HomeForum indexHelpGalerijZoekenInloggen
Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu do maart 28, 2024 4:24 pm




Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 
 project samengesteld uit brommers en onderdelen van leden 
Auteur Bericht
-jo-
ApriliaForum Member

Geregistreerd: ma okt 08, 2012 2:32 am
Berichten: 22
Antwoord met een citaat
Bericht project samengesteld uit brommers en onderdelen van leden
Sinds enige tijd zijn we bezig met de opbouw van een brommer, samengesteld uit delen van leden of ex-leden. Het betreft het rollend frame van Peter (sprintding), sprintmotor van Rudolf en diverse andere delen gekocht via het forum of marktplaats. Deze laatste (marktplaats) hebben we nare ervaringen mee gehad waaronder een MHR80 cilinder die gebroken is toegekomen. Het uiteindelijke doel is om met deze onderdelen een leuke straatfiets te maken. Vandaag zijn we reeds zover dat hij "gedraaid" heeft.

quote van de samenstelling: Rudolf
blok:am5 blok compleet aangepast voor een minarelli horz. speed cilinder. Tapeinden verzet, carters gelast (carters zijn recht), carters geflowed, uitgevulde versnellingsbak en ga zo maar door.
Cilinder: Minarelli horz. MHR speed cilinder. Cilinder is compleet getuned en daarna voorzien van een nieuw wand. Daarna 2 sprints gereden en een middag op de testbank gestaan. Dus cilinder is gewoon hagel nieuw.
Er zit een nieuw hebo revolution zuiger in en een handgemaakte kop.
Krukas: Er zit een Hebo racing krukas in (niet de goedkope van 100 euro maar de dure van 200 euro)
Koppeling: Aangepast en voorzien van 5 koppelingsplaten met MHR veren.
Inlaat: Adige membraan compleet verbouwd met een malossi spruitstuk en daarachter een echte Keihin PE28 met serienummer.
Ontsteking: Handgemaakte rotor, grondplaat en een bijbehorende kabelboom met quickshifter mogelijkeheid voor Ignitech. LET OP De Ignitech zelf zit er niet bij!
Uitlaat: Pro race uitlaat met hitteband er omheen. Is een keer opengemaakt omdat er een deukje in zat maar is volledig gasdicht. Verder is de uitlaat aangepast zodat er nu een Yasuni demper op zit.

Blok levert dik 20Pk. Ik heb er zelf 21,3 mee gehaald op een dynojet bank, maar ik weet zeker dat er nog meer in zit omdat ik toen maar een uurje ben wezen testen. Cilinder was toen ook nieuwe dus zal waarschijnlijk nu al meer leveren.

viewtopic.php?f=7&t=21150


Frame van Peter:

Bij deze bied ik mijn oude Aprilia rs50 sprintframe tekoop aangezien het toch enkel stof staat te vergaren in de hoek. Ik maak er dan liever wat geld van en een ander blij mee :)

Qua onderdelen is er helemaal nergens op het geheel bezuinigd; de remmen zijn gecoat en gereviseerd, er zit een (zeldzame!) licht gewicht poly kuipenset op van vf-racing en alle speling is uit alle bussen en assen gehaald om het geheel strak te maken. Alle delen zijn verder gecoat ipv gespoten en voor zit er een nieuwe verse band op.

Het frame is een origineel am5 frame. Een am6 blok is echter ook gemakkelijk pas te maken, zelf heb ik daar namelijk 2 jaar mee gesprint in dit frame.

viewtopic.php?f=7&t=21360&p=953291#p953291

Afbeelding

Afbeelding

Momenteel zijn we bezig met de laatste onderdelen bij elkaar te zoeken, zoals AM5 vliegwiel - tank - custom verlichting. Daarna gaat hij weer helemaal uit elkaar om te spuiten. De zoon, Geoff hier op het forum, heeft gekozen voor de 2009 Repsol opstelling. Via internet en enkele vrienden uit het motorcircuit hebben we alle originele laknummers gevonden. De bedoeling is dat hij in september bijgewerkt en gespoten wordt.


wo aug 21, 2013 9:50 am
Profiel
-jo-
ApriliaForum Member

Geregistreerd: ma okt 08, 2012 2:32 am
Berichten: 22
Antwoord met een citaat
Bericht Re: project samengesteld uit brommers en onderdelen van lede
Vergeet ik nog te melden dat het blok waarschijnlijk terug open moet want de koppeling wil even niet meewerken, helaas.


wo aug 21, 2013 9:53 am
Profiel
af1special
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do dec 02, 2004 2:43 pm
Berichten: 4328
Woonplaats: Moerkapelle
Antwoord met een citaat
Bericht Re: project samengesteld uit brommers en onderdelen van lede
Gaaf! Dat frame reedt echt heerlijk!

Ik denk dat ik nog wel ergens een binnentank heb.

_________________
ben z`n sprinter Nederlands Record 50 cc sprint: 7.738 & Nederlands Record 70 cc sprint: 7.117
1ste SBO Lisse 2010 1ste 50 cc Jubbega 2011 1ste SBO Lisse 2010 1ste 50 cc Damwoude 2010
1ste 50 cc Jubbega 2010 1ste 70cc Genemuiden 2012 1ste 70 cc Genemuiden 2013


wo aug 21, 2013 12:08 pm
Profiel
-jo-
ApriliaForum Member

Geregistreerd: ma okt 08, 2012 2:32 am
Berichten: 22
Antwoord met een citaat
Bericht Re: project samengesteld uit brommers en onderdelen van lede
Dat zou super zijn. Prooij heeft er ook nog 1 maar om daar binnen te raken...pfff


wo aug 21, 2013 12:31 pm
Profiel
camb00
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jul 21, 2011 5:09 pm
Berichten: 369
Antwoord met een citaat
Bericht Re: project samengesteld uit brommers en onderdelen van lede
ik heb een om tank, mag je gratis komen ophalen

_________________
Jammer joh.


wo aug 21, 2013 6:15 pm
Profiel
-jo-
ApriliaForum Member

Geregistreerd: ma okt 08, 2012 2:32 am
Berichten: 22
Antwoord met een citaat
Bericht Re: project samengesteld uit brommers en onderdelen van lede
crap, vandaag naar Prooij gereden om wat spullen op te halen waaronder de tank. Dit weekend maken we wel enkele fotos van hoe het er voor staat. Tevens staat bij Prooij nog een complete donor. Hij ziet er niet uit en moet dan ook nog 275 kosten.


do aug 22, 2013 11:10 pm
Profiel
-jo-
ApriliaForum Member

Geregistreerd: ma okt 08, 2012 2:32 am
Berichten: 22
Antwoord met een citaat
Bericht Re: project samengesteld uit brommers en onderdelen van lede
Vandaag even tussendoor de std ontsteking en vliegwiel gestoken. Even heeft hij gedraaid alvorens dood te vallen. Na een paar kleine testen kwam ik erachter dat hij benzine krijgt,alsook een vonk heeft. Na demontage van de bougie kwam ik erachter dat deze zeiknat en gitzwart zag. De 28 mm carb zal toch nét iets te groot zijn :D:


za aug 24, 2013 8:01 pm
Profiel
Jeroenvs
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo feb 06, 2008 3:31 pm
Berichten: 10590
Woonplaats: Oss
Antwoord met een citaat
Bericht Re: project samengesteld uit brommers en onderdelen van lede
Moet kunnen hoor

_________________
Afbeelding Afbeelding


za aug 24, 2013 8:03 pm
Profiel
-jo-
ApriliaForum Member

Geregistreerd: ma okt 08, 2012 2:32 am
Berichten: 22
Antwoord met een citaat
Bericht Re: project samengesteld uit brommers en onderdelen van lede
ik krijg hem niet meer aan de praat. Hij heeft enkele minuten gedraaid en toen was het alsof hij verzoop.


za aug 24, 2013 11:26 pm
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 9 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar: