project samengesteld uit brommers en onderdelen van leden
Sinds enige tijd zijn we bezig met de opbouw van een brommer, samengesteld uit delen van leden of ex-leden. Het betreft het rollend frame van Peter (sprintding), sprintmotor van Rudolf en diverse andere delen gekocht via het forum of marktplaats. Deze laatste (marktplaats) hebben we nare ervaringen mee gehad waaronder een MHR80 cilinder die gebroken is toegekomen. Het uiteindelijke doel is om met deze onderdelen een leuke straatfiets te maken. Vandaag zijn we reeds zover dat hij "gedraaid" heeft.
quote van de samenstelling: Rudolf
blok:am5 blok compleet aangepast voor een minarelli horz. speed cilinder. Tapeinden verzet, carters gelast (carters zijn recht), carters geflowed, uitgevulde versnellingsbak en ga zo maar door.
Cilinder: Minarelli horz. MHR speed cilinder. Cilinder is compleet getuned en daarna voorzien van een nieuw wand. Daarna 2 sprints gereden en een middag op de testbank gestaan. Dus cilinder is gewoon hagel nieuw.
Er zit een nieuw hebo revolution zuiger in en een handgemaakte kop.
Krukas: Er zit een Hebo racing krukas in (niet de goedkope van 100 euro maar de dure van 200 euro)
Koppeling: Aangepast en voorzien van 5 koppelingsplaten met MHR veren.
Inlaat: Adige membraan compleet verbouwd met een malossi spruitstuk en daarachter een echte Keihin PE28 met serienummer.
Ontsteking: Handgemaakte rotor, grondplaat en een bijbehorende kabelboom met quickshifter mogelijkeheid voor Ignitech. LET OP De Ignitech zelf zit er niet bij!
Uitlaat: Pro race uitlaat met hitteband er omheen. Is een keer opengemaakt omdat er een deukje in zat maar is volledig gasdicht. Verder is de uitlaat aangepast zodat er nu een Yasuni demper op zit.
Blok levert dik 20Pk. Ik heb er zelf 21,3 mee gehaald op een dynojet bank, maar ik weet zeker dat er nog meer in zit omdat ik toen maar een uurje ben wezen testen. Cilinder was toen ook nieuwe dus zal waarschijnlijk nu al meer leveren.
viewtopic.php?f=7&t=21150Frame van Peter:
Bij deze bied ik mijn oude Aprilia rs50 sprintframe tekoop aangezien het toch enkel stof staat te vergaren in de hoek. Ik maak er dan liever wat geld van en een ander blij mee :)
Qua onderdelen is er helemaal nergens op het geheel bezuinigd; de remmen zijn gecoat en gereviseerd, er zit een (zeldzame!) licht gewicht poly kuipenset op van vf-racing en alle speling is uit alle bussen en assen gehaald om het geheel strak te maken. Alle delen zijn verder gecoat ipv gespoten en voor zit er een nieuwe verse band op.
Het frame is een origineel am5 frame. Een am6 blok is echter ook gemakkelijk pas te maken, zelf heb ik daar namelijk 2 jaar mee gesprint in dit frame.
viewtopic.php?f=7&t=21360&p=953291#p953291Momenteel zijn we bezig met de laatste onderdelen bij elkaar te zoeken, zoals AM5 vliegwiel - tank - custom verlichting. Daarna gaat hij weer helemaal uit elkaar om te spuiten. De zoon, Geoff hier op het forum, heeft gekozen voor de 2009 Repsol opstelling. Via internet en enkele vrienden uit het motorcircuit hebben we alle originele laknummers gevonden. De bedoeling is dat hij in september bijgewerkt en gespoten wordt.