AF1 Futura opknappen (kleine update pagina 3)
Hoi allemaal, mijn naam is Patrick en het werdt nu wel eens tijd om mijn
project hier neer te gaan zetten.
Ik ben in het bezit van een aprillia af1 futura ik heb deze brommer gekocht als
hobby project en om er in de zomer mee naar mijn werk te gaan.
Deze brommer is bij sommige van jullie wel bekent, aangezien hij ook van viper is
geweest (ook een oud forum lid)
Toen ik hem kocht liep hij wel maar was er niet mee te rijden.
Zodra je probeerden weg te rijden sloeg hij dood.
Nu ben ik hem compleet aan het opknappen wat dus inhoud dat ik van een rv4 naar een am6
ga en hem helemaal opnieuw in de lak ga zetten. Dit omdat het frame met een kwast zwart was geschilderd
en de kappen op een paar plaatsen zijn beschadigt.
Maar foto's zeggen meer dan woorden.
3 foto's van hoe ik hem kocht.
Het nieuwe am6 blokkie en het oude rv4 blokkie naast elkaar. Zie je meteen het verschil in de breedte.
Hier moet dus het nieuwe am6 blokkie in komen.
Nog ruimte genoeg over bij de zijkap met het nieuwe blokkie op zijn plek.
De kroonplaat polijsten.
1 van de nieuwe ophangpunten.
En nog een paar foto's erbij van het nieuwe blokje in het frame.
Heb de ketting met behulp van een laser uitgelijnd zodat deze netjes in een lijn loopt.
Zoals het frame er nu bij staat.
Achterbrug voor de grondlak en achterbrug in de grondlak.
Ben even bezig geweest om de onderste ophanging van de achterveer uit elkaar te halen, maar wat was dat een gevecht zeg
De bouten zaten flink vastgeroest in de busjes maar heb ze er uiteindelijk met veel geduld en nog veel meer kruipolie er dan toch uitgekregen.
Op de foto's zit het hele spul nog in elkaar maar dat is dus nu niet meer het geval.
Heb nog 3 foto's van hoe het am6 blokkie in het frame en tussen de kappen past.
Ben er zelf best wel tevreden mee.
Update 13-04-2010Het frame is nu gespoten nu moeten er alleen nog wat kleine delen klaar gemaakt worden zodat die ook gespoten kunnen gaan worden.
De kleur van het frame is zwart metallic geworden.
Maar dit is mischien niet zo goed te zien op de foto's.
De achterbrug ligt nu ook in zijn nieuwe lak te wachten totdat hij in het frame gaat.
update 25-04-2010Ben weer bezig geweest met de futura. Nu is het opbouwen echt begonnen. De achterbrug hangt in het frame en ook het am6 blokkie.
Let vooral niet op het stof op het frame
Dacht zelf dat het nu wel de goede kant op gaat. Ik wil alleen nog een keer de wielen opnieuw laten coaten want ze zijn niet in de mooiste staat nu.
update 30-04-2010En weer een paar foto's erbij buiten in de zon.
Ben ook volop bezig met de kappen op orde te brengen maar de foto's daarvan die gaan nog komen.