HomeForum indexHelpGalerijZoekenInloggen
Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu zo jan 05, 2025 3:32 pm

Antwoord op onderwerp  [ 278 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 19  Volgende
 TZR Project; Hilbert (zo goed als af) 
Auteur Bericht
Hilbert
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Bericht TZR Project; Hilbert (zo goed als af)
TZR Project; Hilbert

Hoi allemaal, ik zal me even voorstellen, ik ben Hilbert. Het begon allemaal toen de kat een stuk kuip van het schap had geduwd (zie het resultaat hierbeneden). Toen heb ik spul gekocht om het te repareren. Tussentijds ging mijn achterlicht ook nog eens een keer kapot, en aangezien ik meerdere projecten heb gezien, en het mij ook wel leuk leek om te doen, was, dit de perfecte tijd om eens een eigen project te beginnen.

Zo stond hij er eerst bij (foto's van een jaar eerder)
Afbeelding

Afbeelding
Meer foto's staan in mijn showroom klik daarvoor hier

Optische plannen:
[ ]Custom monoseat met ingebouwd r6 achterlicht
[ ]Scheuren en schaafplekken polyesteren en plamuren
[ ]Booskijkers (van polyester)
[ ]Verschillende dingen (opnieuw) polijsten, schetplaten, tankdop, clippons, stuurgewichten, voetsteuntjes, etc
[ ]Custom paintjob (kleuren worden later bekend)
[ ]Frame, velgen, remblokken en framedelen laten poedercoaten(zwart)
[ ]Velglint aanbrengen
[ ]Angeleyes o.i.d.
[ ]Koplamp knipperlicht glazen eruit halen, en groot licht doorverbinden aan de knipperlicht lampen
[ ]Alles laten blinken en glanzen

Motorische plannen
[ ]Fasmem duo, of zelf iets lassen en die richting
[ ]Nieuwe zuiger en cilinder (weet nog niet welke, wel een slijtvaste)

[ ] = moet nog gebeuren
[x] = is al gedaan

Nou hier begon het dus allemaal, de schade
Afbeelding

spulletjes die ik heb gebruikt
Afbeelding

heb eerst die kap weer aan elkaar gelijmd met een lijm pistool en de restjes weggesneden met een mesje. DAn kun je er makkelijk overheen polyesteren
Afbeelding

doe nooit polyesterhars met verharder in een plastic bekertje:eek:
Afbeelding

Eerst rondom geschuurd, schoon gemaakt en daarna gepolyesterd
Afbeelding

even de boel opgeschuurd en geslepen
Afbeelding

geplamuurd en geschuurd (spuitklaar:))
Afbeelding

De inhammen wil ook dicht gepolyesterd hebben, met oasis heb ik een soort mal gemaakt.
Afbeelding

Met een lijmpistool vast gelijmt.
Afbeelding

Tape erover zodat het hars niet in de oase trekt.
Afbeelding

Eerst rondom geschuurd, schoon gemaakt en daarna gepolysterd.
Afbeelding

Gewacht en daarna met een slijptol het in de goede vorm geslepen.
Afbeelding

Beide kanten gedaan.
Afbeelding

Beugeltje voor de passagiers handvat eraf geslepen want dat heb ik toch niet meer nodig, en zo schuift de kap er zo straks makkelijker er op en er af.
Afbeelding

Nog een deel eraf geslepen omdat je de kap anders de kap er niet meer afkrijgt.
Afbeelding

Afbeelding

Karton op maat gesneden en zadel doormidden gezaagd(ik heb het nog niet aangespannen dat komt een andere keer)
Afbeelding

Aan de onderkant word het naar boven gedrukt door een WC-rol op maat geknipt (de beste beun oplossing, kon niks anders vinden wat die maat had).:cool:
Afbeelding

Oase erop gelijmd en in de vorm gesneden die bij de rest van de brommer past. De oase mal extra te klein gemaakt omdat er ook nog 4-5 mm polyester en plamuur opkomt
Afbeelding

Toen heb ik er ducktape overheen geplakt (dan kun je er later zo weer aftrekken zonder dat je de gore troep van natte oase eraan hebt zitten). Dat zwarte spul op de kap is verf, heb eerst de oase met verf bespoten zodat de ducktape beter plakt.
Afbeelding

Afbeelding

Oase prikken
Afbeelding

Met de slijptol in de juiste vorm geslepen.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Even op marktplaats naar een goedkoop en een goed r6 achterlicht gezocht (clear alternatives 65 euro)
Afbeelding

Even een mal gemaakt om te zien wat ik eruit moest slijpen.
Afbeelding

Later bleek dat het ''gat'' een goede vorm had maar te laag zat dus weer opnieuw geslepen
Afbeelding

Nu mal gemaakt voor het eerste deel van de underseat.
Afbeelding

Speelgoed vorkjes er onder geduwd en nu sluit de mal naadloos aan op de underseat
Afbeelding

Het gat dus groter gezaagd.
Afbeelding

Na een uur slijpen en verplaatsen eindelijk de goede positie gevonden voor het achterlichtje.
Afbeelding

Met oase het tweede deel van de underseat gevormd. Met ducktape erover geplakt.
Afbeelding

Afbeelding

En polyesteren maar.
Afbeelding

Afbeelding

Nadat de polyester hars droog is geworden, met stift de vorm van het achterlicht overgetrokken op het polyester (het polyester schijnt nog door als je nog niet hebt geschuurd), daarna de vorm met de slijptol uitgeslepen. Toen nog een paar lagen erover en weer slijpen. Het licht aangesloten, toch maar met weerstanden gedaan(lijkt me toch iets veiliger, aangezien ik de koplampen ook al een keer opgeblazen heb(vergeten weerstand terug te zetten)).
Afbeelding

De zijkanten om het licht word nog iets aangedikt, hetzelfde geld voor de ''bolling'' die loopt nog niet echt vloeiend.
Afbeelding

Link

Na eerst al het polyester glad (ongeveer) te hebben geslepen, heb ik plamuur aangebracht. Na een beetje schuren kwamen niet de goede lijnen te voorschijn, dan zit er een ding op, nog meer plamuren en schuren. In totaal heb ik drie keer zitten plamuren.
Afbeelding

Afbeelding

Als finishing touch spuit ik er ook nog spuitplamuur overheen, omdat het polyester plamuur nogal grof is en er kleine putjes in zitten.

En op naar de mono afwerking, die verander ik iets van vorm omdat een aantal mensen hebben gereageerd dat de ''vaargeul'' te recht is, daar ben ik het ook mee eens dus dat word nog veranderd.

Nu ook de bovenkant lopen plamuren, loopt in grove lijnen aardig recht, dan nu alleen het precieze werk.
Afbeelding

Afbeelding

Dan komen we nu aan bij de booskijkers. Dat is aan aardig geklooi, met ringetjes de koplamp naar achter gezet, maar bij het onderste ophang punt niet omdat je daar dan een flinke kier krijgt. Gevolg daarvan is dan de plastic voorkant iets buigt (het zwarte) en daardoor maar een koplamp er recht in krijgt. Na een paar uur kloten toch gelukt. Ducktape erover en polyesteren maar.
Afbeelding

Hier zie je dat de koplampen er iets in vallen, lopen zo straks de lijnen mooi door.
Afbeelding

Zie dan hier het eind resultaat van een dagje werk.:D
Afbeelding
Vandaag weer eens bezig geweest, de booskijkers uitgeslepen.
Eerst een kant naar mijn zin gemaakt, daarna grofweg de andere kant uitgeslepen. Met schetspapier
overgetrokken en op de andere kant geplakt.
Afbeelding

Met een dikke stift alles zwart gekalkt en daarna het schetspapier eraf getrokken.
Afbeelding

En toen heb ik het zwarte weg geslepen.
Afbeelding

Afbeelding

Check this!!!
Afbeelding

Zo eindelijk vakantie, en weer wat gedaan, frame gestript en alle lagers op de grond laten donderen, bouten dol gedraaid en eraf geslepen:D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Een vraag; kun je die pin uit dat ding trekken? ook zit het halve balhoofd lager nog in het frame, kan dat eruit met bruut geweld of maak ik dan alles kapot?

Weer eens een update, heeft lang geduurd maar het resultaat mag er wezen! De kleur komt niet helemaal goed van het zwart maar zo heb je een beetje een impressie hoe het er voor staat. De bedoeling is nu eerst het rijwiel gedeelte opbouwen en alles wat erop komt maak ik weer zo goed als nieuw. hieronder de foto's:

Afbeelding

mijn lang verwachte Fasmem Duo
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

weer een update! dankzij allerlei tegenslagen ben ik nog niet echt verder gekomen, TNT schokbreker is verkeerd geleverd van easyparts, lijkt precies hetzelfde als op de foto maar de ophanging van de veer is te klein, en easyparts maar zeggen dat ze de tzr schokbreker hebben opgestuurd:(. Ook zit er coating op allerlei plek waar het niet mag zitten, dus dat is flink schuren en verhitten en krabben geweest:o. Maar de velgen zijn af!
Afbeelding
Eerst de vlakken waar de remschijf komt afgevlakt, anders zou tijdens het rijden de remschijf los gaan zitten.

Afbeelding
Kapotte wiellagers laten vervangen, band erom laten leggen en uitbalanceren.

Afbeelding
En als laatst de 12mm velgstriping erop geplakt met behulp van de föhn.

Toch een redelijk resultaat, al zeg ik het zelf.

Weer eens een keer wat uitgevoerd, schiet niet echt hard op, maar er zit vooruitgang in. Als eerste een de vork poten opgeknapt, bij de uitstekende delen was de verf gewoon aan het afbladderen.
Afbeelding

Afbeelding
geschuurd

Afbeelding
nog fijner geschuurd

Afbeelding
lichte nevel als eerste laag, word de hechting beter van. De zwarte lak komt er later deze week op
.
Afbeelding
Zeer toffe spiegels gescoord, heb er heel lang naar gezocht voordat ik wist waar ze te koop waren.

Afbeelding

Afbeelding
Ook een mooi kuipruitje erbij van puig.

Afbeelding

Verder wil ik ook een koso teller installeren, om precies te zijn een RX2N.
[video=youtube;TQ78LGLTxac]http://www.youtube.com/watch?v=TQ78LGLTxac&hd=1[/video]
heeft iemand hier ervaring mee?

Ik ga toch voor de koso RX2, de N versies komen niet uit met toerentallen, of je hebt te weinig(10.000) of veel te veel(20.00). De RX2 zit er tussenin. Dan kan ik eventuel nog voor de KOSO RX2NG gaan, maar die vind ik niet mooi, heeft geen bling bling gehalte, maar komt wel goed uit met toeren.

Waarschijnlijk ga ik toch een gereviseerd blok halen bij BEWO (Aalten). Ben dan toch een paar honderd euro goedkoper uit, dus die keus is niet echt moeilijk geweest.

Eindelijk weer wat kunnen doen. Ten eerste de vorkpoten even afgemaakt. Resultaat valt een beetje tegen na al dat werk, maar heb ook geen zin om overnieuw te beginnen, dus het komt erop neer dat het zo blijft.
Afbeelding
Ook het balhoofd gereviceerd, paar nieuwe balletje erin en alle vuil/zand eruit gehaald:D
Afbeelding
lekker vol gekwakt met lagervet.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Hij heeft nog nooit zo soepel gestuurd, ik heb nu bijna een stuurdemper nodig;).
Afbeelding
Pootjes erin.
Afbeelding

Afbeelding
Don't cross this line, or else.....
Afbeelding

Toch maar een kleine update, ben nog steeds opzoek naar een gereviseerd am6 blokje, maar het moet vooral niet van zo'n beunhaas amateur afkomstig zijn

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Update, de stand tot nu toe.
Afbeelding
Rempomp gereviseerd en een nieuwe remleiding, oude was doorgesleten.
Afbeelding

Afbeelding

Heb eerst de remklauwen in een chemisch goedje gegooit zodat alle rotzooi en roest eraf was, daarna gespoten. Nieuwe rubbertjes en een paar boutjes. En gesinterde remblokjes van Mallosi voor extreme prestaties :).
Afbeelding

Afbeelding

[img]http://i843.photobucket.com/albums/zz359/krukas123/De%20Opbouw/PICT0960.jpg

Kon het niet laten toch nog een foto geschoten, zo begint die wel aardig op de van (wie eigenlijk) te lijken. Volgens mij heeft een zekere Q geen brommer, dus hoe kan die op die van Q lijken?

Afbeelding

En een gaaf rem-hevel setje.
Afbeelding

Afbeelding

Zo mensen, hier weer een update; foto's spreken voor zich.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Zie hieronder een schoonheidsfoutje, mijn fout geweest zat lucht onder de plamuur. Was van tevoren al gewaarschuwd. :Y:
Afbeelding

Afbeelding

En kan iemand mij uitleggen hoe je de toerenteller aansluit? Als je 1 draadje om de bougie doet, dan loopt het blokje niet maar werk de teller wel, dusz...?
Afbeelding
-_-

Laatst bijgewerkt door Hilbert op di aug 14, 2012 8:32 pm, in totaal 35 keer bewerkt.

di feb 09, 2010 3:39 pm
Profiel
Martijn Derbi senda
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Bericht Re: TZR Project; Hilbert
Goed bezig, ziet er echt goed uit. :^^:

(passagiersstepjes kunnen er dan ook wel af denk?)

di feb 09, 2010 3:44 pm
Profiel
tijn-fr
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
netjes hoor :^^:

di feb 09, 2010 3:44 pm
Profiel
XLER8R
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Mooi project, ga het zeker volgen! Succes :thumright:

di feb 09, 2010 3:45 pm
Profiel
Haribo
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Netjes !! :L:

di feb 09, 2010 3:49 pm
Profiel WWW
Ari
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
naais man, ik wou dat ik ook zo goed met polyester en shit om kon gaan

di feb 09, 2010 3:55 pm
Profiel
Robje93
ApriliaForum Member

Afbeeldingen: 0
Antwoord met een citaat
Heel mooi.. Die houd ik in de gaten :D:

Café "De Donkere Wolk", waar de baas meer drinkt dan het volk.

di feb 09, 2010 4:07 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk album
Reb
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Ziet er goed uit :^^: Welke kleur word het zaakje? En heb je nog motorische plannen?

di feb 09, 2010 4:57 pm
Profiel
Jeroenvs
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
strak hoor :^^:

di feb 09, 2010 5:02 pm
Profiel
diverence
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
lijkt beetje op quintus :D:

alleen die heb et met aluminiumplaat gedaan :P

maar ook mooi om te zien dat je geen über professioneel gereedschap hiervoor nodig bent:P(zie vorkjes en oase shizzle:P)

di feb 09, 2010 7:08 pm
Profiel
Thomas..
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Word wel netjes zo te zien.. ;)

In wat voor kleuren ga je hem spuiten?

di feb 09, 2010 7:13 pm
Profiel
Hilbert
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Ik wil mijn frame, achterbrug, velgen, etc zwart laten poedercoaten, want er zit aardig wat roest op. Wat ik met de kuip, tank en kontkap ga doen weet ik nog niet precies. Zeker is wel dat ik het over ga spuiten (want alleen de tank is onbeschadigd). Ik wil hem denk ik het in twee egale kleur spuiten (zwart en waarschijnlijk metallic niet een te lichte kleur) en met een lichtere kleur accenten en racingstripes aanbrengen. ik weet dus nog niet de exacte kleuren, maar als iemand iedeen of suggesties heeft wat mooi is, of fotoshop wil maken mag je die altijd posten.

Afbeelding

di feb 09, 2010 7:50 pm
Profiel
Ari
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
zwarte frame velgen en alles, witte kappen met zwarte onderkuip, zwarte ruitje etc :L:

di feb 09, 2010 8:02 pm
Profiel
knibbo
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Ari schreef:
zwarte frame velgen en alles, witte kappen met zwarte onderkuip, zwarte ruitje etc :L:

ja in frankrijk wel ja :X:

di feb 09, 2010 10:40 pm
Profiel WWW
MBgek
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
lijkt een beetje op Quintus? dit is bijna een 1 op 1 kopie :D:

di feb 09, 2010 11:30 pm
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 278 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 19  Volgende