HomeForum indexHelpGalerijZoekenInloggen
Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu vr maart 29, 2024 1:07 am




Antwoord op onderwerp  [ 195 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 9, 10, 11, 12, 13  Volgende
 Aprilia AF1 ombouwen tot een Race motor met AM6 
Auteur Bericht
ThomaSBK
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jan 19, 2009 9:44 pm
Berichten: 4057
Afbeeldingen: 0
Woonplaats: Zutphen
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Aprilia AF1 ombouwen tot een Race motor met AM6
Mijn RS had sproeier 128 met 17.5mm xD

_________________
http://instantboss.org/


za mei 15, 2010 10:39 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk albumWWW
Racekees
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 07, 2005 5:17 pm
Berichten: 6379
Afbeeldingen: 16
Woonplaats: Hoogkerk
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Aprilia AF1 ombouwen tot een Race motor met AM6
RS_Patrick schreef:

A: je weet niet tegen wie je het hebt.
B: meer CC's is meer carterdruk...
C: hoe hoger het toerental hoe snell de plaatjes moeten sluiten.

denk je dat ze voor de grap membraamplaatjes in verschilende dikktes maken?

@SBK: naald komt vrij van de gasbuis bij somige carbs hoor... wipt er toch niet naast.
Volgens Mikuni en Dellorto heeft de dikte van de gasnaald geen invloed meer bij volgas anyhow.


je slaat de plank flink mis.

-dikte van de gasnaald heeft zeker effect, zowel op hoge als op lage toeren (afstelling dan)
-dunnere plaatjes geven op lager toerental een hoger vermogen, op hogere toeren kunnen ze idd gaan zweven, tikje dikker (0.40) en je verliest ietwat vermogen onderin, maar wint het weer bovenin toeren.
- hoe meer cc's hoe meer carterdruk???je hebt ook nog zoiets als meer cartervolume.. die vergroot bij meer cc's ook, heft elkaar weer op dus.

je kunt ook wel gaan zeggen "Je weet niet tegen wie je het hebt" maar komt nou eenmaal vaak voor op het internet he? hoef je niet arrogant over te doen :^^:


za mei 15, 2010 10:49 pm
Profiel
RS_Patrick
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do dec 01, 2005 8:01 am
Berichten: 773
Afbeeldingen: 3
Woonplaats: Huizen
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Aprilia AF1 ombouwen tot een Race motor met AM6
Zoek het op zou ik zo zeggen...
Dikte van gasnaald doet met volgas echt zeer weinig, ik heb het niet over toeren.
Wat je zegt over de dikte van de plaatjes is presies wat ik bedoelde.
Ik weet alleen niet wat je onder Tikje dikker verstaat... standaard is 0.20~0.25mm, 40mm is toch echt al voor een dikke 70cc+ zo als een Malossi MHR bvb.
Carterdruk gaat wel iets omhoog met de CC's omdat de zuiger gewoonlijk ook iets dikkere wanden/kop krijgt, het is inderdaad niet heel veel tenzij je met de 70cc ook nog een Racekrukas gebruikt met volle wangen.

Ik heb nog nooit bij een RS50/AF1 etc. etc. een sproeier 100 of groter moeten monteren.
Ik werk niet met Powerfilters, altijd Airbox of Go-Kart Airboxjes etc. tenzij de klant er uitdrukkelijk om vraagt en dan nog raad ik het ten zeerste af voor straatgebruik, aangezien Water en alles wat er in oplosbaar is zo als zout/pekel wat van de straat opspat niet tegen word gehouden door een schuim filtertje.

CBR schiet met dit soort discusies niet echt veel op denk ik.


zo mei 16, 2010 4:33 am
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk album
Itakura
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do okt 04, 2007 11:08 pm
Berichten: 6447
Afbeeldingen: 19
Woonplaats: Raalte
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Aprilia AF1 ombouwen tot een Race motor met AM6
dikte van de gasnaald heeft wel effect, ook bij vol gas. er is per configuratie een ideaal en dat moet je afstellen. originele gasnaalden zijn vaak té dik en beinvloeden de afstelling op een negatieve wijze.
karterdruk gaat blijft gelijk of gaat omlaag bij hogere cilinderinhoud aangezien zuigers van bijv. een mhr erg dun zijn om gewicht te besparen en dus te zorgen voor een hogere gasreactie.

tegenwoordig hebben bijna alle krukassen wel volle wangen. maar inderdaad een krukas zonder volle wangen kan zorgen voor nóg minder karterdruk.

powerfilters zijn voor op straat ook niet geschikt, gewoon origineel filter is toereikend.

Aangezien jij nog nooit een grotere sproeier dan 100 hebt hoeven monteren bij een rs50/af1etc..etc.. kan je nou niet echt zeggen of je ermee geëxperimenteerd hebt!!!

Aangezien je toch een aardig groot idee hebt van al je kennis wil ik je graag op het hart drukken dat het niet uit maakt als je een keer wat minder weet dan een ander. Daar is dit forum tenslotte ook voor!

_________________
Afbeelding


zo mei 16, 2010 3:07 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk albumWWW
RS_Patrick
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do dec 01, 2005 8:01 am
Berichten: 773
Afbeeldingen: 3
Woonplaats: Huizen
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Aprilia AF1 ombouwen tot een Race motor met AM6
Op de Dyno mee geexperimenteerd, haalde nix uit om met zulke grote sproeiers te werken (behalve met een Powerfilter of op pure Nitromethanol (maar dan heb je het gelijk over sproeiers rond de 200, heb dat helaas niet op de Dyno gedaan, was meer omdat iemand zij dat een brommer niet op Nitromethanol (RC) kon lopen wat dus wel kon

Optimaal is eigenlijk om een zo arm mogelijk mengsel te hebben, echt dat je bougie net een beetje kleurt, maar daarbij moet je dan wel echt goede 2 takt olie gebruiken.

Op de afstelings grafiekjes van Dellorto en Mikuni staat dat de naald geen invloed meer heeft bij Vol gas.

Dellorto:
Afbeelding

Afbeelding

Mikuni (vind ik niet zo mooi/goed):
Afbeelding


ma mei 17, 2010 11:48 am
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk album
P.O.C. Tom
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 02, 2007 8:38 am
Berichten: 1094
Woonplaats: veldhoven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Aprilia AF1 ombouwen tot een Race motor met AM6
Als je logisch na gaat en zelfs naar je carb kijkt zie je dat het wel dergelijk uit maakt.

Foto's
Afbeelding

Afbeelding

Heb mijn brommer hier niet staan dus kan geen foto's maken dus heb ik er maar wat gezocht.

_________________
Wat zet jouw brommer apart?
Beunhaas Brouwer


ma mei 17, 2010 4:11 pm
Profiel
Itakura
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do okt 04, 2007 11:08 pm
Berichten: 6447
Afbeeldingen: 19
Woonplaats: Raalte
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Aprilia AF1 ombouwen tot een Race motor met AM6
@RS-Patrick; focus je alsjeblieft niet op wat "gegevens" zeggen maar put je kennis uit je ervaring. Mensen die nu het tegendeel bewijzen hebben hier stukken meer mee geëxperimenteerd en ervaren dat het wel degelijk verschil maakt.

Bovendien, die plaatjes van jou zijn gebaseerd op de standaard naald die geleverd word in een carburateur. Als je een andere naald plaatst worden die gegevens anders.

_________________
Afbeelding


ma mei 17, 2010 6:09 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk albumWWW
RS_Patrick
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do dec 01, 2005 8:01 am
Berichten: 773
Afbeeldingen: 3
Woonplaats: Huizen
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Aprilia AF1 ombouwen tot een Race motor met AM6
bijna 20 jaar ervaring en opleiding in Motorvoertuigen techniek / 2wielers genoeg voor je?

Die plaatjes zijn niet gebaseerd op de standaard naald, maar tonen in welk gebied welke instellingen van invloed zijn.

@Tom, dat is niet volgas en zo als ik al eerder zij bij een van mijn carbs hier komt de naald in zijn geheel uit de sproeier buis.
Inderdaad komt hij bij niet alle carbs uit de sproeierbuis maar toch heeft hij dan geen invloed meer op het mengsel aangezien hij ver genoeg uit de sproeierbuis is om het lucht/brandstof systeem in de sproeierbuis voledig vrij te geven.
Ooit wel eens een Sproeierbuis er uit gehaalt en goed bekeken? het is niet gewoon een recht toe recht aan buisje he.


ma mei 17, 2010 9:02 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk album
P.O.C. Tom
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 02, 2007 8:38 am
Berichten: 1094
Woonplaats: veldhoven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Aprilia AF1 ombouwen tot een Race motor met AM6
Kom op zeg, niet iedereen op dit forum is dom. Nu even een vraag aan jou. Hoe gaat volgens jou de stroom van het mengsel?? Want de naald zit namelijk wel in de weg. Hierbij is de hoek en lengte van het toelopend deel belangrijk.

_________________
Wat zet jouw brommer apart?
Beunhaas Brouwer


ma mei 17, 2010 9:57 pm
Profiel
Itakura
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do okt 04, 2007 11:08 pm
Berichten: 6447
Afbeeldingen: 19
Woonplaats: Raalte
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Aprilia AF1 ombouwen tot een Race motor met AM6
zit een venturi in

_________________
Afbeelding


ma mei 17, 2010 9:58 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk albumWWW
P.O.C. Tom
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 02, 2007 8:38 am
Berichten: 1094
Woonplaats: veldhoven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Aprilia AF1 ombouwen tot een Race motor met AM6
even een mooi plaatje.

Afbeelding

_________________
Wat zet jouw brommer apart?
Beunhaas Brouwer


ma mei 17, 2010 10:10 pm
Profiel
Robert63372
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo aug 16, 2009 5:55 pm
Berichten: 328
Woonplaats: Groningen city!
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Aprilia AF1 ombouwen tot een Race motor met AM6
RS_Patrick schreef:
bijna 20 jaar ervaring en opleiding in Motorvoertuigen techniek / 2wielers genoeg voor je?

Die plaatjes zijn niet gebaseerd op de standaard naald, maar tonen in welk gebied welke instellingen van invloed zijn.

@Tom, dat is niet volgas en zo als ik al eerder zij bij een van mijn carbs hier komt de naald in zijn geheel uit de sproeier buis.
Inderdaad komt hij bij niet alle carbs uit de sproeierbuis maar toch heeft hij dan geen invloed meer op het mengsel aangezien hij ver genoeg uit de sproeierbuis is om het lucht/brandstof systeem in de sproeierbuis voledig vrij te geven.
Ooit wel eens een Sproeierbuis er uit gehaalt en goed bekeken? het is niet gewoon een recht toe recht aan buisje he.


ik geef hem daar gelijk in, een andere gasnaald helpt dan echt bijna niet meer laat ik zeggen 1%.

trouwens wat betreft project, ziet er vet uit die voorwiel met 2 remschijven :thumleft:

_________________
Project: Aprilia rs sbk custom: viewtopic.php?f=14&t=15600


ma mei 17, 2010 11:11 pm
Profiel
Itakura
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do okt 04, 2007 11:08 pm
Berichten: 6447
Afbeeldingen: 19
Woonplaats: Raalte
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Aprilia AF1 ombouwen tot een Race motor met AM6
Mikuni geeft trouwens zelf al aan dat de gasnaald van onder tot boven effect heeft...

Afbeelding

_________________
Afbeelding


ma mei 17, 2010 11:18 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk albumWWW
CBR1000RR
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za apr 19, 2008 11:18 pm
Berichten: 333
Woonplaats: Noord Holland
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Aprilia AF1 ombouwen tot een Race motor met AM6
hehe ik heb het eindelijk het blok lopend gekregen had geen ruimte om hem echt op toeren te brengen zo dat hij zelfstandig kon lopen maar hij begint alle sinds na 2-3 meter te lopen.

denk als ik hem voor 15 meter of zo aan duw ken ik hem goed aan krijgen dan ff in neutraal en afstellen.

_________________
---
Aprilia AF1 Sintesi (word omgebouwd naar race motor look (RVF)
Malaguti RST50 VERKOCHT

RS OM onderdelen en AF1 onderdelen + RV blok TE KOOP
viewtopic.php?f=7&t=12774


di jun 22, 2010 4:52 pm
Profiel
Yasin2830
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo sep 27, 2009 12:08 pm
Berichten: 127
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Aprilia AF1 ombouwen tot een Race motor met AM6
Mooi mooi!


di jun 22, 2010 6:20 pm
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 195 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 9, 10, 11, 12, 13  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar: