Ik zal me eerst even voorstellen. M'n naam is Mark.. woon in Zuidwolde, en ben 16 jaar oud! Vanaf mijn 10e jaar is het een beetje begonnen met de brommers! Ik heb een tal puchjes gehad! Een Chineese pitbike, waar om de 5 min de ontsteking vanaf brak! KUT DING Nog een Suzuki TSX, maar dat was ook rommel. Toen wou ik een brommer, die ik kon gaan ombouwen voor de brommercross.. Ik opzoek naar een geschikte brommer. Naar goed zoeken waren mijn ogen gevallen op een Aprilia Rx De gene voor mij had het hele blok al getuned! Dit zat er op toen ik hem kocht:
*80cc Top Performance * Doppler race krukas * Dellorto 21mm Racing Black Edition *Hpi ontsteking *Andere lagers. Een zeer snel blok dus!
Zo kocht ik hem:
Ik had er veel mee gereden.. eerst alleen in laag toeren. Ging al hard genoeg! Tot dat ik door kreeg.. in hoog toeren is veel mooier! Dus ik steeds vaker in hoog toeren rijden.. Maar er begon iets te tikken in het blok. Het geluid kwam aan de kant van de koppeling. Dus blokje maar open gehaald. En wat bleek.. die spie van de ballans as was geknapt! Dus zat super veel speling op de ballans tandwiel. Naar school maar even nieuwe spie gehaald. En weer in elkaar gezet.
Sinds de nieuwe spie is er niet veel nieuws opgekomen! Alleen nieuwe koppelingskabel. Maar omdat hij zo mooi Roze is Ga ik alles op nieuw spuiten, (laten spuiten) Ik ben begonnen met het frame, heb hem helemaal uit elkaar gehaald. Al het zand en vet weg gehaald. En 4 uur geschuurd
Hier de foto's:
(op de foto's nog niet schoon gemaakt en geschuurd)
Toen hij helemaal schoon en geschuurd was, maar eens op onderzoek gegaan, hoe ga ik hem spuiten? Naar lang na ged8 te hebben, maar besloten dat ik hem met de compressor en spuitpistool ging spuiten. Maar een compressor hebben we niet. Dus maar ff op msn rond gevraagd. En ik mocht die van Kass wel ff gebruiken! Kass bedankt
!!
Kut achterbrug wou er niet vanaf!.. ( kromme pen? )
Ik aan het spuiten(A)
Heb er intotaal 3 lagen op gespoten, lijkt me wel genoeg! Toen begon het in elkaar zetten weer.
Hoop weer spoedig weer een nieuwe Update! Weet niet hoe snel.. want heb komende week examens
Vandaag eerst ff voor een uurtje na school geweest! Nederlands examen gemaakt Ging best goed... Toen door die *** regen naar huis gefietst, oude kleren aan gedaan. En weer aan de slag
Blok er weer op gezet, kabels van de hpi, gaskabel en koppelingskabel weer aangesloten! Het zwarte frame + achterbrug is echt mooi geworden. Alleen vraag ik me nu af of ik ook nog iets met de voorvork moet gaan doen.... ideeën ???? En het wachten is nu op een auto garage die mijn kappen miss gaat spuiten...
Hier de foto's:
Blijft mooi z'n Ktm uitlaat !!
Blokje:D met andere veer!
En de kappen die nog moeten worden gespoten Lelijk roze
Update 17-05-2011
Vandaag mijn 2e examen gemaakt! Nog 2 te gaan, en ik heb zomervakantie Was al om 11 uur vrij, dus hele dag verveelt... en ook nog eens kut weer! Maar toen de regen opgehouden was, meteen ff na buiten met brommert, en foto's gemaakt!
Blijft mooi de Rx'jes!!
Blokje
Wat nog moet gebeuren:
*Handkappen *Kappen laten spuiten... (drukte bij de spuiterij) * Nieuwe ketting+Tandwielen.... WELKE AFSTELLING? *Ooit nog een 50cc snel voor de brommercross..
Nog een filmpje gevonden, toen hij nog van Robert was...
Ik heb al een tijdje niks gedaan aan de brommer, ben deze week geopereerd, en heb heerlijk in het ziekenhuis geslapen! Ik wacht nog steeds op de garage die mijn kappen miss wil laten spuiten.
Update 31-5-2011
Nog steeds niks van de garage gehoord.. dus zelf maar actie ondernomen Ik heb de kappen alvast in de primer gezet! Dus de kleur is nu nog heel mat, maar er komt nog hoogglans zwart overheen!
Boven de veer mist nog een wel een kapje. Deze was ik vergeten... Maar word nu toch wel
Ik zie nu dat het stuur vet laag zit, maar verander ik nog wel Reactie's??
Ben bezig met tekeningen maken, voor de "echte" kleuren(A) Welke vinden jullie het mooist? Of zelf nog ideen? Tell me!!
1.
2.
3.
Update 7-7-2011
Lang geleden! Ik was super druk met m'n examens, en het regelen van mijn vervolg school! Ik heb gekozen voor de opleiding Bos en Natuurbeheer! Maar nu ff weer info over de brommer:
De kappen liggen nu bij de spuiterij (eindelijk) Ze worden gespoten zoals op de 3e tekening:) Moet binnenkort ook ff nieuwe koppelingkabel (binnen+buitenkabel) halen, want deze knapt nu om de 2x rijden :S
Dat was het weer voor vandaag! Houdoe
Laatst bijgewerkt door markyy100 op di nov 22, 2011 5:33 pm, in totaal 17 keer bewerkt.
Geregistreerd: di mei 10, 2011 5:05 pm Berichten: 5939 Afbeeldingen: 0 Woonplaats: Lemelerveld
Re: Aprilia Rx
markyy100 schreef:
Aprilia RX 50 2003, wat bedoel je met kaal?
net stond er alleen een foto met een kaal frame.
gaaf ding verder. ik heb er ook een voor straatgebruik en brommercross. met een soortgelijke setup. (ik ken deze nog wel van brommerforum, van ene robert geloof ik.)
zelf bijna niks dan goeie ervaring ermee, super degelijke brommertjes
Geregistreerd: wo nov 24, 2010 5:53 pm Berichten: 20 Afbeeldingen: 0 Woonplaats: Zuidwolde
Re: Aprilia Rx
Ik heb hem verkleind in ImageShack.... maar als je hem wilt updaten, moet je hem eerst ergens in hebben staan. Ik heb het in MijnAlbum. Maar die geeft aan dat hij deze niet kan opslaan. HELUPPP
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum