quad drifter project -alles op Pagina 1! update 05-06-13
hallo iedereen.
ik zal me eerst ffies voorstellen.
mijn naam is Stanley Koops Van 't Jagt en woon in monnickendam NH.
ik ben 17 jaar oud.
zelf ben ik veel bezig met brommers, crossmotoren
heb op mn 16 mn eerste Yamaha DT gekocht en daar een MHR Team 50Snel onder gehangen, dat was echt een 70 en 80killer.
daarna heb ik een Derbi GPR Special Edition gekocht van iemand uit de stad en ben daar een beetje mee gaan kutten.
daar heb ik een snelheid van 110+ uitgetrokken met een standaard 50cc en een standaard pijpje.
helaas heb ik daarmee een fietser gekopt, dus heb de brommer moeten verkopen.
toen heb ik de quad gekocht waar ik nu superveel fun mee heb en ga hebben.
ik heb een tijdje geleden mijn quad gekocht bij een of andere dude ergens in utrecht.
mij is toen verteld dat alles goed was en dat zag er ook zeker zo uit dus dat geloofde ik.
na een week of 3 rijden begon echt alles naar de klote te gaan dus dat begon op mn zenuwen te werken.
na veel onderdelen te hebben vervangen wat daarna toch weer naar de klote ging stond ik eigenlijk op het punt om dat ding met een bloedvaart de sloot in te gooie en een senda ofzo te kopen.
tot een avondje goed nadenken kwam ik op het idee om de quad een complete make over te geven.
dus een 80cc am6 blokje, verlagen, verbreden en mooi verlengen en natuurlijk een speciaal kleurtje er op te leggen.
dat idee is uit gekomen en we zijn er goed druk mee in de weer.
eerst wat foto's van hoe ik m gekocht heb:
en ja er zit een rox koplamp op omdat mijn voorlicht stoer deed XD
na een tijdje nadenken ben ik maar begonen met strippen
tijdens het strippen kwam ik er achter dat de kabelboom ongeveer nog maar 40% bestond:p
heb de quad naar huis gebracht en ben m daar helemaal uit elkaar getrokken.
ff op een workmate geplaatst zodat t wat lekkerder werkt
blokje er onder en alles ff uitmeten.
ff balkjes slijpen voor de ophanging
en dan het eerste balkje erop lassen
ophoging + beugeltjes gemaakt
dat ook ff vast gelast
laatste beugeltjes gelast en het blok hangt er onder
ik wilde hem verlagen maar door mijn verlengde achterbrug werd hij iets te laag dus heb mn veer klein stukje naar voor op de achterbrug gelast zodat hij een klein stukje hoger komt te staan.
uitlaatjes:
radiator:
en nadat dat is gedaan hebben we het frame + de achterbrug klaar gemaakt voor het stralen en de coating
kap gedaan:
hier de vleugeltjes:
en de volledige kap met de koelgaten in de voorkant:
polyester:
plamuren:
cilinder etc.:
Dopler Endurance Race Krukas
Pakking Setje
Keringen
Kruk As Lagers
zo staat hij er op dit moment bij:
Begonnen met het in elkaar zetten van de kleine dingetjes
en zo komen mn sexy uitlaatjes ongeveer te zitten:
ITS ALLIVEEEEEEE.....
hier een klein filmpje van de eerste start.
is 2 x uitgevallen om dat ik een hele strakke koppeling heb en das nog f wennen omdat mn andere quad een lichte koppeling had.
https://www.youtube.com/watch?v=hYlTQeKgd2c dit is wat ik tot nu toe heb gedaan. als ik meer heb gedaan upload ik zeker weer foto's zodat t gevolgd kan worden.
als jullie nog ideetjes hebben wil ik het graag horen!!!
updates volgen na enige vooruitgang