hallo ik heb een rieju mrx pro uit 2005 gekocht. En er zat hier en daar wat roest dus er moest wat gebeuren.
en tot conclusie en overleg. ben ik er uit gekomen om toch maar alles eraf te halen. en naar de spuiter te brengen.
zo stond hij erbij voordat ik begon.
Hij had hier en daar wat roest achterbrug - voetsteun ophangingspunt + uitlaat ophangpunt - binnenkant frame.
en ik heb verder gekeken waar je achterbrug vast zit bij je motorsteun schijnt ook al wat roest te zijn en aangezien me achterbrug ook naar de spuiter ging doe ik de rest ook maar.
Achterbrug + frame en Achterwiel stel beugels weg gebracht om te laten stralen en spuiten.
het heeft al met al 4 weken geduurd omdat ik er geen haast bij had om me frame en achterbrug terug te krijgen. dus heb ook een betaalbare prijs gekregen;-)
update onderdelem binnen
-Lachterknipperlicht
-Achterlicht
-kickstarterveer
-uitlaatprop 22mm>9mm
-kopp.dekselpakking
-voortandwiel 13
-voortandwielkapje zwart
-10w40 olie !!
koppeling en tandwielen
ik had ook uitgerekend hoe hard die zou lopen met tandwiel 13 voor en 52 achter zou op 96km/h uitkomen. dan hoe ik met de keuring de huidige 11-52 verhouding met een prop naar 9mm en cabrateur begrenzing m7 bout op de gasschuif. nu loopt hij 60km/h.
zo ben ik begonnen.
DIT IS HET RESULTAAT (is wel in donker)
Hij loopt nu 60 en hij trekt nu helemaal niet.
top performance roze top
dell'orto 19mm black edition racing
standaard uitlaat
spruitstuk 20mm
standaard membraam
orginele krukas
9.808KM staat erop de teller :]
onderhand zit er al iets meer km's op de teller 12200km op het moment.
Blok onder de brommer gehaald en ik heb het volgende besteld:
TPR 86 cilinderkit + krukas ect
hebo membraan
24mm keihin replica
24mm spruitstuk
tandwielen 13 en 53. + regina proffesional ketting.
Technigas e-nox
benzine filtertje,
voorvork keeringen (moet ik nog hebben).
nu was mijn probleem hoe ga ik mijn 50mm aanzuig (lucht) kant op mijn orginele filter box aansluiten. ik heb een intercooler buis gepakt van 55mm, en me orginele filterbox aangepast.
ook een probleem met de ontsteking gehad dat de boutjes op den duur los gaan rammelen door de hogere toerentallen.
ik zou wel foto's posten:-)
Luchtfilter huis word aangepasthet open stuk word afgekit met: Ruitenkit.
Boutje los gerammeld van de ontsteking veroorzaakt dit !!, heb je niks meer aan :O De ontstekingCarters / blok ect24mm keihin replica pwkpaar nieuwe bandjes kunnen regelen.De TPR 86 is binnen + montagemet 5 hechtingen in me voet toch nog ff beunen !
Brommer is afgesteld op de technigas e-nox met en keihin 24mm
Wat er nog moet komen
28mm keihin met serienummer
opmaat uitlaat van STE scholten techniek Eibergen
niet zeuren over me achterligt op het eerste plaatje,
Kleine update 11-08-2011 hallo jongens, omdat ik op het moment in figeures zit in spanje, en aangezien hier 2 dealers en 1 rieju fabriek zitten. ben ik maar naar de dealer geweest, (fabriek niet binnen te komen
:O )
en me zadel dus stuk is ben ik hier maar naar een compleet buddy wezen vragen wat dat kost.
me achterremschijf is ook flink ingesleten en voor ook al redelijk ver. dus nu koop ik me hier in spanje een nieuwe voorschijfrem en een nieuwe achter schijfrem. + een nieuwe buddyseat
als k dit alles in nederland zou moeten kopen, zou met dat 88 euro meer kosten, dus dacht ik als we toch in spanje op vakantie gaan, koop ik het maar hier.
nu was het probleem ik ben 21 augustus alweer in nederland, en de fabriek was op het moment dicht, en ging pas 22 augustus weer open en de dealer kon dan 23 augustus de onderdelen binne hebben.
dus nu worden de onderdelen per post verstuurd. ( UPS ) en betaal ik aan de deur.
ook een setje cr 80 radiateurs geregeld. kijken of dit past, zoniet opzoek naar wat anders.
24 augusuts:
word de hpi precies afgesteld met een storboscoop lamp.
Tussen 29 augustus en 3 september worden de voorvork pootjes gereviseerd (keeringen vervangen - nieuwe olie) ik heb hier nog wel 85/90w voorvork olie liggen. is dit te dik of wat is normale voorvork olie ?
Rond 28 september word er een opmaat uitlaat gemaakt. omdat dit goedkoper is dan een pro race of andere snelle bovenlangs uitlaat.
tegen die tijd kijk ik wel weer wat er moet gebeuren aan me koppeling. want ik weet zeker dat deze geheid gigantisch gaat slippen (rij nu alleen met malossi veertjes) en 4plaatjes Orgineel
kleine dingen
[-] Hpi netjes afstellen met stroboscoop en lichtspoel moneteren.
[-]Handvaten cross
[-]snelgas monteren
[-]28mm echte keihin monteren en afstellen
[-]Technigas e-nox (nieuw staat) verkopen
[-]luchtfilter aanpassen.. (opzoek naar een flexibele 50mm slang !!!)
[-]Twin air luchtfilter 10mm rond 50mm aansluitng
[-]Luchtfilterbak open maken net als honda hm en daarin een twin air schuim.
[-] Keihin 24mm D-slide te koop zonder stationair sproeier, deze heb ik perongeluk kwijt geraakt in de schuur, zo nieuwe erin te draaien en dan loopt die lager stationair
verder ziet die er perfect uit. niks mis mee, ik doe hem weg i.v.m dat ik een 28mm keihin in gebruik neem.