Hallo allemaal,
Het is niet echt een project met een doel ofzo.. Gewoon plezier hebben..
Zoals jullie misschien hebben meegekregen is de Rieju MRX die ik had, in vlammen is opgegaan. Maar aangezien ik helemaal geil was van de crossbrommers, wilde ik gelijk een nieuwe crosser. Zodoende, ging ik, de dag erop, langs Karsemeijer, en zag een Rieju MRT staan. Prima brommertje, alleen geen voorrem en helemaal origineel op een Technigas (trekt niet in het gras) E-nox a. Vervolgens op de terugweg naar huis gelijk genaait.. Dag erop weer, en weer.. En toen was het klaar. Startte niet meer, helemaal op, dit gebeurde in harderwijk. Die avond met de aanhanger opgehaald.
Die avond de boel uit elkaar gehaald.. En de zuiger was behoorlijk gaar, veren vast, hoop happen uit.. Toen heb ik gelijk m'n roze top 80 erop gezet en een 24mm d slide die ik allebei nog had liggen. Niks afgesteld, gewoon erop en gaan. Ging nog best hard met die Technigas.. Temperatuurmetertje erop gezet en toen vond ik het wel mooi.
Helaas reed ik nog steeds zonder voorrem.. En dat eiste z'n tol, ben toen met ongeveer 80 op een muur geklapt. Voorvork krom, stuur krom, achterbrug krom. Inmiddels waren m'n koppelingsplaten ook redelijk op. Heb toendertijd nog wat filmpjes gemaakt met m'n go pro, ik zal hier een compilatie van maken en deze uploaden.
Koppelingsplaten vervangen voor Top Performance platen, prima.. Helaas begon de brommer, die al zo krom als een hoepel was, nog wat problemen te krijgen.. De blok ophangingen scheurden een voor een, waardoor m'n blok na een tijdje nog maar met 1 bout en wat tywraps vast zat.
Toevallig had een van m'n vrienden ook een MRT, een witte. Hij had een snorscooter gekocht en de MRT stond eigelijk weg te roesten in z'n tuin. Deze heb ik toen van hem over gekocht. Blokken overgezet, en klaar.
Hiermee lekker wezen crossen en spelen in de blubber, uiteraard ook geregeld onderuit gegleden, maar nooit geen schade.
Helaas werd ik even later gepakt door de politie.. Zonder kenteken, rollerbank gaf 'Error - MAX' aan.. Papieren afgenomen..
Vervolgens heb ik het kenteken van m'n oude MRT erop gezet, er een KTM kappenset op gebeunt, een tweede radiateur gemonteerd en m'n R3 die ik nog had van m'n verbrande brommer erop gezet.
Maar na een tijdje rijden en crossen was ik eigelijk een beetje klaar met het lompe uiterlijk, dus heb ik m'n achterkant eraf gezaagd, spatborden weg, enz.
Toen nog wat andere kappen erop gezet en wat wezen expirimenteren met velglint..
En toen een tafelkleedje gehaald bij de action, pure verveling..
Ook gelijk een HPI gemonteerd, en toen was het afgelopen.. Gepakt, papieren in beslag genomen, en weer een stapeltje boetes erbij.
En nu.. in de planning;
Cross wielen
Yasuni HM Cross
Kenteken heb ik al geregeld
Iets andere look, maar dat zien jullie vanzelf
En ik wil hem graag stiller maken, dus ik ga een redelijk grote demper proberen te regelen voor achter die HM Cross, en ik ga m'n pauperfilter in m'n originele luchtfilterbox verwerken, die ik nu als buddy gebruik voor m'n A747 die ik altijd bij me heb.
Hou jullie op de hoogte!