Geregistreerd: ma jun 20, 2011 10:05 pm Berichten: 2797 Woonplaats: 038 A28 6 letters.
Honda MT Projectje van JB1
Heuj,
Ik ben JB1 , maar Jelmer is ook prima. Heb nu al dik 2.5 jaar een MT5. Is ook weinig standaard meer aan..
Ik heb het kreng gekocht in het wit, vorige eigenaar kende het woord pakking blijkbaar niet, zat er ook weinig op, alleen bij carter. Aangezien ik toen nog geen rijbewijs had (was wel 16..) eerst alles maar eens uit elkaar getrokken, had nog een 2e blok in onderdelen erbij gekregen. 1 carterhelft vervangen omdat er een scheur in zat. 2e blok bleek een 5-bak te zijn, die er maar ingezet. Ondertussen frame etc laten spuiten bij een school, kreeg het terug in de kleuren signaalgroen en zwart. Dat zag er ongeveer zo uit: Zat toen een 70cc FA op (sloom) 20mm Mikuni met externe sproeier Luhao uitlaat 13-45 vertanding Liep 77km/h
Toen dik een jaar mee gereden, en in de tussentijd wat onderdelen gekocht 70cc Polini tjoent Homoet Special Racing 70cc
Kreeg dat alles niet zo mooi op elkaar afgesteld met die ***Mikuni. Dus besloot ik eerst alles maar uit elkaar te trekken en goed op te knappen aangezien het allemaal min of meer verroest was na een pekelwinter (wist ik veel dat ik schoon moest maken, was 16..) Na de pekelwinter zag het er zo uit
Toen alles maar gaan opknappen omdat de verf er af bladerde (gaatje in de tank) Spul laten coaten, velgen opnieuw ingespaakt, naven gespoten, andere achterbrug gekocht Ook tijdens het opknappen een 2e hands HPI kunnen kopen. Liep wel leuk 0-96km/h in iets onder de 300m ofzo Autowheelie in de 1 en 2
Blok liep uiteindelijk kapot omdat ik een verkeerde zuiger heb meegekregen bij Jos Dijkman, die vrat mijn wand weg.. Dus was de keuze, of een nieuwe wand, of ingaan op een aanbod dat ik had gekregen Maar in gegaan op dat aanbod, was een leuk blokje wat ik kon kopen 110cc Zeta 5-bak 24mm Oko HPI 2008
Ding gemonteerd, Nieuwe proma uitlaat eronder, stukje door de straat gereden, Bam, zat ie vast, ergens stuk metaal weggekomen, nog steeds geen idee waarvandaan.. Zuigertje gekocht bij Dijkman, DMP zuiger. Maar ik vond dat het vermogen zo slecht inkwam, was goed afgesteld etc, ook bakken vermogen, maar geen powerband. Toen zei Jos dat ik heb blok maar langs moest brengen, zou hij wel een opmaatkop maken. Ik met mijn blok erheen, bleek de DMP zuiger niet samen te gaan met de cilinder, zou weer de wand wegvreten.. Dus ik moest een Zeta zuiger vinden (Krengen worden al 20 jaar niet meer gemaakt..), onvindbaar dus. Via via een 2e hands Malossi cilinder gevonden, verse zuiger erbij gekocht, Toen heeft Jos een opmaatkop gemaakt Dat liep ongeveer zo:
Liep prima, maar het remmen liep toch echt te wensen over. Ook was de uitlaat niet zo heel fijn op de cilinder, en vermogen werd flink afgevlakt bovenin. Gezocht naar andere remmerij. Uiteindelijk maar derbi troep gekocht, nog steeds bezig met pasmaken Ziet er zo uit dan: Direct maar besloten om de cilinder te laten bewerken, en een opmaatuitlaat te bouwen als we toch bezig zijn. Ook een 28mm Carburateur gekocht, en een 6-bak. en de koppeling uitgedraaid naar 5-plaats
Uiteindelijke Set-up zou dus dit worden 110cc Malossi Tuned (Fokko v/d Velden) 110cc Opmaatkop Opmaatpijp NS1 versnellingsbak 5-plaats koppeling (Ori Honda platen ) 28mm Stage-6 D-Slide Black-Edition (Misschien ooit 32/34mm experimenteren?) HPI 2008/2009 (Kwestie van CDI wisselen)
Ben nog steeds ermee bezig Laatst even teruggebouwd naar originele velgen en een Proma uitlaat en de Jos Dijkman opmaatkop ipv die van Fokko (Had meeting in hilvarenbeek) Daar nog een stukje gereden
Kwam in de 4 voorbij de 1e keer, 2e keer was 3e en 4e versnelling. Had wat harder door willen trekken, maar die ruimte was er gewoon niet. Ook loopt hij daar ietswat arm..
Geregistreerd: ma aug 02, 2010 1:10 am Berichten: 1379 Woonplaats: Zwolle
Re: Honda MT Projectje van JB1
SuMo-rider schreef:
nee he..
Ik wil je niet de les lezen oid maar door dit soort reacties is de huiskamer gesloten. besef wel goed dat je hier mee een vaak negatieve reactie uitlokt dus denk even 2x na voordat je wat post ook al bedoel je het als een grap. no offence.
OT
Hallo, ik moet hem nog steeds eens in het echt bewonderen haha.
_________________ henri || Weer thuis says: omdat ik goed ben.. searching the edges hoe verder je gaat hoe meer de paal gestressed wordt
Ik wil je niet de les lezen oid maar door dit soort reacties is de huiskamer gesloten. besef wel goed dat je hier mee een vaak negatieve reactie uitlokt dus denk even 2x na voordat je wat post ook al bedoel je het als een grap. no offence.
OT
Hallo, ik moet hem nog steeds eens in het echt bewonderen haha.
het hele probleem is dat sommige mensen dingen veeeeeeeeeeeeels te serieus nemen en daarna gaan ragen, met als gevolg dat het huiskamerdeel op slot gaat.
Geregistreerd: ma jun 20, 2011 10:05 pm Berichten: 2797 Woonplaats: 038 A28 6 letters.
*Vincent* schreef:
Als je nou gewoon niet uitlokt is er niks aan de hand, ondertussen wordt niemand gelukkig van jouw opmerkingen
OT: Heb je ooit vermogen gemeten?
Euhm, 3 pogingen gedaan. Maar 1e keer was de testbank er niet, 2e keer was mijn cilinder kapot, en de 3e keer was de testbank kapot. Als ie zometeen helemaal af is gaan we testen
*Vincent* schreef:
Oke... Ben benieuwt.
Ik eerlijk gezegd ook wel, Trek nu het voorwiel al te gemakkelijk los in de 2e versnelling, de 1e is gewoonweg onbruikbaar. Misschien ooit eens kijken naar een zelfbouw versnellingsbak ofzo
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 13 gasten
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum