HomeForum indexHelpGalerijZoekenInloggen
Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu vr jan 03, 2025 3:25 pm

Antwoord op onderwerp  [ 617 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 42  Volgende
 fx259b's tzr project -> pro race spul te koop 
Auteur Bericht
fx259b
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Bericht fx259b's tzr project -> pro race spul te koop
ik zal me even voorstellen, Ik ben Ivo wonende in raamsdonksveer (regio oosterhout-breda) 16 jaartjes jong tijdelijk helaas geen werk of opleiding wil deze maand nog beginnen met een andere (waarschijnlijk motorfietstechicus). geen groot brommer verleden zoals op de afgetrapte scooters van mn broer gereden vanaf mn 14e niet veel bijzonders ( huatian spider 2,speedfight 2 en peugeot kisbee)

mijn eigen brommer: Yamaha tzr
voor 300 euro op de kop kunnen tikken bij iemand die dringend geld nodig had. bouwjaar 2006 km stand toen 19000km. fijn 3000km gereden zonder problemen, maar toen begon de elende. er lekte wat olie op mn achterband en gleed uit met een gangetje of 70 mooie kapschade dus alhoewel het meeste er al zat bij de aankoop. een tijde erna hadden mn krukas lagers er blijkbaar ook geen zin meer in en begonnen een niet al te best geluid te maken dus het werd tijd om mn blokje maar eens te gaan reviseren! zo gezegd onderweg naar een maat met welke ik dit samen zou gaan doen. onderweg slaat ook de versnellingsbak nog eens vast. nou beter kan het niet ! gelukkig nog wel een donor blokje liggen dus die gebruikt voor onderdelen. zo gezegd zo gedaan koste 4 avondjes het reviseren en heel veel onderdelen vervangen:

krukas lagers
bak lagers
alle keeringen
versnellingsbak(bleken ongeveer 10 tandjes gewoon afgebroken te zijn.. vraag me niet hoe? ja hij schakelde al stroef en viel af en toe uit de versnelling)
krukas (originele)
schakelwals ( top performance)
binnenkant van het koppelings huis ( heeft nu 5 veren ipv. 4 wat std is bij am6)
koppelingsplaten en veren ( top performance)
cilinder en zuiger (zwarte top 80cc)
en zal vast nog wel vergeten zijn.

schakelde daarna geweldig lekker afstellen ging wat moeilijk maar tog gelukt (17,5 carb) eindelijk denken van alles af te zijn blijken mn lichten het opeens niet fatsoenlijk meer te doen. blijkbaar spannings regelaar kapot thuis aangekomen ook nog eens een lekke radiateur aantreffen hoe leuk kan het zijn...
dat is ook hoe die er op dit moment bij staat. foto van het beestje (dag na de aankoop):
Afbeelding

De plannen!
optisch:
ik was dus eigenlijk van plan een r6 kontje erop pas te maken maar na gezien te hebben dat dat niet gaat werken worden die plannen dus veranderd.
ik heb dus al eens een schuiver gemaakt wat dit als gevolg had:

Afbeelding

Afbeelding

hier beginnen dus ook te optisch plannen! ik ga morgen middag langs de praxis,gamma en nog wat andere winkels om plamuur spul en spuit spullen te halen!
de kappen moeten metallic rood worden met witte accenten en goude sticker en velgen.
alleen nog opzoek naar een adresje voor bekleding voor me zadel! voor de rest komt er alsnog een r6 achterlicht in!
photoshop:
nu:
Afbeelding

hoe hij moet worden:
Afbeelding

motorisch nu:

zwarte top 80cc
turbokit dos salidos
origineel membraan en spruitstuk
17,5 dellorto
kopelingshuis van een cpi sm ( 5 veren ipv 4)
top performance koppelingsplaten en veren
originele krukas
tandwielverhouding 11-47
cpi sm versnellingsbak ( langere 1e en 2e versnelling 6e is korter)
originele ontsteking

motorische plannen:
mhr80
yasuni hmr/2 of metrakit sp
Dellorto 21mm carburateur
Malossi VL6 membraan
Malossi 21mm spruitstuk
race krukas merk maakt niet zoveel uit waarschijnlijk doppler endurance
polini 5 plaats of metrakit mrd koppelingsplaten
originele ontsteking
tandwielverhouding 13 of 14-47

al mn oude spullen zijn dus daarom ook te koop(ook nog een hpi,originele uitlaat en originele cilinder bij)! stuur me een pm als je geintresseerd bent in iets

* omdat ik weet hoe irritant het is om 100 pagina's door te scrollen voor je een project helemaal gezien hebt worden alle updates in de 1e post verwerkt*

*update 06-01-2012 17:20*
update!

zojuist inkopen gedaan:
Afbeelding

Afbeelding

2x motip metallic rood
2x blanke lak
3x primer
2x goud
1x mat zwart
1x wit
verschillende soorten en maten schuurpapier
doekjes
plamuur + plamuur messen
wasbenzine
afplak tape

straks de brommer uitmekaar halen de kappen en velgen schuren en in de primer zetten. volgende update komt vanavond nog!

*update 06-01-2012 23:50*

zoals gezegd vanavond al flink aan de gang geweest.
gelukkig wel veel hulp gehad van een goede maat van me!

eerst maar eens de "werktplaats" ingericht eerder alles weggehaald maarja. ( me vader was er niet bepaald blij mee toen die thuis kwam maar achja moet iets he:D)

fototje:
Afbeelding
ook maar even avond eten gehaald:
Afbeelding

ondertussen alles gaan demonteren, en wat krijg je dan?
dit lelijke geval:
Afbeelding

Afbeelding

toen eindelijk maar eens begonnen met schuren en de grondlak erop te spuiten. de eerste twee kapjes, niet slecht al vind ik zelf:
Afbeelding

ook maar even alvast de gebroken onderkuip geplamuurd, helaas geen foto van gemaakt zal ik morgen even doen!

verder niet zo heel ver gekomen vandaag ongeveer op de helft van de primer morgen ochtend probeer ik alles geprimerd en geplaumuurd te hebben dan smiddags de kleur en blanke lak proberen erop te krijgen en dan savonds de velgen spuiten. hoop dat het lukt denk overigens niet dat het in 1 dag gaat lukken wil ook niet gaan haasten ga dr mn tijd voor nemen!
eindresultaat voor de eerste paar uurtjes werk:
Afbeelding

camera van mn telefoon is ook niet alles dus ik ga morgen ook meteen daarvoor een andere regelen.

geld gaat er snel door heen, dus moet spullen verkopen dan kan ik weer verder dus heb je iets nodig van mij vorige setup stuur dan gerust een pb!

*update 07-01-2012 19:04*

bijna alle kappen klaar kwa primer, plamuren was een heel gedoe maar toch gelukt:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

de kap waar het meeste schade aan zat, nu geplamuurd en geschuurd:
Afbeelding

Afbeelding

kleur die de kappen moeten gaan worden:
Afbeelding

kleur die de velgen moeten gaan worden:
Afbeelding

doekjes van de action(L) dingen werken verrekte goed...:
Afbeelding

vanavond nog even de witte delen spuiten en als het lukt ook een aantal rode!

*Update 08-01-2012 12:05*

we waren gister/vannacht om 4:00 klaar dus vandaar dat er nog geen update op stond, deze komt zometeen.
alvast voorproefje van het reslutaat:
Afbeelding

nu de echte update, helaas zag ik vanmorgen een aantal druipers zitten:( maar over het algemeen vind ik het niet slecht voor een eerste keer. alleen zit er nu maar 1 laag blanke lak over welke wat dog is uit gevallen moet morgen even nieuwe halen voor de rest van de lagen. en nog een spuitbus wit bij halen aangezien deze al leeg was.

kappen gespoten:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

op deze foto's is helaas het metallic effect bijna niet te zien :(?
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

de rest van de dag ga ik de brommer poetsen en het de lelijke plekjes een beetje bijspuiten,
morgen weer nieuwe spuitbussen en nog wat schuurpapier halen dus de volgende update komt morgen avond weer!

*update11-01-2012 1:41*

gisteren avond even nieuwe verf gehaald. wel zo stom geweest om alweer wit te vergeten... maar voor de rest kon ik weer een heel stuk vooruit. als eerste natuurlijk begonnen met de blanke lak was even uitvogelen hoe veel ik moest gebruiken maar 1 goede laag geeft al een hele verbetering ten opzichte van geen blanke lak.
foto met blanke lak:
Afbeelding

en ja wat ga je dan doen?
de velgen er eindelijk af halen natuurlijk maarja dan staat de brommer er wel zo bij:
Afbeelding

en daarna eindelijk kunne beginnen aan de velgen. wat een ontiegelijk pokke werk! per velg 2 uur lang aan het poetsen geweest! en dan is het schuren,ontvetten,primer spuiten,kleur spuiten. als je je velgen gaat spuiten trek er gerust een uur of 6 voor uit maar het resultaat is er zeker naar!

in de primer:
Afbeelding

en het eind resultaat:
Afbeelding

volgende update zal over pas over een tijdje zijn aangezien mn geld op is en de koper van mn uitlaat heeft afgehaakt op het laatste moment. iemand nog iets nodig? alles wat er in en op mn blok zit is te koop!

______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

ik heb nu een tijdje op mn brommer rond gereden maar vind het toch weer tijd voor verandering.
ik vond het spuitwerk al niet super dus heb besloten om het weer opnieuw te gaan spuiten.
hieronder een aantal photoshops:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

dus nu de vraag welke vinden jullie het mooiste aangezien ik zelf niet kan kiezen. andere iedeen zijn altijd welkom!

blok net gerolen voor een ander blok + geld omdat de jonge waar ik het vekocht zei dat zijn blok niet liep en er iets met zn koppeling was waardoor zn koppelingsklabel gebroken was.

blok gemonteerd in eerste instantie niks te zien functioneerde alles dus kopellings handel ingeknepen en de kabel brak meteen. toen de koppelings carter gedemonteerd en bleek dat hij gewoon zn koppelingsplaten er niet goed in had zitten.....
dat gefixt maar werd een beetje laat dus nog niet horen lopen en ga er morgen mee verder

setup van het blok:
hebo tomahawk 80cc
hebo membraam
21mm dellorto
malossi e13 filter
yasuni hmr/2

fototjes:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

weer bezig geweest aan mn brommer, heb besloten hem origineel te maken volledig op te knappen en hem daarna te verkopen,

heb mn hebo cilinder en 21mm verkocht en hoop begin komende week de 50cc cilinder binnen te krijgen

ben dus afgelopen dagen met een aantal dingen bezig geweest, natuurlijk als eerste heel de brommer uit elkaar halen.
aangezien ik pas verhuist ben had ik alleen steek sleutels 10/11/16/17/18/19/20 wat tangetjes en schroevendraaiers
maar toch vind ik zelf erg ver gekomen,

foto's:
Afbeelding

velgjes:
Afbeelding

achterbrug:
Afbeelding

frame met voorvork enzo er nog in:
Afbeelding

zoals je kon zien op de vorige foto's was mijn kvs tankje zo vies en zwart als wat en was er niet af te krijgen met wasmiddel cif etc, dus een mooi busje remreiniger van de action gehaald:
Afbeelding

resultaat: niet verkeerd voor een 6 jaar oud tankje...
Afbeelding

ik kreeg het blok er dus niet uit aangezien ik geen steek sleutels 12 had dus gister was een vriend van me zo aardig me wat doppen en een ratel te lenen , foto van het blokje:
Afbeelding

frame met blokje even buiten gezet:
Afbeelding

nu zat ik dus te denken wat zou nou echt leuk zijn om te doen met het frame, opnieuw zwart spuiten was een optie, maar dat krijg je nooit zo netjes als origineel uit de fabriek en geen zin om alles naar een dure spuiter te brengen, voor de rest kon het ook een andere kleur maar daar ben ik zelf geen voorstander van omdat ik simpel weg een knalrood frame oid gewoon lelijk vind.
conclusie: laten blinken dan maar, frame vandaag deels opgeschuurd ( ga alleen het zichtvlak doen) heel de dag bezig geweest om dat ding aan 1 kant fatsoenlijk kaal te krijgen... morgen is de andere kant aan de beurt. heb toenstraks nog even gekeken wat het doet als je het frame opschuurt tot korrel 1000 en was stom verbaasd ding blinkt nu al als de pest,ik ga maandag nog korrel 1200 en 1400 halen misschien ook nog 2000 als ze dat hebben en dan even kijken voor polijst pasta.

frame geschuurd:
Afbeelding

frame geschuurd tot korrel 1000:
Afbeelding

nog een keer alleen dan helemaal ( bovenste stuk is nog niet helemaal geschuurd ben maar tot de helft gekomen tijdrovend karweitje):
Afbeelding

voor de rest ga ik maandag nog even langs de automaterialen zaak voor poleyester hars,verharder en matjes om mn kap te maken die is nu voor de 2e keer gebroken, vorige keer stomweg alleen maar geplamuurd ( zonder te poleyesteren)
ook nog even wat metallic rode lak dan kan ik mn brommer ook weer compleet opnieuw overspuiten. voor de rest zit ik nog te twijfelen of ik de achterbrug ook zal polijsten of gewoon hoogglans zwart te spuiten. commentaar, iedeen en op of aanmerkingen zijn altijd welkom!

Laatst bijgewerkt door fx259b op za dec 08, 2012 1:11 pm, in totaal 38 keer bewerkt.

do dec 22, 2011 4:56 pm
Profiel
rs_maniac666
Moderator

Antwoord met een citaat
Bericht Re: Carbon Inspired Racing Designs (TZR/GPR)
ga je die kont van de tzr verlengen???

do dec 22, 2011 4:58 pm
Profiel
SuMo-rider
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
nep carbon wrap?

GAY!

do dec 22, 2011 5:13 pm
Profiel
SuMo-rider
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
ennnn, een r6 kont moet je je subframe wel ff voor gaan aanpassen he :p

do dec 22, 2011 5:19 pm
Profiel
Venlonaer
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
SuMo-rider schreef:
nep carbon wrap?

GAY!

hahahha

Ik zou ook een langere achterbrug zoeken/kopen of die van jou verlengen ziet er anders uit alsof het achterwiel te ver naar voren staat.

En koop een USD staat 10 x beter dan conventioneel

do dec 22, 2011 5:24 pm
Profiel
fx259b
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Kristian-M schreef:
SuMo-rider schreef:
nep carbon wrap?

GAY!

hahahha

Ik zou ook een langere achterbrug zoeken/kopen of die van jou verlengen ziet er anders uit alsof het achterwiel te ver naar voren staat.

op de foto is het kontje wel erg lang ja dit is in het echt niet zo.
ik zou zelf ook erg graag een mooie USD vork willen maar heb geen frees,draai banken etc tot mn beschikking.
en het is niet dat die dingen plug and play zijn ofzo.

do dec 22, 2011 5:26 pm
Profiel
SuMo-rider
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Afbeelding

kopen? ben je meteen klaar met je project en hoef je er geen lelijk nep carbon omheen te trekken

do dec 22, 2011 5:28 pm
Profiel
Venlonaer
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
fx259b schreef:
Kristian-M schreef:
SuMo-rider schreef:
nep carbon wrap?

GAY!

hahahha

ik zou zelf ook erg graag een mooie USD vork willen maar heb geen frees,draai banken etc tot mn beschikking.

hier hoppaaa http://link.marktplaats.nl/513780108
ja dan maak doe je toch even moeite, kan je er later trots op zijn

do dec 22, 2011 5:40 pm
Profiel
Monterderb
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
SuMo-rider schreef:
Afbeelding

kopen? ben je meteen klaar met je project en hoef je er geen lelijk nep carbon omheen te trekken

waarom die stikker op de tank ? :XX: voor de rest ziet t er goed uit :^^:

do dec 22, 2011 5:48 pm
Profiel
Venlonaer
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Patriottisme heet dat

do dec 22, 2011 5:51 pm
Profiel
SuMo-rider
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Monterderb schreef:
SuMo-rider schreef:
Afbeelding

waarom die stikker op de tank ? :XX: voor de rest ziet t er goed uit :^^:

omdat ik half japans ben, en ik toen geen yamaha tanklogostickers had.

do dec 22, 2011 5:59 pm
Profiel
Monterderb
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
ooh oke, die achterbrug is wel echt nice man :thumleft:

do dec 22, 2011 6:03 pm
Profiel
frishh
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
fx259b schreef:
Kristian-M schreef:
SuMo-rider schreef:
nep carbon wrap?

GAY!

hahahha

Heb het ook gedaan, en zelfs een racer vork tot een SM vork omgebouwd. Is goed te doen zonder draaibank en frees.

Le stickerslet: viewtopic.php?f=14&t=17280

do dec 22, 2011 6:34 pm
Profiel
fx259b
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
kijk dat klinkt intressant! maar de vraag is hoe heb je dat dan wel voorelkaar gekregen? aangezien je vooral met de balhoofdpen zit(en stel je wilt er een gpr voorvork in ook met je kroonplaten tenminste dat zag ik in de topic van ronnie)

do dec 22, 2011 6:37 pm
Profiel
SuMo-rider
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
frishh schreef:
fx259b schreef:
Kristian-M schreef:

Heb het ook gedaan, en zelfs een racer vork tot een SM vork omgebouwd. Is goed te doen zonder draaibank en frees.

race vork naar sm? je hebt er een stel gaten in geboord voor een stel stuurklemmen.

do dec 22, 2011 6:54 pm
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 617 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 42  Volgende