Heey,
Ik zal me even voorstellen Ik ben Michael, woonachtend in Brabant en ik heb een,
Aprilia sr www 50.
Ik ben dit project op Scooterfreaks begonnen en het lijkte me leuk het mee te delen met jullie mede Aprilia Liefhebbers. vandaar dat sommige zinnen "getagged" zijn met "update "
Nooit wat gehad met scooters totdat een maat een onwijs zieke aerox kocht in specialpaint geel. en een leuke setup had.
Ik dacht dat zelf ook iets moois te kunnen maken en omdat ik toch graag sleutelde kwam dit mooi uit. ik wou een mooie unieke Aprilia maken met een normaal setup.
Ik kon voor 175.- euro incl thuis brengen een Aprilia SR www50 kopen. Dus dat deed ik .
Een luchtgekoelde scooter met op dat moment een warmgelopen cilinder.
zo kocht ik hem!
Gelijk de zelfde morgen dat ik hem kreeg gestript en naargekeken en schoongemaakt.
Ik heb gelijk bij scootparts een bestelling
gedaan.
Simpele 50cc met nieuwe kop
en een nieuwe koelvin voor op de ontsteking.
Ook bij de plaatselijke scooterboer
een naaldlager pen 10 en nieuwe progrip handvaten gehaald. en via een klasgenoot een membraam met carbon plaatjes van malossi
Helaas bleek bij scootparts bestellen niet zo handig.
Want ik wou natuurlijk lekker snel mn spulletjes om hem rijdent te maken maar helaas duurde dat 1week.
In die week tijd heb ik mn carterkap geschuurd omdat de oude verf losliet en had ik een sportstuur van TNT Met HEBO Clamp geregeld voor een 10tje van een vriend. En heb ik mn blok schoongemaakt!
afgelopen weekend begonnen met schuuren van mn voorvork en die mooi afgeplakt en gespoten.
van de week mijn mono seat geschuurd en netjes in de primer gezet!
vervolgens ook weer oranje gespoten met een mooi resultaat
vandaag ga ik aan de slag met mijn achterkappen en gedeeltelijk voorkap.
Goede Morgen!
Gisteren goed weer geweest dus flink aan de slag geweest heel de dag.
ik heb mijn voorkap/voorconsole helemaal geschuurd en de schade bewerkt en geprimerd. Nadat dit allemaal droog was netjes in de oranje verf gezet.
Nu alleen nog blanke lak erop en dan is hij klaar
Ook nog een bestelling gedaan bij Josdijkman, ik moet nog kleine dingen vervangen zoals een nieuwe bougie en spruitstuk pakking, en de uitlaat pakking.
Ook heb ik vertandings olie besteld zodat nu het blok 100%goed is en voorzien is van alles nieuw.
hier nog wat foto`s.
Heee liefhebbers !
Ik zal jullie even bijpraten aangezien ik sommige dingen niet in de updates heb verteld !
Ik heb gister helaas niks kunnen doen door het weer aangezien het heel de dag regent net zoals vandaag.
En er moet nog het een en ander gespoten worden.
enfin,
Toen ik de scooter kocht zaten er geen papieren bij, via een klasgenoot met de zelfde scooter die een sprinter wou maken en dus geen papieren nodig had, een frame kunnen regelen.
Zijn Frame met papieren tegen de mijne zonder papieren.
Goede ruil al vond ik het zelf
Ik heb het blok helemaal van binnen en buiten schoongemaakt, en een nieuwe Malossi vertandings riem gemonteerd ook was de Koelvin van mijn vario niet in orde en is die vervangen door een Malossi MHR Koelvin.
Toen dan ook mijn pakketje binnenwas de nieuwe cilinder gaan monteren.
Echter toen ik de scooter kreeg had hij een warmloper gehad en dus zat alleen de cilinder er los op zonder zuiger en kop. Dat betekent dus ook zonder kopmoeren.
Naar alles dus gemonteerd te hebben bleek dat de tapeinden M7 waren iets waar ik eerlijk gezegt totaal niet op berekent was en dus geen moeren voor de kop had.
Gelukkig hebben wij in de garage op mn werk die moertjes wel dus die bracht ik mee.
In de middag was theyellowaerox naar de scooterboer gereden om ze al te halen en hem af te bouwen
goed bezig
Heb ik in ieder geval reserve
Weer een redelijke update hier .
Veel gedaan deze dagen aangezien, vakantie!!
Heb mijn voorkap afgelakt en in de blanke lak gezet, mijn voor velg bewerkt en zwart gespoten. En voor de laatste keer mn blok een check gegeven en nieuwe pakkingen cadeau gedaan! En ook veel schoongemaakt ..
Ook deels in elkaar gezet en natuurlijk veel leuke foto`tjes geschoten voor jullie!
Dus omdat foto`s meer zeggen dan 1000 woorden.
Heb ik heeel veeel foto`s !
Halloo, daar zijn we weer !
haha, naar een wat langere tijd eens niets hebben te laten zien weer een wat kleinere update. Ik heb natuurlijk niet stil gezeten en dus me handen uit de mouwen gestoken.
Intussen heb ik mijn achter velg gespoten en heb ik mijn demper een nieuw jasje gegeven!
Ook hebben Theyellowaerox en ik hem afgesteld naardat er een combinatie vario erin was gekomen bestaande uit malossi delen en power one graden plaat, het deed hem niet verkeerd en trok echt goed hard op !
Alleen helaas nog ietwat teveel overtoeren naar de top toe, dus hebben we er 4.5 Gr ingedaan, prima getal trok lekker hard op geen overtoeren tot de 50
(op de top niet getest)
Binnenkort een filmpje
Ook heb ik het blok bewerkt met een staalborstel en heeft hij een YSS achterveer gekregen met een mooi ophoogblokje in de kleur van het blok, want dat blauw stond niet echt .
En zo is het tot nu toe !