Geregistreerd: di feb 09, 2010 3:28 pm Berichten: 81
TZR Project; Hilbert (zo goed als af)
TZR Project; Hilbert
Hoi allemaal, ik zal me even voorstellen, ik ben Hilbert. Het begon allemaal toen de kat een stuk kuip van het schap had geduwd (zie het resultaat hierbeneden). Toen heb ik spul gekocht om het te repareren. Tussentijds ging mijn achterlicht ook nog eens een keer kapot, en aangezien ik meerdere projecten heb gezien, en het mij ook wel leuk leek om te doen, was, dit de perfecte tijd om eens een eigen project te beginnen.
Zo stond hij er eerst bij (foto's van een jaar eerder)
Meer foto's staan in mijn showroom klik daarvoor hier
Optische plannen: [ ]Custom monoseat met ingebouwd r6 achterlicht [ ]Scheuren en schaafplekken polyesteren en plamuren [ ]Booskijkers (van polyester) [ ]Verschillende dingen (opnieuw) polijsten, schetplaten, tankdop, clippons, stuurgewichten, voetsteuntjes, etc [ ]Custom paintjob (kleuren worden later bekend) [ ]Frame, velgen, remblokken en framedelen laten poedercoaten(zwart) [ ]Velglint aanbrengen [ ]Angeleyes o.i.d. [ ]Koplamp knipperlicht glazen eruit halen, en groot licht doorverbinden aan de knipperlicht lampen [ ]Alles laten blinken en glanzen
Motorische plannen [ ]Fasmem duo, of zelf iets lassen en die richting [ ]Nieuwe zuiger en cilinder (weet nog niet welke, wel een slijtvaste)
[ ] = moet nog gebeuren [x] = is al gedaan
Nou hier begon het dus allemaal, de schade
spulletjes die ik heb gebruikt
heb eerst die kap weer aan elkaar gelijmd met een lijm pistool en de restjes weggesneden met een mesje. DAn kun je er makkelijk overheen polyesteren
doe nooit polyesterhars met verharder in een plastic bekertje:eek:
Eerst rondom geschuurd, schoon gemaakt en daarna gepolyesterd
even de boel opgeschuurd en geslepen
geplamuurd en geschuurd (spuitklaar:))
De inhammen wil ook dicht gepolyesterd hebben, met oasis heb ik een soort mal gemaakt.
Met een lijmpistool vast gelijmt.
Tape erover zodat het hars niet in de oase trekt.
Eerst rondom geschuurd, schoon gemaakt en daarna gepolysterd.
Gewacht en daarna met een slijptol het in de goede vorm geslepen.
Beide kanten gedaan.
Beugeltje voor de passagiers handvat eraf geslepen want dat heb ik toch niet meer nodig, en zo schuift de kap er zo straks makkelijker er op en er af.
Nog een deel eraf geslepen omdat je de kap anders de kap er niet meer afkrijgt.
Karton op maat gesneden en zadel doormidden gezaagd(ik heb het nog niet aangespannen dat komt een andere keer)
Aan de onderkant word het naar boven gedrukt door een WC-rol op maat geknipt (de beste beun oplossing, kon niks anders vinden wat die maat had).:cool:
Oase erop gelijmd en in de vorm gesneden die bij de rest van de brommer past. De oase mal extra te klein gemaakt omdat er ook nog 4-5 mm polyester en plamuur opkomt
Toen heb ik er ducktape overheen geplakt (dan kun je er later zo weer aftrekken zonder dat je de gore troep van natte oase eraan hebt zitten). Dat zwarte spul op de kap is verf, heb eerst de oase met verf bespoten zodat de ducktape beter plakt.
Oase prikken
Met de slijptol in de juiste vorm geslepen.
Even op marktplaats naar een goedkoop en een goed r6 achterlicht gezocht (clear alternatives 65 euro)
Even een mal gemaakt om te zien wat ik eruit moest slijpen.
Later bleek dat het ''gat'' een goede vorm had maar te laag zat dus weer opnieuw geslepen
Nu mal gemaakt voor het eerste deel van de underseat.
Speelgoed vorkjes er onder geduwd en nu sluit de mal naadloos aan op de underseat
Het gat dus groter gezaagd.
Na een uur slijpen en verplaatsen eindelijk de goede positie gevonden voor het achterlichtje.
Met oase het tweede deel van de underseat gevormd. Met ducktape erover geplakt.
En polyesteren maar.
Nadat de polyester hars droog is geworden, met stift de vorm van het achterlicht overgetrokken op het polyester (het polyester schijnt nog door als je nog niet hebt geschuurd), daarna de vorm met de slijptol uitgeslepen. Toen nog een paar lagen erover en weer slijpen. Het licht aangesloten, toch maar met weerstanden gedaan(lijkt me toch iets veiliger, aangezien ik de koplampen ook al een keer opgeblazen heb(vergeten weerstand terug te zetten)).
De zijkanten om het licht word nog iets aangedikt, hetzelfde geld voor de ''bolling'' die loopt nog niet echt vloeiend.
Na eerst al het polyester glad (ongeveer) te hebben geslepen, heb ik plamuur aangebracht. Na een beetje schuren kwamen niet de goede lijnen te voorschijn, dan zit er een ding op, nog meer plamuren en schuren. In totaal heb ik drie keer zitten plamuren.
Als finishing touch spuit ik er ook nog spuitplamuur overheen, omdat het polyester plamuur nogal grof is en er kleine putjes in zitten.
En op naar de mono afwerking, die verander ik iets van vorm omdat een aantal mensen hebben gereageerd dat de ''vaargeul'' te recht is, daar ben ik het ook mee eens dus dat word nog veranderd.
Nu ook de bovenkant lopen plamuren, loopt in grove lijnen aardig recht, dan nu alleen het precieze werk.
Dan komen we nu aan bij de booskijkers. Dat is aan aardig geklooi, met ringetjes de koplamp naar achter gezet, maar bij het onderste ophang punt niet omdat je daar dan een flinke kier krijgt. Gevolg daarvan is dan de plastic voorkant iets buigt (het zwarte) en daardoor maar een koplamp er recht in krijgt. Na een paar uur kloten toch gelukt. Ducktape erover en polyesteren maar.
Hier zie je dat de koplampen er iets in vallen, lopen zo straks de lijnen mooi door.
Zie dan hier het eind resultaat van een dagje werk.
Vandaag weer eens bezig geweest, de booskijkers uitgeslepen. Eerst een kant naar mijn zin gemaakt, daarna grofweg de andere kant uitgeslepen. Met schetspapier overgetrokken en op de andere kant geplakt.
Met een dikke stift alles zwart gekalkt en daarna het schetspapier eraf getrokken.
En toen heb ik het zwarte weg geslepen.
Check this!!!
Zo eindelijk vakantie, en weer wat gedaan, frame gestript en alle lagers op de grond laten donderen, bouten dol gedraaid en eraf geslepen:D
Een vraag; kun je die pin uit dat ding trekken? ook zit het halve balhoofd lager nog in het frame, kan dat eruit met bruut geweld of maak ik dan alles kapot?
Weer eens een update, heeft lang geduurd maar het resultaat mag er wezen! De kleur komt niet helemaal goed van het zwart maar zo heb je een beetje een impressie hoe het er voor staat. De bedoeling is nu eerst het rijwiel gedeelte opbouwen en alles wat erop komt maak ik weer zo goed als nieuw. hieronder de foto's:
mijn lang verwachte Fasmem Duo
weer een update! dankzij allerlei tegenslagen ben ik nog niet echt verder gekomen, TNT schokbreker is verkeerd geleverd van easyparts, lijkt precies hetzelfde als op de foto maar de ophanging van de veer is te klein, en easyparts maar zeggen dat ze de tzr schokbreker hebben opgestuurd:(. Ook zit er coating op allerlei plek waar het niet mag zitten, dus dat is flink schuren en verhitten en krabben geweest:o. Maar de velgen zijn af!
Eerst de vlakken waar de remschijf komt afgevlakt, anders zou tijdens het rijden de remschijf los gaan zitten.
Kapotte wiellagers laten vervangen, band erom laten leggen en uitbalanceren.
En als laatst de 12mm velgstriping erop geplakt met behulp van de föhn.
Toch een redelijk resultaat, al zeg ik het zelf.
Weer eens een keer wat uitgevoerd, schiet niet echt hard op, maar er zit vooruitgang in. Als eerste een de vork poten opgeknapt, bij de uitstekende delen was de verf gewoon aan het afbladderen.
geschuurd
nog fijner geschuurd
lichte nevel als eerste laag, word de hechting beter van. De zwarte lak komt er later deze week op .
Zeer toffe spiegels gescoord, heb er heel lang naar gezocht voordat ik wist waar ze te koop waren.
Ook een mooi kuipruitje erbij van puig.
Verder wil ik ook een koso teller installeren, om precies te zijn een RX2N. [video=youtube;TQ78LGLTxac]http://www.youtube.com/watch?v=TQ78LGLTxac&hd=1[/video] heeft iemand hier ervaring mee?
Ik ga toch voor de koso RX2, de N versies komen niet uit met toerentallen, of je hebt te weinig(10.000) of veel te veel(20.00). De RX2 zit er tussenin. Dan kan ik eventuel nog voor de KOSO RX2NG gaan, maar die vind ik niet mooi, heeft geen bling bling gehalte, maar komt wel goed uit met toeren.
Waarschijnlijk ga ik toch een gereviseerd blok halen bij BEWO (Aalten). Ben dan toch een paar honderd euro goedkoper uit, dus die keus is niet echt moeilijk geweest.
Eindelijk weer wat kunnen doen. Ten eerste de vorkpoten even afgemaakt. Resultaat valt een beetje tegen na al dat werk, maar heb ook geen zin om overnieuw te beginnen, dus het komt erop neer dat het zo blijft.
Ook het balhoofd gereviceerd, paar nieuwe balletje erin en alle vuil/zand eruit gehaald:D
lekker vol gekwakt met lagervet.
Hij heeft nog nooit zo soepel gestuurd, ik heb nu bijna een stuurdemper nodig;).
Pootjes erin.
Don't cross this line, or else.....
Toch maar een kleine update, ben nog steeds opzoek naar een gereviseerd am6 blokje, maar het moet vooral niet van zo'n beunhaas amateur afkomstig zijn
Update, de stand tot nu toe.
Rempomp gereviseerd en een nieuwe remleiding, oude was doorgesleten.
Heb eerst de remklauwen in een chemisch goedje gegooit zodat alle rotzooi en roest eraf was, daarna gespoten. Nieuwe rubbertjes en een paar boutjes. En gesinterde remblokjes van Mallosi voor extreme prestaties :).
Kon het niet laten toch nog een foto geschoten, zo begint die wel aardig op de van (wie eigenlijk) te lijken. Volgens mij heeft een zekere Q geen brommer, dus hoe kan die op die van Q lijken?
En een gaaf rem-hevel setje.
Zo mensen, hier weer een update; foto's spreken voor zich.
Zie hieronder een schoonheidsfoutje, mijn fout geweest zat lucht onder de plamuur. Was van tevoren al gewaarschuwd.
En kan iemand mij uitleggen hoe je de toerenteller aansluit? Als je 1 draadje om de bougie doet, dan loopt het blokje niet maar werk de teller wel, dusz...?
-_-
Laatst bijgewerkt door Hilbert op di aug 14, 2012 8:32 pm, in totaal 35 keer bewerkt.
maar ook mooi om te zien dat je geen über professioneel gereedschap hiervoor nodig bent:P(zie vorkjes en oase shizzle:P)
_________________
Citaat:
Kun jij tenminste zeggen dat je wat nuttigs bijdraagt aan dit forum. Ipv dat ik als een basisschool concierge (forum-moderator) constant overal tussen moet duiken en optreden!
Geregistreerd: di feb 09, 2010 3:28 pm Berichten: 81
Re: TZR Project; Hilbert
Ik wil mijn frame, achterbrug, velgen, etc zwart laten poedercoaten, want er zit aardig wat roest op. Wat ik met de kuip, tank en kontkap ga doen weet ik nog niet precies. Zeker is wel dat ik het over ga spuiten (want alleen de tank is onbeschadigd). Ik wil hem denk ik het in twee egale kleur spuiten (zwart en waarschijnlijk metallic niet een te lichte kleur) en met een lichtere kleur accenten en racingstripes aanbrengen. ik weet dus nog niet de exacte kleuren, maar als iemand iedeen of suggesties heeft wat mooi is, of fotoshop wil maken mag je die altijd posten.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 15 gasten
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum