Restauratie - puzzle- custum classic , hulp gevraagd
Auteur |
Bericht |
Stragenmitsuko
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma jun 14, 2010 7:25 pm Berichten: 17
|
Restauratie - puzzle- custum classic , hulp gevraagd
Een poos geleden al een custom classic op de op getikt voor een prikje . Nu ja , een custom classic , een bouwpakket is een betere benaming .
Werd zogezegd verondersteld van compleet te zijn , ... jawel je grootje Wat had je gedacht dan .
Hoe dan ook , ik ga proberen er terug een volwaardige brommer van te maken . Maar dan heb ik wel behoorlijk wat hulp nodig . Vooral van wat is dit , waar dient het voor , wat onbreekt er hier etc . Hopelijk zitten er hier wat CC kenners op het forum , anders ben ik gezien vrees ik .
Alvast enkele foto's .
Bijlagen:
rsz_frame.jpg [ 66.51 KiB | 4982 keer bekeken ]
sfeer1.jpg [ 447.64 KiB | 4982 keer bekeken ]
|
wo jul 06, 2011 5:29 pm |
|
|
herjan
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do mei 27, 2010 7:04 am Berichten: 1112 Afbeeldingen: 0 Woonplaats: Schildwolde (GR)
|
Re: Restauratie - puzzle- custum classic , hulp gevraagd
waar woon je?
_________________
|
wo jul 06, 2011 5:31 pm |
Persoonlijk album
|
|
Stragenmitsuko
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma jun 14, 2010 7:25 pm Berichten: 17
|
Re: Restauratie - puzzle- custum classic , hulp gevraagd
Ik woon in Hombeek , bij Mechelen , België .
Heb wel behoorlijk wat sleutel ervaring hoor , dus echt hopeloos is het zeker niet . Gewoon geen ervaring met aprillia .
|
wo jul 06, 2011 5:51 pm |
|
|
Stragenmitsuko
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma jun 14, 2010 7:25 pm Berichten: 17
|
Re: Restauratie - puzzle- custum classic , hulp gevraagd
Het motorblok , een AM4 was erbij , in onderdelen . Compleet meneer , maak u geen zorgen . Yeah right .
Een eerste inspectie toont op z'n minst drie missende onderdelen . Vereder zijn alle bouten en moeren weg , geen carburator , sommige zaken dan weer in twee of drievoud ... Kortom dumpen die hap .
Ik heb een compleet AM6 blok liggen van een RS . Die gaat eronder komen . Ik weet dat ik de motorsteunen moet aanpassen , daar ga ik binnekort mee aan de slag . Blijkbaar is ook het aandrijftandwiel wat breder dan dat van het AM4 blok . Dat zien we nog wel . Foto's van die ombouw volgen binnen enkele dagen .
Nog een foto van de zooi die een compleet blok moest voorstellen ...
Bijlagen:
rsz_motor.jpg [ 27.26 KiB | 4959 keer bekeken ]
|
wo jul 06, 2011 5:58 pm |
|
|
RS50Rick
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo maart 16, 2011 11:48 pm Berichten: 699 Woonplaats: BE
|
Re: Restauratie - puzzle- custum classic , hulp gevraagd
Kom vooral met concrete vragen, zodat we je zo duidelijk mogelijk kunnen helpen. Succes!
_________________
WoutRam schreef: Ik zoek meer een blok van een oud vrouwtje die hem alleen heeft gebruikt voor boodschappen.
|
wo jul 06, 2011 6:01 pm |
|
|
Stragenmitsuko
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma jun 14, 2010 7:25 pm Berichten: 17
|
Re: Restauratie - puzzle- custum classic , hulp gevraagd
Het verplaatsen van de motorsteunen .
Ik heb de am6 en de am4 zo nauwkeurig mogelijk opgemeten , en daaruit blijkt dat de am6 18.6mm moet opschuiven naar rechts . Verder blijkt het am6 tandwiel dikker te zijn dan het am4 tandwiel en ze zijn niet uitwisselbaar .
Dus ik heb het blok 22mm naar rechts opgeschoven .
De eenvoud zelve . Ik heb het oude blok gebruikt als mal . Oude blok eronder , 1 motorsteun weggeslepen, . Dan heb ik drie afstandsbuusen gedraaid van 22mm . En die gebruikt om de nieuwe steunen op de juiste plaats te krijgen alvorens ze vast te lassen .
Enkel de drie rechtersteunen moeten verzet worden , de linker blijven staan .
Het afstandsverschil wordt dan opgevangen door op maat gedraaide bussen te gebruiken . Zo kan ik het mortorblok opschuiven naar rechts toe tussen 0 en maximaal 22mm . Heeft als bijkomend voordeel dat er indien gewenst terug een AM4 onder past als ik de bussen aan de rechterkant plaats .
Ow ja , en de de steunen zijn nieuw gemaakt . Dat was eenvoudiger dan te proberen de oude los te slijpen en terug vast te lassen .
|
do jul 07, 2011 6:53 pm |
|
|
RS50Rick
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo maart 16, 2011 11:48 pm Berichten: 699 Woonplaats: BE
|
Re: Restauratie - puzzle- custum classic , hulp gevraagd
Goed bezig, enkel maken dat je vtw evenwijdig loopt met je atw of je hebt een probleem denk ik.
_________________
WoutRam schreef: Ik zoek meer een blok van een oud vrouwtje die hem alleen heeft gebruikt voor boodschappen.
|
do jul 07, 2011 6:57 pm |
|
|
Stragenmitsuko
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma jun 14, 2010 7:25 pm Berichten: 17
|
Re: Restauratie - puzzle- custum classic , hulp gevraagd
vraagje : heeft er iemand een elekrisch schema van de custom classic , of eventueel van de RS . De kabelboom is een waarachtige puinhoop . 3/4 van de draden zijn doorgeknipt , connectors kapot of weg . Er zit een tweede kabelboom bij die me op het eerste gezicht completer lijkt , maar een schema zou enorm helpen . Ik ben tot maandag afwezig , dus verwacht geen reacties van me tot dan ...; Pat
|
do jul 07, 2011 6:58 pm |
|
|
Stragenmitsuko
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma jun 14, 2010 7:25 pm Berichten: 17
|
Re: Restauratie - puzzle- custum classic , hulp gevraagd
RS50Rick schreef: Goed bezig, enkel maken dat je vtw evenwijdig loopt met je atw of je hebt een probleem denk ik. Ja , daarom ook heb ik telkens maar 1 punt verzet , vastgelast , dan het volgende verzet , vastgelast etc . Is wat meer werk , maar zo moet alles wel in lijn blijven he .
Laatst bijgewerkt door Stragenmitsuko op do jul 07, 2011 7:01 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
|
do jul 07, 2011 7:00 pm |
|
|
RS50Rick
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo maart 16, 2011 11:48 pm Berichten: 699 Woonplaats: BE
|
Re: Restauratie - puzzle- custum classic , hulp gevraagd
_________________
WoutRam schreef: Ik zoek meer een blok van een oud vrouwtje die hem alleen heeft gebruikt voor boodschappen.
|
do jul 07, 2011 7:01 pm |
|
|
Stragenmitsuko
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma jun 14, 2010 7:25 pm Berichten: 17
|
Re: Restauratie - puzzle- custum classic , hulp gevraagd
Update je . Helaas zonder foto's.
Blok zit eronder , lijkt goed te passen . Achterrem werkt terug . Er zitten misscxhien tien kabels bij in m'n bouwkit , maar geen enkele goede . Ik heb dan maar een bestaande kabel ingekort en aangepast . Foto's volgen .
Ik heb een achterwiel waar het tandwiel met pennen in een rubber silent blok past . En ik heb een achterwiel waarop het tandwiel rechtstreeks met vijf bouten vast zit . Datgene met vijf bouten is het minst versleten dus ik heb dat gebruikt .
Schakelpedaal is aangesloten en werkt . Speciaal asje moeten vervaardigen .
Koppeling werkt ook . UIt de aanwezige zooi een hendel samengesteld , en weerom een kabel aangepast tot ie bruikbaar was .
Vraagjes :
Op de kabelboom zit een dikke relais , en een soort zekeringkastje met 1 zekering van 5A . Weet iemand , liefst met een foto of zo , waar die moeten komen .
Een foto van de rechterstuurschakelaars , startknop veronderstel ik , want daar is niets van bij .
De bediening van de choke ? Ik zie in de carburator een klepje met een gat van ca 10mm erin . Als ik er op duw klikt het voor de inlaat en sluit gedeeltelijk de lucht af . Maar hoe wordt dit normaal bediend ? Ik zie geen kabelaansluiting of zo . Ik heb ook niks , hendel , knop . aan het stuur waarmee ik een choke zou kunnen bedienen .
Tot zover Foto's volgen maar het fototoestel is niet thuis voor het ogenblik .
Pat
Volgende operatie wordt het verdunnen van het RS aandrijftandwiel zodat het past op de CC ketting en achtertandwiel . Leuk hoor , dat ding staat harder dan m'n beitels met HM plaatjes . Dat wordt de slijpbank .
|
di jul 12, 2011 8:10 pm |
|
|
Stragenmitsuko
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma jun 14, 2010 7:25 pm Berichten: 17
|
Re: Restauratie - puzzle- custum classic , hulp gevraagd
Foto's van de beide achterwielen met verschillende bevestiging voor het tandwiel .
En nog een foto van de toerenteller en km teller die op de brommer stonden toen ik hem kocht . Volgens mij niet van de classic , alhoewel ze niet misstaan en ik een toerenteller altijd wel handig vind om te hebben .
Imand een idee van waar deze klokken komen ? Er staat wel degelijk aprillia op .
Pat
|
vr jul 15, 2011 3:36 pm |
|
|
Brandon
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di maart 31, 2009 4:25 pm Berichten: 231 Woonplaats: terneuzen
|
Re: Restauratie - puzzle- custum classic , hulp gevraagd
Weet je zeker dat dit een aprilia classic is? Volgens mij is het namelijk een red rose (lijkt veel op elkaar) Deze hebben namelijk wel 2 tellers en classic maar 1. Red rose: Classic: wel raar dat er bij jou een am4 blok bij zat, normaal gezien zit onder de redrose een rv4 en bij classic een am5, maar met zekerheid durf ik dit niet te zeggen. Een oud moderator *Thomas* zou het zeker geweten hebben maar die zie ik hier eigenlijk nooit meer, hij woont ook in Belgie en heeft verschillende classics gehad. Misschien kan je hem eens pb'en en komt hij door de berichtnotificatie op dit topic uit, goeie kans dat hij ook nog onderdelen voor je heeft liggen. Succes met het project, zijn altijd gave projectjes om te volgen alleen redrose en classic zie je zoveel niet meer jammer genoeg edit; zie aan je monoshock dat het dus wel een classic is, teller komen hoogstwaarschijnlijk van een red rose af dus
|
za jul 16, 2011 10:47 pm |
|
|
Stragenmitsuko
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma jun 14, 2010 7:25 pm Berichten: 17
|
Re: Restauratie - puzzle- custum classic , hulp gevraagd
Vandaag nog eens lekker kunnen sleutelen . De tellerunits , ze zijn idd van een red rose , pasten niet . Ik heb de bevestigingsbussen losgeslepen , en op de juiste afstand terug vastgelast . Daarna twee aluminium verloopbusjes gedraaid , zodat heel het zaakje past . Helaas ontbreekt 1 rood afdekplaatje . Vervolgens aan de elketriciteit begonnen . Er was nog een halve kabelboom bij , waarschijnlijk van de classic . Een tweede is wat completer maar die is bijna zeker van een RS . IK heb de kabelboom van de RS gebruikt , en waar nodig draden van de classic afgeknipt en in gesoldeerd . Vb alles wat naar de batterijbak gaat is bij de RS kabelboom te kort . Ook de aansluiting voor de achterlichten klopt niet en moet aangepast worden . Bedrading voor de rechter knippers ontbreekt , zowel voor als achteraan . Raar maar waar Maar goed , na een dagje puzzelen en solderen heb ik alles zo'n beetje werkend . Contactslot , strartrelais , knipperlichten , stoplicht , controlelampje neutraal . Het blijkt allemaal te werken zoals het hoort . Oef , dat was toch wel een uitdaging zo zonder voorbeeld . Morgen eerst een andere batterijbak maken en dan checken of ook de onsteking en de starter doen wat ze moeten doen . Bijlage:
rsz_tellers.jpg [ 263.09 KiB | 4649 keer bekeken ]
Voor wie nog onderdelen heeft liggen , volgende zaken worden gezocht . Red rose : Dashbord met controlelampjes en montageplaat voor de tellers . Eventueel complete tellerunit mag ook . Classic Km teller kabel en opnemer . Olietank compleet bij voorkeur met alle slangen erbij . Split gaskabel Passagiers zitje . Sissy bar eventueel . RS 50 Oliepomp met toebehoren voor AM6 . Achtertandwiel en ketting , mag versleten zijn , is maar om te passen . Koelwatertemp meter .
Bijlagen:
rsz_kabelboom2.jpg [ 281.45 KiB | 4649 keer bekeken ]
rsz_kabelboom1.jpg [ 292.41 KiB | 4649 keer bekeken ]
|
za aug 27, 2011 9:17 pm |
|
|
frishh
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo jun 13, 2010 11:06 am Berichten: 3714 Woonplaats: Delft
|
Re: Restauratie - puzzle- custum classic , hulp gevraagd
Je hebt waarschijnlijk een AM5 (dus niet AM6, AM3-4-5 is gelijk) voortandwiel nodig, maar hee ik ben dronken, dus wie ben ik.
_________________
marien schreef: Henri hoeft geen spiegels, hij heeft schijt aan de overheid jwz, maar wel een uitkering. Le stickerslet: viewtopic.php?f=14&t=17280
|
zo aug 28, 2011 3:12 am |
|
|
|
Wie is er online |
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 19 gasten |
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
|
|