Ik ben Stephan en ik ben 18 jaar.
Mijn brommer/scooter verleden:
Ik begon op mijn 12 jarige leeftijd met een Tomos S25 snorfiets. Was gewoon een leuke brommer om mee te crossen. Sleutelen wist ik toen niks vanaf. Ik heb tot me 16de gecrost en toen kwam er een scooter(een Sym Jet) voor de deur. Na een klein jaartje op die scooter gereden te hebben vond ik het niet zo leuk meer en wou wat leukers. Dus ik kocht een schakel brommer! Een heuze Aprilia RS50 uit 2001. Het was echt een mooie dingetje alleen alls ging kapot. Na een paar maanden erop te hebben gereden(meer stil gestaan ivm de problemen) dan gereden heb ik hem toch verkocht omdat me die reparaties bij de dealer te duur werden.
Toen kocht ik een Yamaha TZR uit 2007 bij de dealer. Het was echt een top ding en ik heb er veel plezier mee gehad maar op een dag kreeg ik een ongeluk. Een motor wou nog ff snel oversteken en zag mij over het hoofd. Dus ik vol in de remmen en ik maakte een schuiver zo tegen hem aan. Ik niet blij want hij was total los:@ In dezelfde week kreeg ik de puch van mijn neef om te leren sleutelen.
2 weken erna had ik van het verzekerings geld een mooie Derbi Senda Xrace 2008 gekocht. Deze heb ik nog steeds en hij rijd perfect. Hier zit een opmaat uitlaat van EES onder.
Wat foto's van me brommers/scooter:
Sym Jet 50 Euro X(Niet meer in bezit):
Aprilia RS50 Nastro Azurro uitvoering(Niet meer in bezit):
Yamaha TZR Red/White edition(Niet meer in bezit):
Puch Maxi S(In bezit):
Derbi Senda Xrace:(in bezit):
Over de puch:
Van de zomer had ik van me neef een gratis Puch Maxi gekregen met kenteken.(Hij hoefste hem niet meer) Of ikmocht hem hebben of hij ging naar het oud ijzer. Alleen hij liep niet! Maar dat was binnen 2 uur gefixd. Onsteking stond niet goed en alles zat verstopt. De brommer was niet echt in een goeie staat maar je kon er mee rijden.
50cc vond ik niet echt snel samen met de techno sigaar uitlaat met uber dikke bocht dus gelijk maar 70cc eurocilindro er onder gegooit+proma gptje.
En toen zag hij er zo uit:
Ik heb zo een half jaartje rond gereden(niet veel gereden omdat ik me Senda heb)
Omdat me puch zo onbetrouwbaar is ben ik van plan om hem toch op te gaan knappen want de staat is niet echt goed te noemen.
De lak is slecht, lak kan niet tegen benzine(vekleurt gelijk) en motorisch is die ook niet 100%.
Ook wil ik hem wat meer op gaan voeren.
Plannen:
Motorisch:
70cc eurocilindro[X]
15mm Bing+Spruitstuk[X]
14/45 Tandwielverhouding[X]
Orginele filter[X]
Andere uitlaat[X]
Nieuwe contact puntjes [X]
Bougie kabel [X]
Onsteking goed zetten [X]
Er is een andere blok op gekomen. Met een 65cc Metrakit cilinder.
Optisch:
Spuiten[X]
Sport stuurtje/M stuurtje[X]
Licht maken[]
Brommer uit elkaar halen[X]
Zijstandaard[X]
Andere schockdempers[X]
Stervelgen: [X]
Nieuwe tapeinden voor me cilinder: [X]
Rode Champion watervaste bougiedop: [X]
Koplampspoiler: [X]
Buddyseat/Fietszadel: [X]
Nog wat foto's hoe die nu er voor staat(kep hem al uit elkaar gehaalt):
Update: 24-02-09
Zo kep wat gekocht:
23ste:
15mm Bing+spruitstuk
Andere achterveren
Orginele luchtfilter
24ste:
Witte Stervelgen
Update: 28-02-09
Op mijn verjaardag ben ik is begonnen met schuren. Ik heb hem nou voor de helft geschuurd(want de visite kwam der aan:P).
Foto's:
Update: 04-03-09
Ik ben er over uit welke kleur ik ga doen. Het wordt Kobalt Blauw.
Update: 06-03-09
Spulletjes:
Lak-primer-blanke lak-verfafbijt:
Werd gek van het schuren:
Dus dit maar gehaald:
Update: 07/08/09 Maart 2009
In de verfafbijt:
Verfafbijt afgespoten met water en een nachtje later zie je dit:
Helemaal glad:
Rdy voor de primer:
In de primer 09-03-09:
In de Kobalt Blauwe lak, foto is niet 100% goed 10-03-09:
In de blanke lak 11-03-09:
Update 12-03-09:
Vandaag nog ff afgewerkt waar ik niet bij kon(ivm de touwen)
Is nou helemaal gespoten. Nu ff een paar dagen goed uit laten harden.
Update 18-03-09:
Kep hem half in elkaar gezet.
Update 19-03-09:
Pakketje binnen gekregen met me M-stuurtje+zijstandaard erin:D
Update 31-03-09:
Kep weer wat tijd dus verder gegaan met opbouwen.
En ik heb nog een Leovince HM uitlaat+koplamp spoiler erbij.
Update 09-04-09:
Niet echt een updatje maar toch leuk om te weten.
Me blok is naar me opa gebracht om de contactpuntjes te vervangen+langere bougiekabel.
Ik heb zelf de spullen er niet voor dus dan kom ik niet ver:P
En is 1 is boutje afgebroke bij me rem dus uitgeboord en wordt ook gelijk nieuwe draad getapt door me opa.
Duurt fftjes voordat het klaar is want me opa heeft het op dit moment aardig druk(ik zelf ook:P)
Ik zie wel wanneer hij terug is.
Update 11 April 2009:
Me opa had wat tijd voor me vrij gemaakt(bedankt opa:P)
Motorblok is af(nieuwe bougie kabel+nieuwe contact puntjes+ontseking afgestelt) En nieuwe draad getapt bij me rem.
Dus kon weer verder met inelkaar zetten maar hij wil niet goed vonken:S(hele klein vonkjes en geen blauwe)
Paar kleine foto's van hoe hij er nu bij staat:
Update 29-04-09:
Nieuwe motorblok gekocht:
Kickstartblok
65ccMetrakit met hoge druk kop
19mm Bing+powerfilter
Proma GP
Update 25-06-09:
Na ff stil te hebben gezeten ben ik weer verder gegaan.
Achterrem wordt nog gemaakt.
Spatbordje erop:
En een nieuwe uitlaat:D
Het gaat om een berekende uitlaat. Hij heeft dezelfde berekingen als een Simonini uitlaat.
Update 02-07-09:
Berekende uitlaat was toch iets te hoogtoerig voor mijn cilinder.
Dus ff een Leovince HM van een maat van me geleend maar die was te sloom.
Wheelie jwz!
Dus een Techno Estorial aangeschaft:
Derbi VS Puch:
Er moeten nog een paar kleine dingetjes gebeuren en dan heb ik me project afgerond!
Zoals: Kenteken met ringetjes en borg moertjes vast zetten. Ontsteking afstellen. Nog een klein beetje afstellen met de sproeier. En de puch schoonmaken.
Update: 3 Aug. 2009:
De kleine dingetjes gedaan en 65cc metrakit heb ik is opengemaakt en hij was wel 10 keer warmgelopen door de vorige eigenaar dus de 70cc eurocilindro weer onder gezet.
Loopt wel iets minder hard maar is ff wat betrouwbaarder en heb ook geen kop tikker meer:P(na 2 voetpakkingen nog een kop tikker)
Project is nou ook afgerond.
Nu nog ontsteking af stellen+nog wat met de sproeiers rommelen.
Zo zag de cilinder eruit:
---------------------------------------------------------------------------------------
Puch is nu helemaal klaar en vandaag ook de ontsteking afgesteld en me Carb.
Loopt nu 80km/h :b