Doel project:
-Straatbrommer met veel vermogen
-Uiterlijk veranderen
-OpknappenRs nu bijna een jaar in bezit, zo gekocht uit noord-brabant mocht die je bekend voorkomen..:
Setup was:50cc ori, later doppler 50cc
Uitlaat verschillend: standaard, hmr2, er1, arrow. Hmr2 was doorgerot, er1 gescheurd en arrow verkocht vanwege tegenvallende prestaties.
17,5mm carb
rest standaard
Setup straks:Metrakit pro race 70cc as-tuned afgewerkt
Rito racing Krukas & C3 lagers
Yasuni r3
Dell'orto 21mm black > Dell'orto 28mm VHST + stage6 filter
Polini 5plaat + malossi drukveren
Malossi vl15, spruitstuk origineel aangepast, overlopend op het membraan > Malossi spruitstuk
Ontsteking ducati > Twins PVL
(waar > ... achter staat is er later opgekomen)
Extra's:TP ergal schakelwals
Regina professional RX ketting
TWV: 12-43
Banden: Michelin pilot sporty
Uiterlijk:Velgen AF1 125 hoogglans rood coaten
Voorvork AF1 125 goud, kroonplaten en poten mat zwart coaten
Remschijf&klauw voor AF1 125
Achterbrug AF1 50 mat zwart coaten
Opknappen:Passagiersbeugels mat zwart coaten
Beugel voorkap mat zwart coaten
Remklauwen hoogglans wit coaten
Foto van hoe ik het AF1 setje kocht (van het forum):
Passen op mijn rs:
Inmiddels is alles wat moet worden gecoat klaar, klein voorbeeldje: voorvelg + remschijf
Kleur is wat rose achtig op de foto komt door slechte kwaliteit camera, is gewoon rood.
Voorvork:
Remklauw voor:
Achterbrug + achtervelg:
Hier is de kleur duidelijk te zien
En ja de 130 brede achterband raakt de monobrug NET niet
:
zit een halve cm tussen maar dat is voldoende
Momenteel ligt blok helemaal uit elkaar en wordt die opnieuw opgebouwd.
Zo voorvork zit er eindelijk compleet in, heb er nog best wel een gekloot mee gehad met de bovenste kroonplaat en het contactslot want die raakten het frame bij het draaien doordat het gat van de contactslot ongeveer 0,5-1cm dichter naar het frame toelicht vergeleken met origineel, ik heb een stukje van het frame geslepen en nu draait die probleemloos en werkt het stuurslot nog steeds
Ziet er wel vet uit
Ook heb ik het blok gereviseerd alleen de cilinder moet er nog op maar die gaat zondag naar de tuner om te worden afgewerkt.
Cilinder opgehaald bij as-tuning
Is heel mooi afgewerkt, o.a. dat spijltje van de boosterpoort maar is niet echt duidelijk te zien op de foto
Zit nu ook al op het blok, squish staat op 0,65
Ik heb zelf even het het spruitstuk mooi bewerkt, zo loopt die mooi over op het vl15 membraan
Frame is ook klaar
RS bijna klaar!
Blok:
RS alive!
alleen loopt nog heel kut moet nog even goed gaan afstellen.
Oke 90% inelkaar, net gewassen dus niet denken dat ik met regen rijd
:
Lelijke achterremklauw is tijdelijk ziet er wel grappig uit wit /rood, komt omdat die gecoate verneukt is door de mensen die het gecoat hebben (gaten mee gecoat en ik draaide ontluchtingsnippel er in breekt die af -_-, proberen uit te boren, helft van schroefdraad weg).
Voorspatbord is ook tijdelijk, wordt vervangen voor rs125 spatbord, moet kleine aanpassingen maken aan het spatbord.
Kuip kappen moet er ook nog op.
Bijna afgesteld blok is zo snel, ik kan nergens goed testen maar 130 heb ik al wel gehaald (oplopend) denk dat die wel een dikke 140 aan kan, komt nog wel filmpje als het klaar is
Nog 3 dagen tot jubbega
moet nog kleine dingetjes doen maarja hij rijd
, maar of die dan 100% af is is niet zeker..
rs is klaar:
Ik maak nog wel even mooiere foto's, ik wil tevens ook nog de achterkant verhogen.
rs is bij jubbega ook op de testbank geweest en heeft 20,8pk neer gezet, uitdraai komt nog.
met de brommersprint van genemuiden ga ik ook mee doen, aanpassingen komen dan nog maar dat komt later, het is ook pas over 2-3 maand.
New parts binnen, dell'orto VHST 28 en twins PVL
Hier nog een foto van me rs bij de tour naar jubbega: