Goedenavond,
Ik zit hier al een poosje op dit forum vooral voor het stellen van vragen en om af en toe een beetje rond te kijken en iivarr in de gaten te houden
Ik ben Gert Jan Schaub, 17 jaar (bijna 18) en ben in bezit van een Rieju RS2 matrix (en een tomosje en een honda MT5)... ja ik weet het, niet de meest favoriete brommer op het forum maar vooruit
ik (links) en iivarr (beetje debiele foto, maargoed
)
Ik heb mijn brommer vanaf mijn 15e, op mijn 16e examen gedaaan en geslaagd met 0 fouten.
veel plezier van de brommer gehad, af en toe verwisseld van uitlaatje/carb, maar verder niet echt grote veranderingen aangebracht.
brommer vlak na aankoop
Hele poos zo door gereden en uiteindelijk besloten om het kontje wat op te hogen en een mooi strak underseatje te maken, met dit als gevolg
Ging allemaal heel mooi, ondertussen 1 x de sloot ingereden brommer wonder boven wonder niks maar uiteindelijk gebeurde het toch
ein ungefall
ik moest remmen voor een auto waarna me voorband weggleed en ik op de zijkant in de auto knalde.
Gevolg:
- voorkuip/zijkuip kapot
- achterkantje geschaafd
- hele cockpit naar de kut
- clipons afgebroken
- gedeukte ego.
Aanvankelijk zou me brommer het niet overleven, maar toch met goede hoop eraan door gewerkt en een SF kapje er voorop gemaakt, en de kappen schuin afgezaagd.
zag er toen zo uit.
Met iivarr zijn MY en de MRX van een andere vriend
kappen waren niet meer de mooiste maar het ging mooi, had ondertussen een R2 eronder hangen
maar toen weer problemen... was op weg naar mijn werk, toen me brommer opeens vast liep, waarschijnlijk het gevolg van geen olie (geen olielampje
)
Dus brommer helemaal uit elkaar in onderdelen, blok naar de dealert voor revisatie waar er een race krukasje op is gekomen, doppler koppelingsplaten en alle standaard revisatie dingen natuurlijk
Toen me brommer toch helemaal uit elkaar lag, besloten om er maar een projectje van te maken.
Plannen:
- Frame, achterbrug, vorkpoten (onder) coaten
- nieuwe lagers
- koso tellertje
- doppler koppelingsplaten en race krukasje dus
- kappen spuiten
- brommer geheel roestvrij maken
Foto's
onderdeeltjes
Spullen zo goed als klaar voor de coater (kontje niet)
kontje geplamuurd
gereviseerd blokje
sommige ophangpunten beetje verstevigd
een mengeling van zand/modder en roest
binnen een week spulletjes gezandstraald en terug van de coater (gister alles terug gekregen)
zie hier het verschil
Vandaag begonnen met het in elkaar zetten.
Frame, achterbrug, voorvork, subframe, blok... alles zit er alweer aan.
Morgen hopelijk veel tijd om bezig te gaan, en veel doen (oa bandjes er weer om laten drukken)
Als morgen me moeder niet zeurt dat ik moet stoppen (zoals vandaag) hoop ik morgen na 2.5 maand weer te kunnen rijden
Eerst update: 17 oktoberVandaag en gister lekker bezig geweest... kabelboom etc.
Nja, foto's zeggen genoeg denk ik
Ivar zijn brommer die afgelopen nacht bij mij heeft gestaan
Nu is eigenlijk alleen nog het wachten op een moment waarop ik mijn bandjes erom kan laten drukken en dan... GAAN
!!!
Nu slapen, moi
Update Ik had van het weekend weer een geniale ingeving en ben vanavond weer aan de slag gegaan
met de volgende foto's tot gevolg.
even een korte uitleg erbij, zoals je misschien al opgevallen was zit er nu dus een ander stuur "op" en met op bedoel ik ook echt erop zoals te zien is op de 3e foto geloof ik, ti wrap tjoening(kut woord) verder is het een scooter stuur.
Dit is natuurlijk niet hoe het uiteindelijk gaat worden maar gewoon om te kijken hoe het staat, er komt nog wel een echte bar (heeeel misschien fatbar
) op maar eerst dit even een beetje bekijken.
ook de zijkap zit er weer op (alleen aan de kant van de foto), momenteel is hij bezig met het erop zetten van de andere geloof ik
Nja, dit was het dus zo'n beetje... even een kort lijstje met wat er moet gebeuren:
- kappen spuiten
- (fat)bar erop dus
- tailpipe inkorten
- R2 er weer onderhangen (std uitlaat nu ivm inrijden cilinder)
Dat was het eerst voor nu
UPDATE!!!! thanks voor de chulle reacties, begint eindelijk op het eindproduct te lijken.
de reden dat ik met standaard uitlaat inrij is best simpel.
normaal rij ik met 50cc standaard met yasuni R2, rijd opzich wel fijn maar punt is dat je erg ver door moet trekken wil je relaxed rijden.
aangezien je met inrijden niet te hoogtoerig wil rijden, rij ik in met deze standaard uitlaat.
ik ken de afstelling met die R2 nog wel ongeveer dus als inrijden klaar is komt die er weer onder
ivar is zo vriendelijk geweest om even wat shopjes voor me te maken van hoe het qua kleuren er uit moet gaan zien.
stuur zit er nog niet op maar dat komt noch.
voor meer ideeën reageer maar
Stuur update Ik (links) en TheeZetteR jeroen
alles zit dus vast, alleen zoals te zien is lopen de kabels ed. nog niet helemaal mooi, omdat deze op sommige plekken nog wat kort zijn, maar dit gaat nog veranderd worden
bedankt