||||||
Berichttitel: | Aprilia Tuareg Wind restoreren en ori maken. | |||||||||||||
Hoi allemaal zoals de meest wel zullen weten heb ik sins kort een Aprilia Tuareg Wind heb, deze ziet en nog redelijk uit, de plannen blijven voor als nog orgineel. Zover dat nog mogelijk is. De Brommer heeft als setup: Cilinder: Gilardoni 1. Caberateur: Arbeo Bilao Espana SHA 15.15 Sproeier: niet naar gekeken sorry Tandwiel verhouding: VTW = 12er, ATW = 48er. Luchtfilter: Powerfilter, die vervangen is door de orginele. Uitlaat Simonini, met Gianelli demper. Wat ga ik er nog aan doen?! 1. Mijn bijna nieuwe chromen velgen monteren, die achterse is te redden, maar gaat veel tijd in zitten. 2. Voor en Achterrem nakijken, en nieuwe remvloeistof, er in doen. 3. Oliepomp aan sluiten. 4. Zadel opnieuw laten bekleden. 5. Een andere kickstarter, aan deze hou ik altijd een blauwe plek aan over als ik die gebruik heb 6. Motorblok laten reviseren. 7. Kabelboom gedeeltelijk repareren. 8. Achterlicht vervangen. 9. De hele brommer ombouwen op NL/EU freem! Wat heb ik tot nu toe al gedaan?! 1. Kappenset verwijderd. 2. Nieuwe Gel Accu geplaats. 3. 2de handse gereviseerde contacktslot bevestigt. 4. Gereviseerde dahsboard bevestigt. 5. Tank schoon gemaakt. 6. Caberateur schoon gemaakt. 7. Orginele luchtfilter geplaatst, met nieuwe filter! Bij mijn op mijn werk hebben we produckten die verpakt worden in zo'n zelfde soort schuim, Dus heb ik de ori filter mee naar het werk genomen, en een copy er van gemaakt, en gelijk er nog 6 extra bij gemaakt, je weet maar nooit!! 8. Alle Inbus/Schroeven/Bouten worden vervangen, door nieuwe, voor sommige onderdelen heb ik een grote partij RVS Schroeven/Bouten "geleend" van mijn werk , wat ik al met een paar onderdelen gedaan heb... 9. Zodra ik het Freem heb begin ik met de complete ombouw, hoe die er dan gaat uitzien, weet ik nog niet. Meschien orgineel, of iets totaal anders, maar dat weet ik nog niet... Ik heb deze brommer gekocht vanwege dat zijn ras "Wind" heel erg zeldzaam geworden is. En ik dit net als de Tuareg Parijs Dakar, erg mooi vind. Toen ik hem net had, heb ik meer dan 50 foto's genomen, zodat ik wist waar alles thuis hoorde, daarna ben ik begonnen om de rotte delen er vanaf te demonteren, en vast te leggen via de foto's! Totaal heb ik nu aan foto's zo'n +/- 150 stuks!!! Hier onder komen er een klein aantal te staan, zodat jullie/ik een beter overzicht krijgen.
|
Auteur: | sebastiaan1987 [ za sep 16, 2006 11:41 pm ] |
Berichttitel: | |
pfoe ik wou dat ik verder kon met de mijne... staat een prachtframe te wachten in de schuur... maja dees ziet er nog redelijk uit^^ succes!! |
Auteur: | Röbke [ za sep 16, 2006 11:44 pm ] |
Berichttitel: | |
Hoezo kan jij niet verder dan? |
Auteur: | RS_70_power [ za sep 16, 2006 11:45 pm ] |
Berichttitel: | |
eindelijk weer eens een wind op het internet . en kennis van me had zoow'n mooie , ook gerestaureerd , maar die is div. malen in beslag genomen , en nu vernietigd |
Auteur: | Röbke [ za sep 16, 2006 11:47 pm ] |
Berichttitel: | |
Das minder er zijn er niet veel meer in nederland eigenlijk is er bijna geen meer ik denk zelf dat er meschien met pijn en moeite 50 stuks, te vinden zal zijn |
Auteur: | sebastiaan1987 [ zo sep 17, 2006 5:11 pm ] |
Berichttitel: | |
ik kan niet verder omdat ik er egt geen tijd voor heb... egt heel erg zonde ik heb het frame laten schouwen met het blok met tairaipes derin gwoon kaal frame^^ maja dat staat nu maar te staan... |
Auteur: | sebastiaan1987 [ zo sep 17, 2006 5:15 pm ] |
Berichttitel: | |
oow en je mist trouwens het roostertje voor je koplampen :p en de kap onder je motorblok (heb ik nog nooit gezien op een wind) |
Auteur: | Röbke [ zo sep 17, 2006 5:37 pm ] |
Berichttitel: | |
Ja die heb ik allemaal, en op voorraad ik heb voor ik deze brommer kocht best wel veel onderdelen voor de Wind gekocht, mja ik ging er van uit dat ik er een kreeg met een RV-4 niet met een RV-6... Heb ik een deel extra RV-4 koplinsplaten nieuw! Zijn er nog ergens RV-6 koplingsplaten te krijgen?! Of weet jij waar ik er aan kan komen? |
Auteur: | Redrose [ zo sep 17, 2006 7:39 pm ] |
Berichttitel: | |
heyy man tis veel belovend ziet er goed uit mooie velgen ook snel meer fotos posten en de vooruitgangen natuurlijk |
Auteur: | *Thomas* [ zo sep 17, 2006 7:41 pm ] |
Berichttitel: | |
Grave Digger schreef: Ja die heb ik allemaal, en op voorraad ik heb voor ik deze brommer kocht best wel veel onderdelen voor de Wind gekocht, mja ik ging er van uit dat ik er een kreeg met een RV-4 niet met een RV-6... Heb ik een deel extra RV-4 koplinsplaten nieuw! Zijn er nog ergens RV-6 koplingsplaten te krijgen?! Of weet jij waar ik er aan kan komen? en als je nou eens de koppeling volledig overzette? btw, kheb nog platen voor rv6, hangt wel wat verfstof op 2€ btw +verzend |
Auteur: | supervaags [ zo sep 17, 2006 7:45 pm ] |
Berichttitel: | |
ziet er wel goed uit maar wat moet je toch met al die brommers |
Auteur: | Röbke [ zo sep 17, 2006 7:54 pm ] |
Berichttitel: | |
supervaags schreef: ziet er wel goed uit maar wat moet je toch met al die brommers Euh.... Tja ik ben er nog al gek op, vandaar! En zoveel zijn het na morgen niet meer, dan heb ik er nog 3, en heeel veel onderdelen... |
Auteur: | Röbke [ za jun 02, 2007 6:02 pm ] |
Berichttitel: | |
Ook hier een slotje op graag. |
Auteur: | RS_70_power [ zo jun 03, 2007 12:25 pm ] |
Berichttitel: | |
wat heb je er mee gedaan ??? |
Auteur: | Tjerk [ zo jun 03, 2007 12:58 pm ] |
Berichttitel: | |
//close |
Pagina 1 van 1 | Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |