Hallo,
Na weer een poosje stil te hebben gezeten na mijn vorige project (
http://www.apriliaforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=16955) ben ik begonnen aan een nieuw project, dit keer met een Vespa.
Niet echt schakel ik weet t, maar ik dacht voor diegene die het leuk vinden plaats ik het ook even hier.
Het idee:
Vespa ombouwen naar watergekoeld.
Vespa voorwiel achter ook monteren.
Leuk setupje.
verder blijft het vrij standaard
Dit is hem:
Post 2
Met trots kan ik jullie de eerste vage iphone foto's laten zien:
Ik heb een radiatorsetje van een Vespa GTS 300 gekocht, deze bestaat uit 2 radiatoren en slangen.
Vervolgens ben ik een plek gaan zoeken waar ik deze het beste kwijt kon, dat werd onder de knipperlichten (vanaf de voorkant gezien).
Nu zit eerst 1 kant erin, als het helemaal naar me zin is maak ik de andere kant op maat en wordt die er ook in gemaakt.
Zoals je kunt zien past na het aanpassen van de radiator het beenschild wat ik ga gebruiken er weer op.
Post 3
We zijn weer een stapje verder.
Inmiddels heb ik een Piaggio LC DD lang blok gekocht (in Nederlands: Piaggio carters liquid cooled met schijfrem)
Zit al een Power One asje in, dus er kan een leuk cilindertje op.
Verder zit er ook nog geen membraan en carberateur bij.
Waarschijnlijk zal dit een V force 8 kleps membraan worden.
Ik heb de adapter van het blok, dit is waar het wiel mee in verbinding staan met het blok, gedemonteerd.
Het standaard Vespa voorwiel past niet op deze adapter. Van de adapter zal 5 mm afgedraaid moeten worden.
Er moet dan een ronde plaat tussen komen met 10 gaten, 5 voor het wiel en 5 voor de bevestiging aan de huidige adapter.
Ik zal zo spoedig mogelijk even wat foto's maken.
Hallo, daar ben ik weer.
Inmiddels is het frame helemaal gestraald. Moest toch gebeuren en een maatje van me deed t voor niet t veel.
De adapter om het achterwiel (voorwiel) aan vast te maken heb ik laten afdraaien bij Djons, (Maup's werk).
Hier is ongeveer 7 mm vanaf gegaan. Tevens is het wiel iets aangepast om de bouten er doorheen te krijgen.
Het wiel past er nu wel op, nadeel is dat het blok toch iets naar links moet om het achterwiel netjes in het midden te krijgen.
Aan de voorkant heb ik inmiddels alle 2 de radiatorgaten gezaagd, en racegaas voor gekocht om het geheel af te dekken.
Nu moet ik de slangen in het frame gaan aanleggen van de radiatoren naar het blok, ook moet ik een aangepast beenschild maken omdat de radiatoren er anders niet achter passen.
Waarschijnlijk maak ik in de deksel ventilatie luikjes die ook op een Gilera Runner zitten (voor matjes, petjes, plastic jassen, bontkraagjes, glimschoentjes enz. wel bekend waar dit zit).
Verder ga ik eens kijken wat voor leuke setup ik erop wil hebben.
To do:
Subframe aanpassen zodat het blok in het midden komt
Koelslangen aanleggen in het frame en de radiatoren aansluiten
Koelvloeistof tankje maken.
Ontwerp maken voor het spuitwerk
Blok stralen
Setup bestellen
Na een tijdje te zijn weggeweest (zeg maar een jaar..!) Ben ik eindelijk weer terug met een update.
Ik heb het erg druk gehad met de zaak en daarom kwam de scooter een beetje op een 10e plek te staan.
Inmiddels is hij bijna klaar, hierbij wat foto's
Eentje voor de liefhebber :) :
Foto's: