HomeForum indexHelpGalerijZoekenInloggen
Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu vr apr 04, 2025 11:50 pm

Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 364 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 25  Volgende
 Pup's projectje!! 
Auteur Bericht
Stevige Pupke!!
ApriliaForum Member

Afbeeldingen: 8
Bericht Pup's projectje!!
heeej allemaal :00:

zoals jullie misschien al weten ben ik al een tijdje op dit forum met mijn appie RS GP-1 grey dust met de set-up:

- hebo manston 2 70cc cilinder
- yasuni hmr/2 carbon 70cc uitlaat
- doppler competition RACE krukas
- 24mm keihin valkschuif carb
- hebo powerfilter
- metrakit koppelingsplaten+ MHR koppelingsveertjes
- hebo membraan met carbonne plaatjes
- spruitstuk van het merk MRD

mensen die origineel rijden zullen me misschien niet geloven maar zelfs zown setup gaat vervelen! haha! :D ;) :P

mijn plan was om een extra kappenset voor mijn brommer te kopen en die mooi te laten spuiten + plamuren enz :!: !

Maar ik vond het toch wel zonde om mijn GP1 zo hard te laten lopen en wilde die juist zo mooi mogelijk houden, dus ben ik meer en meer op dit forum gaan zitten en kwam ik erachter dat als je maar goed zoekt en je kansen afwacht je het beste een Rsje erbij kan kopen voor niet al teveel geld :D :<>: !!

toen heb ik een rollend (verzekerd tot mei) frame gekocht van Adri, incl kabelboom en nog een paar kappen! (eigenlijk was het een complete RS zonder blok, zijkappen, y-kappen, kontkap, zitjes en cockpit O:-) )

dus ik niet echt lang geaarzeld en een slachtoffer, mijn baas, gevonden om me ff heen en weer te rijden naar wieringerwerf (6uur over de reis heen en weer gedaan :_: :X: :S: ) en het op te halen dus toen kreeg ik dit erbij:

Afbeelding

toen moest ik natuurlijk ook een blok hebben! haha nja best snel gevonden en mijn idee was dus om dat blok origineel te maken (ori onderdelen had ik nog) en onder de GP1 leggen en het andere blok nog sneller te maken en onder mijn projectje te gooien!

dus dinsdag lag er dit op mijn deurmat:

Afbeelding

en maandag nog ff een mooie heftafel opgehaald:

Afbeelding

dus wat mijn plannen dus zijn:

voor de GP1:
- ori blok eronder hangen
- proberen weer uiterlijk origineel te maken (stickers enz)

voor het projectje:
- frame polijsten
- voorvorkpoten polijsten
- snelle blok sneller maken door:
- 28mm PWK stage6 carb i.p.v. 24 mm keihin
- HPI erop
- Blok opsturen naar Bullet voor een flinke tunebeurt
- voorkap dichtplamuren, of luchthapper van een nieuw model SR factory erin (net als een RSV dus...)
- mono erop
- zijkappen kopen
- kappen (laten) spuiten en het liefst metallic zwart
- mooie stickerset of mooi design zoeken

en ik bedacht me laatst dat wanneer dit allemaal af is het eigenlijk gewoon een complete sprinter is met een blok waarmee ik redelijk mee kan komen denk ik! :^^:

nja ik hou jullie op de hoogte! de polijst dingen komen als eerst en alle updates zal ik in deze eerste post proberen te zetten! :D

ff een updateje de RS staat er momenteel zo bij:
Afbeelding

na ff sleutele...
Afbeelding

en toen was het al weer half elf 's avonds dus ging ik slapen... :X:

dus nu ff helemaal kaal maken en dan waarschijnlijk het frame + achterbrug laten stralen zodat de achterbrug gepoedercoat kan worde en het frame gepolijst...

nu kan het frame en de achterbrug gestraald worden en daarna de achterbrug gecoat en het frame gepolijst!!

ondertusse kan ik verder met mijn andere blokkie om die weer rijdende te maken :D

Nog wat dingen thuis gehad:
- 1 schadevrije zijkap voor mijn GP1
- 1 schadevrije voorkap voor mijn GP1
- HPI binnerotor 2005 ontsteking compleet
Afbeelding

ondertusse van de week nieuwe lagers in mijn andere blokkie gezet dus daar kan ook cilinder enz op en dan onder mijn GP1 gehangen worde!

ook heb ik besloten het frame en achterbrug niet te gaan stralen, maar in de verfafbeit te zetten, want stralen is bij de een heel duur en bij de ander goedkoop maar dan duurt het weer vet lang dus ik zet m liever in de verfafbeit...

nja dus dat ga ik van de week doen!

frame in de verfafbeit gezet:

Afbeelding

Afbeelding

inmiddels nog een keer ingesmeerd en nu zijn ze bijna helemaal kaal allebei dus LAAT HET SCHUREN en POLIJSTEN BEGINNEN!

nog niet verder gegaan met frame, want was beetje druk met school (module afsluiting en assesment--> al mijn studiepunten gehaald), werk en andere dingen....

niet stilgezete, want via Ebay iets gewonne en betaald dus ik hoop dat alles goed komt en ik het van de week binnen krijg!

op de achterbrug werkte het niet egt met verfafbijt, dus die moet gestraald worden!

dus vanaf nu ga ik er weer tegenaan! ook wordt het is tijd dat mijn blokje weggaat!!! :devil:

*****UPDATEJE***** 27-04-06

nja nog niets naar de coater gegaan, maar toch niet stilgezeten...

- achterveer thuisgestuurd gekregen :D :D hijs echt gruwelijk, had hem al in het nieuwste aanwinst topic gepost, maar hierbij nog een keer naast mijn ori achterveer

Afbeelding

- originele blokje krukasvervangen, ori cilinder, ori carbje enz erop gezet...
toen ff gewacht op een nieuwe kop en ook die erop gezet en toen zat die weer helemaal in elkaar!

- snelle blok onder de GP1 vandaan gehaald en carb eraf gehaald voor vriend van me...

- ori blokje onder de GP1 gehangen, alles ontlucht en ori uitlaat eronder, alle stekkertjes aangeslote en die rijdt dus weer!! :D :D :D alleen een beetje een TE dikke prop in de uitlaat gemaakt dus nu loopt ie net 40 :X: :(( :S:

cilinder van binnen, echt nog helemaal perfect! :D
Afbeelding

*** UPDATE 15 mei 2006***

zoals jullie gezien hebben in het nieuwste aanwinst topic heb ik een 28mm carbje erbij! en wat voor 1! :P een echte Keihin 28mm PWK!!!

Afbeelding

ik heb hem 2e hands gekocht, maar hij is zelden of nooit gebruikt :D en er is al wel een kelk opgedraait van 70mm en die is ook nog eens heel erg mooi gepolijst!

mijn blok is nu bijna compleet ik hoef alleen nog maar zuigertje, pakkingen, membraam en spruit te kopen en dan kan het blok naar Bullet...

nja de eerste framehelft was mooi geworden, alleen leek een soort waasje overheen te zitten...

Nu zijn allebei de framedelen zow goed als af, met andere polijstapparatuur en andere polijstshizzle en nu is het stuk mooier al zeg ik het zelf, moet nog flink nagepoetst worden, maar is al best mooi...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

en ik heb mijn achterbrug en subframe weggebracht om aangepast te worden op de RS250 achterveer!

*** Update 12-08-'06***

achterbrug en subframe zijn terug van de lasser en zijn perfect en netjes aangepast aan de achterveer :D

ook heb ik een stelletje nieuwe banden gekocht, slicks 1 training oud van een 125cc racer, dus de gladde toplaag is eraf en ze zijn goed ingereden, maar nog laaang nie versleten! eigenlijk nog als nieuw

en die heb ik vandaag maar ff meteen om mijn velgies gedaan kijken hoe het stond en de bandenletters gewit :D

Afbeelding

ook kwamen er vandaag 1 pakketje binnen:
met een VL6 membraam en een malossi spruitstuk (thnx Ferran! :D )

Afbeelding

Afbeelding

en mijn subframe spuitbeurtje gegeven, morgen het motorframe en mijn achterbrug is gestraald krijg ik ook van de week terug...

Afbeelding

*** update 20-08 2006****

nja allebei mijn subframes ff mooi zwart gespote en weer netjes gemaakt!

toen het balhoofd en onderste gedeelte van het frame zwart gespote, aangezien je dit of niet ziet of het heel erg snel beschadigt als je er met je voeten langsgaat enz! had het wel eens eerder gezien bij de Fila RS en ziet er best mooi uit!

en toen het boeltje wat ik nog zelf had liggen weer in elkaar gezet zodat ik kan gaan wachten op de rest

Afbeelding

frame, bling :P
Afbeelding

en frame met nieuw tankj :D

Afbeelding

en net nog ff ophangpuntj van mijn radiateur gespoten aangezien die beetj roestig was!

nja nu komt woensdag mijn achterbrug terug van het strale, was kutter werk dan verwacht echt een kutcoating, de originele!

*** update 26-08-06******

achterbrug is teruggekomen van de straler! en door naar de coater :D

toen ff met mijn cilinder langs VRP in ophemert geweest en een mooie nieuwe verse zuiger gehaald, ook heeft ie meteen even mijn cilindergepoetst dus issie weer als nieuw, blokje is dus met deze nieuwe zuiger ook compleet!

Afbeelding

cilindertj...

Afbeelding

en mijn achterbrug teruggekregen van de coater dus meteen eronder gedaan en de achterveer vastgezet! ziet er vet uit! :D

Afbeelding

en vandaag mijn nieuwe handels en tomasselli (domino) haakse snelgas binnen gehad, echt een toppertj ziet er mooi uit en effectief! dus ook maar meteen op mijn gepolijste clip-ons gezet!

Afbeelding

ohw jah en had natuurlijk slicks gekocht (stuk of 8 :P ) en een setje regenbanden! was ik heel erg blij mee!

Afbeelding

verder is er een uitlaatje besteld, dus ook die is onderweg, alleen heeft wel wat levertijd :X:

***UPDATE 2 oktober 2006***

Vond mijn eigen setje velgen toch niet alles en veel schroefdraden waren dol, worden wel opnieuw getapt hoor!

Zocht sowieso een extra setje voor mijn regenbanden aangezien dat makkelijker wisselen is en nu heb ik er dus een setje afgedraaide velgen bijgekocht met een paar hele mooie schijven en een andere mono :D

Afbeelding

Afbeelding

en een nieuwe teller binnen gekregen! :D

Afbeelding

en mijn subframe voor aangepast zodat de teller er mooi op past en een nieuw bakje gefrabiceerd voor mijn accu en ik ben er zeer tevreden over!

Afbeelding

*** UPDATE 9 november 2006***

nou, na heel veel gezeik en gewacht eindelijik mijn chrome spulletjes terug :D

Afbeelding

Afbeelding

dus meteen maar onder de brommer gegooit incl de nieuwe velgen enz, enz...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

hij lijkt nu wat hoog te staan, maar dit valt in werkelijkheid wel mee...

ook net meteen even mijn klauwen een verfje gegeven dus ik hoop dat ik die morgen helemaal af kan spuiten en ze droog zijn dan kunnen ook die erop!

het blokje is nu ongeveer 3 weken weg en ik denk dat hij wel klaar is ik moet alleen nog de polini koppeling, een naaldlager, een pakkingsetje en keerringen nasturen en dan kan ik hem een paar dagen later ophalen!

De R3 zat een aardige levertijd op, maar als het goed is komt hij overmorgen bij mijn dealer binnen! :D

er zit schot in dus :P

en inmiddels lid van de RPP-knockploeg

Laatst bijgewerkt door Stevige Pupke!! op vr nov 10, 2006 12:22 am, in totaal 21 keer bewerkt.

do jan 26, 2006 10:17 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk albumWWW
peteRS
ApriliaForum Member

Afbeeldingen: 95
Bericht 
Heerlijk project :D Ben je met de ene bezig, kan je alsnog met de ander gewoon nog rijden :D

do jan 26, 2006 10:23 pm
Stevige Pupke!!
ApriliaForum Member

Bericht 
peteRS schreef:
Heerlijk project :D Ben je met de ene bezig, kan je alsnog met de ander gewoon nog rijden :D
hahaha jah das het makkelijke van 2 RSjes... haha! :D :P

en dan schiet het vaak ook sneller op want je hoeft hem nie telkens in elkaar te zette als je stukkie wil rijde! haha!

maar het hoeft nie snel te gaan ik heb alle tijd! :D

do jan 26, 2006 10:25 pm
HexSpammer
ApriliaForum Member

Bericht 
Wel handig zo ja, dat is bij mij bijv. nu nog wat irritant omdat ik 1 brommer heb.
Maar succes met je brommer, word vast wel mooi denk ik!

do jan 26, 2006 10:28 pm
Profiel
Pepijn_KawaZX6
ApriliaForum Member

Bericht 
leuk project :thumleft: , tgaat supervet worden, heb je strax 2 hele dikke rsjes :devil: . Veel suc6, spreek je

RPP :^^:

do jan 26, 2006 11:07 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk album
Daan88
ApriliaForum Member

Afbeeldingen: 7
Bericht 
succes! word vast wel wat leuks :D

do jan 26, 2006 11:29 pm
Filipino
ApriliaForum Member

Bericht 
Ik ben dol op projectjes :D

Veel succes!

vr jan 27, 2006 12:11 am
Profiel WWW
DennisRS
ApriliaForum Member

Afbeeldingen: 6
Bericht 
word gaaf man , hou ons op de hoogte, maar daar twijfel ik eigelijk niet aan :^^:
succes ermee jonge !

vr jan 27, 2006 12:33 am
RS Rens
ApriliaForum Member

Afbeeldingen: 1
Bericht 
vett project :D :D :D
Ik wist uiteraard alles al maargoed :D word dik

vooral als je er zo;n dikke paint op gaat gooien dat je zegt vana :OO: :OO: :OO: :OO: :OO: :OO: :L: :L: :L: :L: :L: :L: :L: :L: :L: :L: :L: :L: :L: :L: :L: :L: :OO: :OO: :OO::OO: :OO: :OO::OO: :OO: :OO::OO: :OO: :OO::OO: :OO: :OO:

dusz ik bedoel maar, het word zeker erg dik, die cente van je studie beurs moeten ergens aan op he :D:

Mijn ex-Aprilia RS50 `04 Manuel Pogiali Black Edition

vr jan 27, 2006 1:20 am
Pepijn_KawaZX6
ApriliaForum Member

Bericht 
haha kwou dat ik zoveel geld had :D:

vr jan 27, 2006 8:29 pm
Adri
ApriliaForum Member

Afbeeldingen: 5
Bericht 
zo duur was het niet pepijn :P

- Team H-p-c.nl -

vr jan 27, 2006 8:36 pm
Pepijn_KawaZX6
ApriliaForum Member

Bericht 
alles bij elkaar wel ;)

vr jan 27, 2006 9:07 pm
Stevige Pupke!!
ApriliaForum Member

Bericht 
updateje in eerste post... :D

heb sinds deze week een ruimte om te sleutele dus heb nie stilgezete... :^^:

had al een paar keer deze week geupdate, maar niets gemeld :P :P :P

ben al best een stukje opgeschote al zeg ik het zelf en verwacht komende week nog een paar pakketjes :Y:

zo maart 05, 2006 9:22 pm
RS driver
ApriliaForum Member

Bericht 
ga zo door :thumleft: dan komt alles goed :^^:

zo maart 05, 2006 9:44 pm
Adri
ApriliaForum Member

Bericht 
hey kontworst, gaat goed zo met me ouwe spullentjes :)

houwe zo en gaa zo door !

- Team H-p-c.nl -

zo maart 05, 2006 9:59 pm
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen   [ 364 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 25  Volgende