Motorskelter project 2.0 update 8 augustus beginpost!
Hierbij een topic van de gemotoriseerde skelter 2.0
Zoals je misschien in mijn gallery topic hebt gezien heb ik samen met Ivan (ivanstoter) een skelter met een Puchblok gemaakt.
Hier zal ik nog wat foto's van toevoegen.
Maarrrrr..
Nu komt versie 2.0 met een nieuw buisframe voor het blok, dat is deze keer geen Puchblok maar een AM6 schakelblok.
Erwin (Aprilia RX 50 2003) helpt deze keer ook mee en zorgt dan ook voor het blok.
Update's zullen volgen!
Mods, ik weet niet of dit bij projecten hoort maar wist niet waar het anders moest.
xxx
Dit was versie 1.0
Hier een paar foto's zonder pedalen en kabels e.d.
Tank gemaakt
Toch maar andere tank gemaakt :')
Gewoon boeken met die hap, Ivan erop. Daar was de demper al afgebroken.
Ik erop, daarachter Erwin op schaatsaandrijving
[/quote]
Le beun benzineophanging, die was ook gebroken
Bij deze een eerste update:
We hebben het originele skelterstoeltje vervangen voor een verlaagde en comfortabele versie :)
Ook zo hier en daar wat onnodig gewicht weggeslijptold
Wat er nu dus moet gebeuren:
- oude frame wegslijpen
- nieuw frame in elkaar braden
- blok moet voor de achteras liggen ivm ketting die anders tegen het blok aanloopt en is ook goed voor zwaartepunt
- schakelas maken
- fatsoenlijke rem maken
- achtertandwiel pas maken op de huidige as
- wheeliebar
- koppelingspedaal fiksen
Vanmiddag met Erwin gebeund, het blok is er maar de cdi doet een beetje anders geaard zijn dus dat moet nog even gefikst worden
le blok met beunuitlaat
erwin gangster
benzinetoevoer & popcorn
blokkeersleutel van kristian
weer een dagje wezen sleutelen, we hebben gekeken hoe het met de motorsteunen en ketting uit gaat komen en het oude blokframe weggeslepen/gebroken/gescheurd
scheurwerkzaamheden
Update 8 augustusVandaag ook nog eens wat uitgevoerd, ik pleur alle foto's er maar op, bij nuttige foto's zit een beschrijving over de technische achterliggende gedachte. Enjoy
As doorgezaagd, op het tandwiel op de as komt een plaat gelast met 3 geboorde boutgaten, en daar bouten we een 50 tands achtertandwiel op, zie volgende foto.
Dit is de plaat met as.
Lager van een suzuki rm250, past precies in lagerpassing van skelter en precies op de skelteras. Alsof het ervoor gemaakt is
Nu even gare shit:
Erwin kreeg vonken tegen z'n zak:
Erwin doet oplossing boeken:
Welgeteld 5 stekkerdozen :')
Ivan en Henri vermaakten zich ook..