project RS50 om van Floris KLAAR
nou uiteindelijk toch besloten om deze aan te maken
het begon op 7 januari waarop me frame brak. eerst zou ik hem verkopen aan een klasgenoot maar toch heb ik besloten om hem zelf maar te maken en nog wat meer eraan te doen. dit zal voornamelijk uiterlijk zijn
hier een foto van mijn frame
en tsja de plannen.. gewoon helemaal opknappen uiterlijk zowiezo.
en owhja.. hij word waarschijnlijk zwart met rode accenten
-------------------------14-01-------------------------
en tsja toen op de 14e begonnen met strippen. zo stond/lag het er bij aan het eind van de avond.
de kapjes
erg vies
ook vies
-------------------------15-01-------------------------
toen de volgende dag het blok er maar uitgetilt en kappen op de kamer gelegd want mams was er niet zo blij mee dat ze daar lagen

tankdop is ook gepolijst met dank aan chris
hier de tankdop, is geschuurt tot 600 dus had verder gekunt maar vind ik ook niet nodig.. is al mooi verbetert in vergelijking met eerst dus ik ben tevreden.
hier de ring
en de kappen op me kamer
-------------------------17-01-------------------------
verder gegaan met het schoonmaakwerk enz.. ik zie het verschil iig

de veer ook nog schoongemaakt en een deel van het frame, in elk geval de delen die gelast moeten worden.
het blok
-------------------------22-01-------------------------
nou het frame is maandag gelast en dinsdag heb ik het gespoten

het viel hartstikke mee dat er niks verbogen was ofzo. met een beetje passen en meten hebben we het stuk er zo tussen gekregen en alles sloot perfect aan

dus niks was verbogen ofzo. magoed alles gelast om hem weer 1 stuk te maken en toen nog even verder gezocht naar beginnende scheurtjes etc. hier een paar van gevonden en ook netjes gelast. dit is met TIG gebeurt trouwens. me vader kon laskar meenemen van werk dus dat was mooi

had ik niet hoeven proberen op school
nou hier de foto's ervan..
de linkerkant
de rechterkant
uitlaatbevestiging
met rood aangegeven waar het allemaal kapot was
-------------------------23-01-------------------------
vandaag vanalles nog maar eens schoongemaakt en s'avonds in elkaar gaan zetten. achterbrug en blok ligt er weer in. morgen koelvloeistof er weer in, olie en benzine tank aansluiten en starten met die bits
zo staat ze er nu bij
:)
-------------------------28-01-------------------------
nou staat inmiddels al paar dagen verder in elkaar. loopt sinds vandaag eindelijk weer helemaal goed, eerst nog wat probs met de carburateur. zijn allemaal opgelost en het beestje leeft weer als van tevoren. uitlaatje gespoten, en mijn salaris is binnen dus kunnen de kappen gaan gebeuren.
zo staat ze dr nu bij
en de gepolijste tankdop erop
-------------------------20-2-------------------------
nou het heeft eventjes geduurd, maar eindelijk zijn de kappen ongeveer zo ver. kilo's plamuur, meters schuurpapier en zooi verder maargoed.. morgen 1 kuip de plamuur nog even mooi glad schuren, overmorgen de ander. morgen maak ik ook nog eventjes de ophangingspunten en dan zijn ze allemaal helemaal klaar. als ik zaterdag niet moet werken dan staat de primer in de planning, anders zondag. daarna zal ik gewoon doorgaan de dagen erna met de lak. kettingbeschermer en stuurgewichtjes zijn ook opgeknapt. lappie skai is binnen dus de zitjes kunnen ook gebeuren.
de rechterkap, hier was echt wat werk aan
de linker, gelukkig wat minder verrot..
de rest van het zooitje.
verveelde me en dacht laat ik die ook es opknappen
-------------------------27-2-------------------------
nou even tussentijds updeetje van afgelopen periode.. aantal kappen zijn klaar voor de lak zelf, kontje + y-kappen, kuipen en voorkap moeten nog gebeuren. zitjes zijn bekleed, erg tevreden mee. sinds vanavond nieuwe afzuiging, die stofzuiger werkt ruk. dit is vele malen beter, zet hier morgen wel een foto'tje van bij.
en owhjah, ik zal gewoon elke dag bijhouden wat ik heb gedaan met foto's. die post ik gewoon in het topic.
nou, de gespoten kappies tot nu toe..
de zitjes =D
de 1000 Watt kachel =D
-------------------------20-3-------------------------
nou daarnet het kontje aangekleed, en damn

wat heeft ze toch een geil kontje

magoed vanavond tank afmaken, en misschien begin maken met de voorkap
zie dr ermee pronken
ass like that
clos-upje
-------------------------2-5-------------------------
en tsja, dan na lange tijd eindelijk de foto's van het eindresultaat. het was even wachten op een camera, uiteindelijk maar die van een maatje geleend en wat foto'tjes geschoten. ze staat sinds gisteravond ook op internet..
maargoed hier de feeuuteeu's