Na veel gezeur van iedereen heb ik maar besloten eentje te maken.
Veel hebben zich af gevraagd wat ik aan het uitspoken was dus ik doe het maar uit de doeken
Ik heb nog niet zoveel gegevens want nog iet alles staat vast.
Cilinders: 4
krukassen: 2
inhoud: 84cc
inhoud per cil: 22cc
Slag: 26mm
diameter: 32mm
Poortlayout: zelfbedacht
Ontsteking: accu zelfbouw
uitlaat: zelfbouw
De onderblokken zullen van een robin nbt415 bosmaaier komen, eentje heb ik al.
Cilinderblokken, zelfgetekend en laten cnc frezen.
Bussen, heb het materiaal al binnen maar zoek nog iemand die ze wil draaien.
Verbandingskamers, deze zijn vier lossen, ze moeten nog ge draaid worden.
zuigers, deze zijn zenoah 32mm zuigers de bestellings zal snel geplaatst worden.
Het is een experimenteel blok. Maar het doel is om een goed blok te bouwen voor sprints.
plaatjesonderblok
Cilinderblokken
Alles reacties zijn welkom en advies heel erg
Updatje 24 okt.bestelling voor de carbs en voor de zuigers zijn geplaatst, dus nu is het wachten.
situatie zoals die nu is.
Updatje 12 nov. Dit complete blok gaat als testblok dienen, Hier zal ik mn ontsteking optesten en carbs. Ondertussen wordt er gewerkt om zo snel mogenlijk de kopjes berekend en af te hebben zodat jeroen ze kan draaien samen met de bussen.
Even een filmpje gemaakt van wat ik nu heb staan.
Update 28 dec.Heb mijn pakketje van jeroen binnen. Kan nu zelf aan de slag. Alleen het bereken van de cilinder spoeling gaat wat lastig want ik heb thuis geen solidworks dus het moet met de hand. Maar er zal snel vooruitgang geboekt worden. Dan kan ik eindelijk mijn freesbank nuttig gebruiken. Nu de delen gedeeltelijk terug zijn gaat de bestelling voor de membranen ook maar de deur uit.
Het am6 bok, dat gecanabaliseerd wordt.
Allemaal blauwe pakketjes
De delen die jeroen voor me heeft gedraaid
De kopjes worden nog gemaakt.
Ik heb een beetje hulp nodig bij het bepalen van de cilinder spoeling, kan zelf namelijk al een eindje komen, maar als iemand een goed voorbeeld zou kunnen tekenen zou dat erg welkom zijn.
planningDeze week de spoelen uitwerken en beginnen met in de cilinderbanken te frezen.
De poortmap aanpassen uitprinten en aanbrengen in twee bussen. Hierna de poortje afschuinen.
Update 8 jan.Jeroen (bouran) werdt al ongeduldig. Dus hier is een update.
Heb een hele mooie en lang verwachte breif gehad van fokko.
Dit zal me een heel eind op weg helpen bij het frezen van de spoelers. Dit zal dus nu eindelijk gaan gebeuren.
De laatste onderdelen die door Jeroen zijn gemaakt heb ik ook al binnen.
De kopjes, en ze zien er picobello uit. Heb ook nog wat ontbrekende delen gehad van de koppeling.
Dit was alles voor deze update. Maar er komt vast wel nog eentje heel heel erg snel. Denk vanavond nog of morgen middag.
Updatje 8 jan.Heb een pakketje gehad van minibikeshop.nl. Mn bougies membranen en spruitsrukken zijn binnen.
Dit betekend dat de enigste persoon die nu moet opschieten om een draaiende motor te bouwen ik zelf ben
Maar hopelijk lukt dat wel eind januari
updatje 10 aprilHeb vandaag maar even wat verder gewerkt. heb wat tapeindes op maat gemaakt, en alles inelkaar gebout om te kijken of het past. Het paste allemaal. Toen maar een houten expemlaar van het membraan huis gemaakt.
Toen stoote ik mn frees inrichting om, dus alle het smeermiddel over de vloer. Toen besloten om me zelf maar uit te dagen om iets prakitsch te maken voor de freesbank met smering. Mijn beunhaas instinct kwam boven en heb ik een kast gemaakt van rest hout waar de pomp onder kan. Heb het plateau waar de frees opkomt helemaal in gesmeert met kit. Hopen dat het blijft zitten en niet gaan lekken. Kosten van de kast waren 0 euro
.
Ben benieuwd naar jullie reacties.
Foto's
boven aanzicht opstelling achterste rij cilinders
zij aanzicht achterste rij
zij aanzicht voorste rij
freesbank kast
er zit zelf licht in