Aprilia RS50 melandri met R6 kontje zelfbeun
hallo allemaal,
Ik heb het al eerder aangegeven opt forum dat ik nu al ongeveer een jaar besig ben met een R6 licht in me rs50 in te bouwen.
zal eerst even uitleggen waar mijn rare fantasie vandaan komt
nou al vanaf dak die rs50 kocht klopte er iets nie aan iets was lelijk en dat was het kontje te bol te plat gewoon niet mooi
hij moest scherper spitser maar niet té want dan komt het nie overeen met de andere vormen hierbij kwam ik op een R6 model 2007 achterlicht ik was net begonnen met het maken van een mal met purschuim toen Quintus zijn tzr met r6 op de markt bracht
dat was voor mij kut en tegelijk positief want da was het teken dat het mogelijk was!!!!
eerst heb ik een groot blok met purschuim gemaakt waaruit ik me mal kon maken.
toen dat purschuim gevormd was naar de gewenste vorm heb ik de Ykappen er tegen geset om te kijken of het goed aansloot.
eerst een model gemaakt van papiermarché dit was super beun
dit heb ik ongeveer 3 keer gedaan tot hij naar mijn wens was.
toen het pur goed was heb ik er polyester op geset daarna polyester van het pur afgehaald en aan de Ykappen gepolyesterd.
noujah.... daar zit je dan
een mooie rs50 met een of ander polyester kontje derop wat nog nergens op leek. ondertussen was via ebay mijn R6 licht onderweg toen dit binnen was heb ik hier een mal van gemaakt en die op het polyester geplakt en uitgesneden met dremel.
toen had ik selfs al een achterlicht erin het begon ergens op te lijken
aangezien het project nu toch bijna op zijn eind loopt post ik maar is een paar foto's van hoe het er nu bij staat. zoals ik al sei is het achterlicht ingebouwd en kentekenplaat houder is gemaakt ook heb ik een klepje gemaakt voor me slot achter op te bergen want dit wou ik nie dicht polyesteren.
ook heb ik een nieuwe underseat moeten maken maar dat was op school geen enkel probleem.
ongeveer 2 maanden terug ben ik begonnen met plamnuren en eindelijk staat hij nu bijna strak daarna word hij antraciet gijs gespoten en komt er met de airbrush nog een gele striping op en natuurlijk een mooi aprilia sticker.
naja van de zomervakantie word het een jaar dak er ondertussen aan besig ben dus hoop dat het jullie beetje bevalt en gelieve geen geseur over dak het van quintus heb gejat ofzo
bedankt voor het lezen!!