Hallo, even voorstellen
Ik ben Timo, kom uit Maastricht en ben zo'n 3/4 jaar bezig met brommers. Het begon allemaal met n Vespa Ciaotje:
Toen nog een (lopend/stilstaand projectje)
Toen werd het langzamerhand een vouwfiets:
Daar moeten nog allemaal een leuk blokje onder komen (behalve die groene, die is met pensioen). Een krijgt een std. Vespa blokje met een Aprilia AF1 cilinder, de ander een Simonini 2007 blokje met een AM6 cilinder.
Maar waar ik hier voor ben:
Deze sjink. Gekocht voor een heel leuk vriendeprijsje van een goede vriend van me. Het ding is vervloekt dus het is te hopen dat ik een heilige werkplaats heb. Setup:
49mm DR
AM6 carters zonder oliepomp
Polini 5plaats koppeling
Std. ontsteking
Doppler krukas
19mm Dellortho
Zen uitlaat
Wat ben ik van plan?
Nou, voor wat eronder ligt loopt het ding ontiegelijk sloom(iets meer als 95 GPS). Ik heb geen idee wat er mee aan de hand is maar dat hoop ik nog uit te kunnen zoeken. Ik denk dat het onder andere erdoor komt dat het ding ongelofelijk veel trilt, als iemand mij kan vertellen waar dit door zou kunnen komen zou ik echt heel blij mee zijn!
Allereerst was ik van plan de Zen uitlaat te elimineren. Ook ben ik bezig met het afstellen van de ontsteking.
Dit word zijn nieuw uitlaatje:
Hopelijk gaat het wat worden, maar ik denk dat de powerband nog wat te smal is maar dat zien we dan wel weer.
Verder heb ik gewoon een aantal onderdelen vervangen, zoals de remmen in orde gemaakt (was écht HOOG nodig). Stuur zat los links, vernieuwd. Buh ja eigenlijk gewoon veel kleine dingetjes.
In ieder geval, mijn eerste doel is gewoon om het ding fatsoenlijk te laten lopen. Daarna komt het misschien nog aan bod om de kappen een nieuw jasje te geven, hem optisch wat netter te maken. Maar dit vind ik allemaal niet zo heel nodig, ik vind hem er nu ook al best netjes uitzien!
Als iemand van jullie me met het trillingsprobleem kan helpen, ik hoor het graag! Wat ik me bijvoorbeeld afvraag, zo’n 5 plaats koppeling vind ik vrij weinig van op het forum, maar moet ik deze nou ook balanceren?