Hallo iedereen,
Goed, dit project is voorlopig klaar, maar toch nog ff de voorgeschiedenis:
Citaat:
Helaas ben ik een paar weken geleden op mn gezicht gegaan met mn Aprilia rs my diablo black. Wilde met een gangetje van 40 twee fietsers inhalen die net door groen verkeerslicht gereden waren, maar de linkse slingerde ineens nogal. Ik wilde remmen, maar de weg liep een beetje in een bocht en was nat, dus ik gleed zo onderuit. Brommr kwam tegen de vluchtheuvel, maar zelf had ik gelukkig niets.
Toen ik hem een jaar geleden van wout kocht zat er nog geen krasje op, dit jaar is er hier en daar een kleintje bij gekomen (zie foto kontje) Na de val heb ik een dag gebaalt van de schade, maar daar schiet je nix mee op, dus ik heb besloten er maar een mooi projectje van te maken.
Het wordt geen heel groot project (motorisch nog perfect), alleen helemaal strak maken, overspuiten en opnieuw bestickeren.
Juist omdat ik deze kleurstelling zo vet vond heb ik deze brmmr gekocht, en ik kan ook geen betere bedenken zonder al te veel werk.(ik ben ook vwo aant afmaken, dus zo heel veel tijd heb ik er niet voor)
Op het photoshop topic
viewtopic.php?f=12&t=12794&start=2220 hebben we het al over de kleurstelling gehad, en dit wordt em dan:
sorry voor de slechte photoshop, ik ben nog maar een beginnertje:)
Alles wordt dezelfde kleur, gewoon matzwart, net als de tank en zijkap, en niet dat donkergrijze.
Eerst ga ik de kappen opknappen, daarna kijk ik of ik de velgen ga spuiten en daarna kijk ik of ik het voorspatbord en de koplampspoilertjes ga spuiten.
Het is de bedoeling dat het project aan het eind van dit jaar volledig afgerond is.
Iedere keer als ik eraan werk, zal ik hieronder een update geven.
Tips, opmerkingen en suggesties voor dit project zijn natuurlijk van harte welkom!
Tot zover het verhaal, nu de pics met linkst situatie oktober 2011, rechts januari 2012.
Tot zover dit project, wordt waarschijnlijk vervolgd
Updatelog
#update01 20 okt
Stuurknopjes gekocht
#update02 29 okt
Tweedehands topkuip en linker kap gekocht, zonder diepe krassen of beschadigingen, kleine krasjes waren niet erg, want ze worden toch overgespoten. Ook alle losse onderdelen besteld bij Easyparts.
Weet iemand waar ik een ori stickerset kan halen tegen redelijke prijs?
#update03 31 okt
ontdekt dat linker stuurhelft ook gebroken is, dus die ook besteld bij Easyparts.
#update04 5 nov
Vandaag onderdelen van Easyparts binnen gekregen, dus gelijk maar de stuurknopjes, koppelingshevel, stuurhelft en handvaten erop gezet. Maandagmiddag en dinsdag heb ik vrij, dus ook tijd:) Ga dan de kappen strippen en schuren. Waarschijnlijk worden ze eind van de week dan gerepareerd en gespoten.
#update05 8 nov
Brmmr uitgekleedt. Alle kappen(behalve kuip) zijn nu by de spuiter, heb ze eerst gestript en geschuurd. Hoekjes zijn al bijgewerkt, in de loop van de week worden de kappen gespoten:)
#update06 9 nov
Wieltjes eraf gehaald, gestript en gedeeltelijk geschuurd. Er blijken nogal veel oneffenheden op te zitten, dus een goede behandeling kan geen kwaad:) Remschijven zaten veel te vast, kreeg ze er alleen af met kruipolie, hamer en een dop van goede kwaliteit.
#update07 19 nov
Beide velgen zijn nu geschuurd, de voorvelg voor de eerste keer gespoten(moet nog een tweede laag op)
Kappen zijn volgende week of de week erna waarschijnlijk klaar.
#update08 1 dec
Klaar met schuren achtervelg, die was bijna kaal:
zo ziet ie er helemaal rond uit:
Voorvelg bleek bijzonder slecht gespoten
, nog de verkeerde kleur ook.
twas gelukkig een dun laagje, dus dat was er zo weer af, maar toch jammer van extra werk.
De achtervelg is nu 1 keer gespoten, dit keer wel goed, zonder zakkers enz
Dus nu moeten ze allebei nog 1 keer, ze zijn bijna spuitklaar, alleen nog ontvetten en afplakken.
Zo staan de velgen er nu bij:
Het Aprilia stickerset is ook binnen, incl. de leeuwen, dus die plak ik dan ook maar meteen opnieuw, waren op deze kappen toch wat lelijk geworden.
Kappen zijn ook spuitklaar, de verf is er ook, dit weekend worden ze gespoten.
Voor mij wordt dit trouwens een lang weekend, heb maandag en dinsdag ook vrij, ben van plan het project dan af te werken.
#update09 2 dec
Remklauwen rood gespoten, nog een redelijk karweitje.
Voor:
Achter:
Zoals hierboven ook, mn phone camera laat het rood niet zo rood zien als het eigenlijk is, dus het is geen licht rood, maar gewoon rood:)
#update10 3 dec
Remklauwen nog wat bijgewerkt en remschijven netjes gemaakt.
Velgen zijn ook gespoten, zal maandag nog is ff bij het licht kijken, maar denk dat ze nu goed zijn.
#update11 5 dec
Productieve middag gehad: buitenrand velgen nog n keer gespoten, velglintje geplakt, lettertjes wit gemaakt, remschijven en tandwiel erop en de wielen eronder. Verder nog racegaas aangebracht in kapje onder de radiateur en een knipperlicht geplakt, die kan er zo op.
Morgen zal ik een eind komen met afwerken denk ik, moet alleen nog op n paar stickers en n tankpad wachten.
Morgen komen er ook weer foto's, tis nu een beetje donker daarvoor.
#update12 10 dec
Stickertje en tankpad geplakt en foto's gemaakt, zie pag. 7
#update13 31 dec
De laatste tijd alleen maar kleine dingetjes gedaan, dus niet steeds hier een update gegeven.
Alles is nu eigenlijk klaar, alleen de schokbreker en de uitlaat moeten nog onder handen genomen worden en de kappen moeten er nog op.
Vandaag de remklauwen en het stangetje erbij afgewerkt.
Ook een nieuw zadel erop gezet, ben er dik tevreden mee:
#update14 5 jan
Schokdemper en uitlaat in orde gemaakt, ben nu voorlopig klaar. (zie p13 voor pics)